Hvor køber man en "gammeldags" læderjakke?
Fra : Michael

Dato : 17-07-07 21:28

Hej,

Hvis jeg er off-topic, så beklager jeg på forhånd!

Men hvor kan man købe en "gammeldags" sort læderjakke med lynlåse og rødt
for? Som teeny havde jeg sådan én, men hverken mc-handlere eller
skindforretninger har nu om stunder noget, der ligner...

/M.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-07-07 22:16

> Men hvor kan man købe en "gammeldags" sort læderjakke med lynlåse og rødt
> for? Som teeny havde jeg sådan én, men hverken mc-handlere eller
> skindforretninger har nu om stunder noget, der ligner...

Kunne være fedt at have noget der passer til MZ'en. Gerne med skrå lynlås og
en hjelm med læderflapper.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '88

Fra : Ole Hansen

Dato : 18-07-07 09:13

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Kunne være fedt at have noget der passer til MZ'en. Gerne med skrå lynlås og
> en hjelm med læderflapper.

Hvad med sådan noget frækt gejl?
http://www.ostmotorrad.de/mz/ts/prospekt/ts1501973rs.jpg

--
Ole Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-07 22:20

> [...]
> for? Som teeny havde jeg sådan én, men hverken mc-handlere eller
> skindforretninger har nu om stunder noget, der ligner...

Du kan jo spørge om nogen vil sælge. Har stadig min 30 år gamle "Ewald"
liggende, komplet med skrå-lukning, kondom-lomme og det hele, men den er
IKKE til salg.
//Tommy

Fra : Michael

Dato : 19-07-07 19:11

> Du kan jo spørge om nogen vil sælge. Har stadig min 30 år gamle "Ewald"
> liggende, komplet med skrå-lukning, kondom-lomme og det hele, men den er
> IKKE til salg.

Kondomlomme??? Så det er det, den er til. Havde selv lighteren liggende
i den dengang, da man jo ikke kunne være knallertdreng uden en cigaret i
hånden . Nå, det var dengang.

Men skulle nogen liggende inde med en jakke i størrelse 50-52, som I vil af
med, så er I velkomne til at skrive, og så finder vi sikkert ud af noget.

/M.

Fra : Armand

Dato : 20-07-07 15:59

"Michael" <emailtilbageholdt@dajegikkegiderspam.dk> skrev i en meddelelse

> Kondomlomme??? Så det er det, den er til. Havde selv lighteren
> liggende i den dengang, da man jo ikke kunne være knallertdreng uden en
> cigaret i hånden . Nå, det var dengang.

"Billet-lomme", husker den ellers kaldt!
Jeg har aldrig røget, men jer husker at have haft et træfmærke liggende i
min engang: En tolder trak det op med nålen siddende under neglen engang
hvor vi stod i underbukser på en øde belgisk/tysk grænsestation
Heldigvis løsnede min reaktion: "Ha - zollner-falle!" på situationen - Min
makker mente ellers at vi var kommet dertil hvor gummihandsker var eneste
videre trin frem =

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 21-07-07 23:41

Havde tråden i erindring da jeg i eftermiddags blev slæbt med til Kolding
Storcenter og fandt migselv udenfor en bix der hedder ABC-Skind: Dé havde en
klassisk "rødder-jakke" hængende med rødt (silke-agtigt) foer i både børne
og voksen -afdelingen. Pris: Nedsat fra 2.300,- til 1.400,-kr !
En hurtig Googling på navnet viser at det er en østjydsk bix med afdelinger
i Kolding; Vejle og Horsens!

--
Armand.

Fra : Michael

Dato : 22-07-07 10:26

> [...]
> børne og voksen -afdelingen. Pris: Nedsat fra 2.300,- til 1.400,-kr !
> En hurtig Googling på navnet viser at det er en østjydsk bix med

Takker igen mange gange for tippet (og historien med tolderen , men jeg
faldt i går over én (altså jakke) på et lokalt kræmmermarked. Ny men
desværre blot i blødt skind og ikke læder som dengang, men det må gå med
det. Jeg skylder at sige, at det røde - lidt fimsede - plysfoer absolut ikke
er nogen nødvendighed. Det var blot for at beskrive, hvad det var for en
jakke, jeg søgte.

Mange hilsner
Michael

Fra : Armand

Dato : 22-07-07 13:13

> [...]
> faldt i går over én (altså jakke) på et lokalt kræmmermarked. Ny men
> desværre blot i blødt skind og ikke læder som dengang

Blødt skind?
Undskyld min skepsis, men prøv lige med en varm cigaretglød på undersiden af
kraven: Skind krymper en anelse men kunststof smelter !

--
Armand.

Fra : Schlæger

Dato : 23-07-07 07:52

Hej Michael.

Jeg har en jakke til salg, som muligvis matcher dine ønsker.

Mch Gert Schlæger
gertschlaegerFJERN@gmail.com

Fra : Bongo

Dato : 17-07-07 22:57

> Men hvor kan man købe en "gammeldags" sort læderjakke med lynlåse og rødt
> for? Som teeny havde jeg sådan én, men hverken mc-handlere eller
> skindforretninger har nu om stunder noget, der ligner...

Jeg har set et par firmaer der syer på bestilling men kan ikke lige i
skrivende stund finde dem. Det nærmeste jeg kommer er dette:
http://www.superbikez.dk/. Men de er der, også her i DK.

Fra : Bo

Dato : 17-07-07 23:13

Hej Michael

Du er nok nødt til at gå efter en brugt hvis det skal være den originale model
med rødt plysfoer. Brugtmarkeder
er f.eks. Den Blå Avis eller QXL eller eBay.

Der findes masser af nyfortolkninger af den gamle klassiske model, søg f.eks.
efter "Marlon Brando læderjakke",
men de har ikke rødt plysfoer. Den oprindelige model blev lavet af "Ewald" som en
anden poster har skrevet.

/Bo

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-07-07 07:37

Michael wrote:
> Men hvor kan man købe en "gammeldags" sort læderjakke med lynlåse og
> rødt for?

Sæt en Køb-annonce i dba.

Min er i år kommet til hæder og ære igen da datteren nu kan passe den.

/jim

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 18-07-07 08:15

> [...]
> for? Som teeny havde jeg sådan én, men hverken mc-handlere eller
> skindforretninger har nu om stunder noget, der ligner...

ikke med rødt for, men det lugter da lidt af fisk

http://www.handelsboden.com/produkter.pl?falt=4&varde=BRANDO&mall=mall_vara.html&tillbaka=falt%3D5%26varde%3D201%26sok%3D%26mall%3Djackor%5Fskinn%2Ehtml%26sida%3D2

http://www.handelsboden.com/produkter.pl?falt=4&varde=BRANDO+FRANS&mall=mall_vara.html&tillbaka=falt%3D5%26varde%3D201%26sok%3D%26mall%3Djackor%5Fskinn%2Ehtml%26sida%3D2

og priserne er svenske escudos !

mvh
Bendt

Fra : Ole Mogensen

Dato : 18-07-07 08:32

Michael wrote:
> [...]
> for? Som teeny havde jeg sådan én, men hverken mc-handlere eller
> skindforretninger har nu om stunder noget, der ligner...

Her måske..

http://www.mc-forum.com/beklaed/frame-18.htm

Ole

Fra : Ole Mogensen

Dato : 18-07-07 08:33

Ole Mogensen wrote:

> Her måske..
>
> http://www.mc-forum.com/beklaed/frame-18.htm
>
> Ole

http://mc-1st.dk/static/001156/000001/001132.asp

Ole

Fra : Hekto

Dato : 18-07-07 12:32

Michael formulated on tirsdag :
> [...]
> for? Som teeny havde jeg sådan én, men hverken mc-handlere eller
> skindforretninger har nu om stunder noget, der ligner...

www.louis.de plejer at have et udvalg i slig
beklædning!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Michael

Dato : 18-07-07 16:45

Hej alle,

Takker mange gange for svarene og de gode råd. Flere af linkene ser
interessante ud og ellers er der som nævnt DBA, så jeg forsøger mig frem

Mange hilsner
Michael

Fra : Big Mumi

Dato : 18-07-07 19:39

eller den her jeg ved ikke om den er rød inden i

http://tojogskind.dk/index.php?menu=alleprodukter&mainkat=2&underkat=7#

--
Venlig hilsen / Mit freundlichen Grüßen / Best Regards.
Carsten Hansen

Fra : jbw

Dato : 19-07-07 06:00

Prøv Mor's Bikes, Gl. Landevej 16, Lindved ved Vejle tlf. 75851681, og
så er hun oven i købet billig (tirsdag- fredag efter kl. 12)

Fra : Michael

Dato : 19-07-07 19:08

Tak for tippet! Der er da noget af et udvalg, og priserne er som du skriver
vist ganske rimelige.

/M.