Spøgelsesbilister-MCister
Fra : Finn

Dato : 17-07-07 18:51

Måske et forslag der har været fremme før.

Jeg kan ikke forstå at der ikke bliver lavet hvide pile
malet på vejen i tilkørselsbanerne og frakørselsbanerne.
Hvis pilene går helt ned til starten på motorvejen vil jeg tro at
det kan forhindre en del af usikkerheden for en
del af trafikanterne.
Jeg ved ikke lige om der er ulemper ved denne måde at
vejlede trafikanterne.

Finn
VFR 800

Fra : Anders Christensen

Dato : 18-07-07 16:16

Finn skrev:
> [...]
> det kan forhindre en del af usikkerheden for en
> del af trafikanterne.
> Jeg ved ikke lige om der er ulemper ved denne måde at

Når der er folk der kan køre 30 km i det forkerte spor på motorvejen og
da vedkommende bliver stoppet, påstå at det er de modkørende der kørte
den forkerte vej, så tvivler jeg på at pilene vil have en effekt imod
sådanne fjolser/senile.

Fra : 2

Dato : 21-07-07 08:16

On Wed, 18 Jul 2007 17:16:02 +0200, Anders Christensen
<vladimirr@vladimirr.dk> wrote:

> [...]
>da vedkommende bliver stoppet, påstå at det er de modkørende der kørte
>den forkerte vej, så tvivler jeg på at pilene vil have en effekt imod

Ja sådan har jeg også hørt historien, hvis en spøgelsesbilist kører
i modsat forkert spor og hører radio, og meddelse om en
spøgelsebilist..... vil vedkommende bare "tænke" én der er sku
mange!

Hvad sker der da med de personer når det sker, forleden var der jo en
som kørte 50 km før vedkommende blev stoppet. Går "klappen" ned, men
de kan jo stadig styre?

Mister de kørekortet for altid, eller får de en sølle bøde på fx 30
kr?

Torben