GPS på R1200 RT
Fra : frølårsraketten

Dato : 17-07-07 16:46

For et år siden havde jeg nogle spørgsmål vedr. montage af navigator og
sammenkobling til radio bla. her i gruppen. Det gav resultat! Så nu har jeg
i næsten et år kørt rundt med GPS'en når der var brug for det. Et selvbygget
mutingkredsløb afbryder radioen når den søde dame har en melding. Jeg har
lagt billeder ind her:
http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2553 Der kan fint
navigeres med slukket skærm udelukkende efter damens anvisninger, hvilket jo
er en fordel i meget trafik eller når natur skal nydes.

BMW's originale løsning er uanvendelig, da blikket næsten skal 45° nedad for
at aflæse skærmen. Og umulig at se hvis man har tanktaske på! Så der var
ikke andet for end at gå i gang med loddekolbe og nedstryger. Holderen er
den originale fra Mio sat på et alurør med nylonklodser i enderne, der så
sidder fast mellem vindspejl og cowling(?).

°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-07 17:01

Hej,

Jeg har en holder fra MotorradConcepts - den fungerer rigtig godt. Er stabil
og uden rystelser (gummibagside). Efterlader ingen mærker - monteres i
eksisterende huller. Tager få minutter for selv fumlefingerede at montere.
Har lige skiftet fra Garmin StreetPilot III de luxe til Garmin Zümo 550.
Begge passer fint. Kan efter sigende også anvendes til TomTom.

Har lige tjekket MotorradConcepts.com - og der er noget med at den adm.dir.
er løbet fra gælden i firmaet, men det ser ud som holderen nu sælges fra
http://www.woodysimportarium.com/main.php?group=Motorrad_Concepts
Har også fundet en tilsyneladende tilsvarende hos
http://www.motorradzubehoer-hornig.de/en/017_01077__BMW_R_1200_RT__GPS_Halterung_3.html

Høj hilsen

Fra : frølårsraketten

Dato : 27-07-07 12:58

"J Sloth" skrev i en meddelelse
> [...]
> stabil og uden rystelser (gummibagside). Efterlader ingen mærker -
> monteres i eksisterende huller. Tager få minutter for selv fumlefingerede

Hej J

Min løsning efterlader heller ikke mærker eller huller og er uden rystelser
og så er GPS'en pakket væk når vindskærmen er nede.

Men din løsning forekommer mig lidt dyr (EUR 125) - det er jo næsten det
halve af hvad min Mio har kostet incl. holder! Til gengæld er din Garmin nok
vandtæt, hvad Mio'en absolut ikke er. Den druknede i et skybrud på vej hjem
fra Skagen forleden.

°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre