Tændrør til XJ600
Fra : McLund

Dato : 13-07-07 15:04

Hej NG

Er der nogen der har erfaringer med hvilke tændrør der er bedst til 90'
XJ600. Jeg har nu monteret de standard NGK-rør og jeg synes altså at den er
dårlig til at gå i tomgang når den lige er startet - og den går ujævnt når
den skal trække ved lave omdrejninger... Er der et DENSO-rør der er bedre??

McLund

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 14-07-07 09:08

McLund wrote:

> [...]
> er dårlig til at gå i tomgang når den lige er startet - og den går ujævnt
> når den skal trække ved lave omdrejninger... Er der et DENSO-rør der er

Nu har det jo aldrig været Yamahas mening at en XJ600 skulle gå pænt og
roligt i tomgang :) men bortset fra det, så skifetede jeg fra NGK til Denso
her i foråret. Den går fint med dem, og der har været nogle gang hvor jeg
har tænkt "hold kæft hvor går den godt nu", men om det skyldes andre
faktorer (fx luftfugtighed), et psykologisk aspekt ("nu har den fået
Denso-rør, nu SKAL den gå bedre") eller om det reelt er rørene, kan jeg
ikke sige... sandt at sige, kan jeg heller ikke huske præcist hvordan den
gik med NGK for 8-12.000 km siden.

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010