hvilken forsikring?
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 11-07-07 19:15

Hej

Ja I er garanteret blevet stillet dette spørgsmål 1000 gange, men:

Hvilket selskab plejer at være mest fair med forsikringer? Det er til en 26
årig gut (mig) som fik kørekortet som 18 årig, har jævnligt kørt men ikke i
eget navn.

Er der nogen fabrikater som har aftaler med forsikringsselskaber (lidt ala
Skoda og Topdanamrk).

Har kig på en Suzuki SV 650 (evt. med et eller andet bogstav bag, som jeg
ikke aner hvad betyder hvad synes I om den?

Vh
Carsten

Fra : Lars Løfgreen

Dato : 11-07-07 19:40

Fed cykel
Har selv en SV1000S 2006.

Forsikringen er billig hos www.suzukiforsikring.dk
Det er igennem IF.
Du kan prøve at ringe til dem på 70 12 12 75.
Og nej, jeg har ikke aktier i IF, men fandt lige
deres brochure i bunken på skrivebordet
Jeg har selv lige tegnet en forsikring til 4500,-
kasko med 8000 i selvrisiko.

mvh
Lars

"Karen Stricker & Carsten Axe sen" <strixelsenFJERN@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:46951e32$0$94108$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 11-07-07 19:48

"Lars Løfgreen" <lovegreen@NONOmailme.dk> skrev i en meddelelse
> Fed cykel
> Har selv en SV1000S 2006.

Tak

> [...]
> Og nej, jeg har ikke aktier i IF, men fandt lige
> deres brochure i bunken på skrivebordet
> Jeg har selv lige tegnet en forsikring til 4500,-

Lyder billigt men siden du linker til virker ikke.

> mvh
> Lars

Carsten

Fra : Lars Løfgreen

Dato : 11-07-07 20:13

> Lyder billigt men siden du linker til virker ikke.

Undskyld, jeg skal lige pudse brillerne...
http://www.suzukimcforsikring.dk/

mvh
Lars

Fra : frølårsraketten

Dato : 11-07-07 19:43

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenFJERN@get2net.dk> skrev i

> Er der nogen fabrikater som har aftaler med forsikringsselskaber (lidt ala
> Skoda og Topdanamrk).

BMW har aftale med if. Udmærket service og rimelig lav præmie.

°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre

Fra : Kim Svensson

Dato : 11-07-07 22:44

On Wed, 11 Jul 2007 20:43:03 +0200, "frølårsraketten"
<pixel@debie.dk(fjern ixel)> wrote:

>"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenFJERN@get2net.dk> skrev i

>BMW har aftale med if. Udmærket service og rimelig lav præmie.

> [...]
Har lige fået tilbud på forsikring til BMW hos codan (ca 1850), der er
billigere end den forsikring jeg har hos IF (ca2100) pr år, 12
måneders kørsel, og kasko

Kim

BMW R100RS

MZ ETZ 251 Saxon - Velorex

Fra : HC

Dato : 11-07-07 20:44

Karen Stricker & Carsten Axelsen wrote:

> Hvilket selskab plejer at være mest fair med forsikringer? Det er til en 26
> årig gut (mig) som fik kørekortet som 18 årig, har jævnligt kørt men ikke i
> eget navn.

Prøv evt. GF-Forsikring.dk - de plejer at være ret konkurrencedygtige.
De vil dog ikke være med over 1000cc og deres side virker umiddelbart
kun med Internet Exploder.

/HC

Fra : duff

Dato : 11-07-07 21:28

HC skrev:

> Prøv evt. GF-Forsikring.dk - de plejer at være ret konkurrencedygtige.
> De vil dog ikke være med over 1000cc og deres side virker umiddelbart
> kun med Internet Exploder.
>
> /HC

og vil kun give kasko til folk over 30

Fra : HC

Dato : 12-07-07 11:08

duff wrote:

> og vil kun give kasko til folk over 30

Uh, jeg føler mig gammel nu! :D

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-07-07 11:34

HC wrote:

> Uh, jeg føler mig gammel nu! :D

Det er ikke alderen - det er færgen

--
vh
Torben

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 12-07-07 11:50

Det var smuk og solrig dag da Karen Stricker & Carsten Axelsen skrev
news:46951e32$0$94108$edfadb0f@dread14.news.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> Har kig på en Suzuki SV 650 (evt. med et eller andet bogstav bag, som
> jeg ikke aner hvad betyder hvad synes I om den?

Godt valg, har en S-model selv. Tryg har den i touring-kategori, hvilket
betyder at den er markant billigere end hvis den var i sport-kategorien.
Mener at jeg snakkede med TopDanmark inden jeg købte, og de havde den på
trin 8, på en skala fra 1-10, så det var temmeligt dyrt.

Når andre skriver hvad de betaler for deres forsikring, så lad dig ikke
narre. De er nogle gamle nisser der bor ude på lars tyndskids mark

Selv betaler jeg 7.800 kr hos Tryg gennem ingeniørforeningen, men da
ingeniører kører så godt får man 20% tilbage så det ender med 6.200 kr.
Jeg har valgt ikke at have nogen selvrisiko hvilket gør forsikringen ca
2.000 kr dyrere end den ellers ville have været, men hvis man har en skade
indenfor 3 år kan det godt betale sig. Og skader kan jo opstå selv om man
er forsigtig. Min mc blev påkørt under hvidovre hospital sidste år, og det
er jo svært at forhindre.

--
Rune D. Jørgensen
SV650S '02 - Amager

Fra : Anders Majland

Dato : 12-07-07 12:13

> [...]
> 2.000 kr dyrere end den ellers ville have været, men hvis man har en skade

Prøv at checke dine vilkår om ikke du har 20% selvrisiko ved tyveri - Det
var ihvertfald vikårene for et år siden da medlemsbutikken skiftede fra GF
til Tryg...

/A

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 14-07-07 23:48

Det var smuk og solrig dag da Anders Majland skrev
news:46960ce1$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> Prøv at checke dine vilkår om ikke du har 20% selvrisiko ved tyveri -
> Det var ihvertfald vikårene for et år siden da medlemsbutikken
> skiftede fra GF til Tryg...

Jo jo. Den er god nok der er 20% selvrisiko på tyveri, men jeg anser
egentligt risikoen for skader som mere sandsynlig. Der er altid et fjols
der ikke kan parallelparkere...

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 12-07-07 19:50

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mener at jeg snakkede med TopDanmark inden jeg købte, og de havde den på
> trin 8, på en skala fra 1-10, så det var temmeligt dyrt.

Altså en SV650 S? Hvad betyder det S lige?

> [...]
> er forsigtig. Min mc blev påkørt under hvidovre hospital sidste år, og det

Så vidt jeg umiddelbart kan se, skal jeg betale ca 5.000 (bor i område 3 og
er 26 år) hos det der Suzuki forsikring. Det lyder da meget ok

> --
> Rune D. Jørgensen
> SV650S '02 - Amager

Vh
Carsten

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 15-07-07 00:14

Det var smuk og solrig dag da Karen Stricker & Carsten Axelsen skrev
news:469677df$0$5788$edfadb0f@dread14.news.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> Altså en SV650 S? Hvad betyder det S lige?

S-modellen har en kåbe, det har modellen uden S ikke. Derudover er S-
modellen gearet lidt højere, så den er lidt langsommere i optrækket, men
hurtigere på toppen, hvilket er en god ting da man ellers ligger med mere
end 7.000 omdrejninger på motorvejen!

> Så vidt jeg umiddelbart kan se, skal jeg betale ca 5.000 (bor i område
> 3 og er 26 år) hos det der Suzuki forsikring. Det lyder da meget ok

Tag nu og ring rundt. Det kan altså give en ok timeløn for de opkald.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-07 19:55

> Det var smuk og solrig dag da Karen Stricker & Carsten Axelsen skrev
> news:46951e32$0$94108$edfadb0f@dread14.news.tele.dk i
> dk.fritid.motorcykel:

*snip*

Hey,

Hvis det er en suzuki du er på jagt efter så vil jeg klart anbefale IF
forsikring, de har en special aftale for suzuki maskiner og laver derfor en
ganske fornuftigt pris, dog er selvrisikoen lidt høj.

//Rasmus

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 13-07-07 13:48

On Jul 11, 9:44 pm, HC <h...@saustrup.net> wrote:

> Prøv evt. GF-Forsikring.dk - de plejer at være ret konkurrencedygtige.
> De vil dog ikke være med over 1000cc og deres side virker umiddelbart
> kun med Internet Exploder.
>
> /HC

Jeg gik fra +10.000 om året hos GF for min SV1000S K6 til 6.500 hos IF
(med laveste selvrisiko muligt).

Fordelen ved GF er at der ikke er 20% selvrisiko ved tyveri og det var
derfor jeg oprindeligt havde valgt dem, fatter ikke at folk går med
til forsikrings betingelser der siger det - bilejerne ville grine af
sådan en forsikring.

IF har 10%, ikke helt godt, men jeg syntes det kan forsvares med
prisfaldet.

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Morten Pedersen

Dato : 14-07-07 10:59

Med en Suzuki så får du det ikke billigere end med Suzuki's egen forsikring.
Det ligger helt fast.

Kig på www.suzukimc.dk

mvh
Morten