"Service" hos BMW Rødovre
Fra : Stephan G

Dato : 11-07-07 16:15

BMW service,

Hej på forum, nu er jeg godt nok vred, så det kan godt være, det
bliver lidt langt. Føler mig ærligt talt berøvet. Jeg vil gerne høre,
hvad I synes om det, om I har nogen erfaringer med BMW i Rødovre,
Damhus Boulevard 55, samt hvordan min kammerat og jeg skal forholde
os. På baggrund af deres pris for service + de ekstra ting, vi ville
ha lavet, havde jeg regnet med max 6000 kr. Nu står vi med en regning
på 11.000.

Her kommer historien:

Bestilte tid til service af 2 stk bmw f650 GS hos BMW i Rødovre for en
måneds tid siden og fik oplyst en pris på 2500/stk inkl. olie mm.
(olien kunne man godt vælge fra, da vi jo sagtens selv kan lave den
slags).

Det vigtigste var at få stillet ventiler, tjekket at motor/
insprøjtning og elektronik spiller på vores 15.000 km tur til Indien,
der starter om godt 14 dage.

Vi kommer ud til BMW Rødovre fredag inden Roskilde Festival, og inden
det får vi dem synet for at kunne få grænseplader på om 14 dage. Vi
taler med en mekaniker om, hvad der skal laves.

Vi aftaler, at der skal kigges på starteren på den ene, forgaflen på
den ene, ventiler etc. på begge og så skal de ha ny kædekit begge.

Hvis der derudover skal ske noget særligt, beder vi ham om at de
ringer inden, så vi kan sige god for det. Jeg siger også udtrykkeligt,
at vi har nye bremseklodser hjemme, og dem vil vi selv sætte på.

Desuden understreger jeg, at det vigtigste er, at "det indre", motor/
insprøjtning, og elektronikken spiller, for resten kan vi godt lave
selv.
------
I dag skulle de så hentes, og regningen lyder på 11.000 kroner. DAMN!
De har lavet:

* Starter (kigget på den, den er ok selvom den lyder underligt)
* Forgaffelpakning skiftet
* Stillet ventiler på begge
* Skiftet kæde på begge

Det er jo meget godt så vidt, men derudover har de UDEN at ringe og
høre, om det er ok skiftet:

* Tændrør
* Oliefilter (ved ikke om de også har skiftet olie)
* Luftfilter

Og det er jeg ikke nogen katastrofe, selvom de lige kunne have bidt
mærke i, at vi godt kan lave de lette ting selv. Men endnu ingen
panik. Og en del af det "indre" på en måde.

Men derudover har de lavet yderligere:

* Bremseskiver skiftet på begge
* Bagdæk på den ene
* Fjernet en drosling på den ene

Alle disse ting er de bestemt ikke blevet bedt om. Jeg har jo
udtrykkeligt bedt dem om ikke at skifte bremseskiver! Bagdæk (et Metz
Enduro 3, som de oven i købet tager 1000 kroner for + montering!) skal
de ikke skifte uden at ringe. Og at de fjerner drosling (34 ->50 HP)
på den ene, der endnu ikke er åbnet synes jeg er tåbeligt. De ved da
ikke, hvad vi har for kørekort!

Herhjemme har jeg 2 x bremseklodser, et Enduro 3 dæk og et
droslingsåbningsbeslag klar til at blive monteret. Hvad skal jeg nu
bruge dem til?

Grrr! Hvad skal vi gøre??? De nægter umiddelbart at tage noget af
priskravet tilbage. Er vi nødt til at betale for en masse arbejde og
reservedele, vi ikke har bedt om?

Fra : CL

Dato : 11-07-07 16:31

Stephan G wrote:
> [...]
> os. På baggrund af deres pris for service + de ekstra ting, vi ville
> ha lavet, havde jeg regnet med max 6000 kr. Nu står vi med en regning

Surt sjov men endnu en gang bevis for at man aldrig skal aflever
noget til Rep/Service uden at det er på skrift hvad der skal laves

> Herhjemme har jeg 2 x bremseklodser, et Enduro 3 dæk og et
> droslingsåbningsbeslag klar til at blive monteret. Hvad skal jeg nu
> bruge dem til?

Aflevere det til dem mod nedslag i prisen.

> Grrr! Hvad skal vi gøre??? De nægter umiddelbart at tage noget af
> priskravet tilbage. Er vi nødt til at betale for en masse arbejde og
> reservedele, vi ikke har bedt om?

Nej hvis de ikke vil tage jeres stumper i bytte så lad dem trække jer
i retten.
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-07-07 07:18

Stephan G wrote:

> Grrr! Hvad skal vi gøre??? De nægter umiddelbart at tage noget af
> priskravet tilbage. Er vi nødt til at betale for en masse arbejde og
> reservedele, vi ikke har bedt om?

Jeg ville tage den i forbrugerstyrelsen hvis jeg var så hidsig som du er
lige nu - det er en underlig mani værksteder har med at bestemme hvad
kunden skal købe. Start med at være helt firkantet overfor værkstedet -
sig at du vil betale for det bestilte og ikke mere - ellers
forbrugerstyrelsen og WWW.DMCN.DK. Du har _ikke_ bedt om at købe de
ydelser/varer de har leveret. Hvis du kan mærke at de begynder at trække
i land kan du foreslå at de skifter dæk og bremseskiver igen og
remonterer droslingen (hvis det er det i vil). Og som sidste cookie
tilbyde at betale for olieskift, luftfilter og tændrør.

Held og lykke med det! Og god tur - forhåbentlig er dette glemt allerede
på færgen mod puttgarden

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 08:49

On Wed, 11 Jul 2007 08:14:34 -0700, Stephan G wrote:

> Grrr! Hvad skal vi gøre??? De nægter umiddelbart at tage noget af
> priskravet tilbage. Er vi nødt til at betale for en masse arbejde og
> reservedele, vi ikke har bedt om?

Måske en idé at forelægge sagen for:

BMW Danmark A/S
Att: Claus Just
Borgmester Christiansens Gade 50
2450 København SV

Han er der for det samme. Jeg skal selv have skrevet en "sang" om det
mærkelige forløb jeg har været gennem ved Haldrup, sidst med "bortkommen"
faktura, og manglende afmelding af "fie".

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg