Montering af Garmin Zümo 550 på naked
Fra : HC

Dato : 11-07-07 10:19

Hej rødder!

Jeg har lige lavet en større udskrivning i min privatøkonomi til en Zümo
550. Jeg er vældig tilfreds med tingesten, men jeg er ærlig talt en
smule skuffet over monteringen. Af uvisse årsager syntes der at være en
generel opfattelse af at montage af GPS udstyr helst skal være så stort
og klodset som overhovedet muligt.

Med det udstyr ("RAM mount") der følger med, kan grejet enten monteres
på selve styret med en bøjle, eller på "greb-kontakt-klumpen" ved at
udskifte de to skruer der holder grebet på plads. Billeder kan ses her:

http://gpsinformation.org/zumo/MB-Mount-2c.jpg
http://gpsinformation.org/zumo/MB-Mount-3.jpg

Mit problem er at det i mine øjne er totalt overkill, og iøvrigt ser
stort og kikset ud på en naked bike. Jeg har eksperimenteret med en
alternativ løsning der involverede noget patentbånd og montage på det
midterste af styret. Når man hiver hele "RAM mount" tingen (det er selve
kugle-led-dimsen) af h... til så passer den faktisk rigtig fint her.

http://www.flickr.com/photos/neurox/646555462/in/set-72157600452205091/
http://www.flickr.com/photos/neurox/645696559/in/set-72157600452205091/

Problemet er bare at plastikholderen til GPS'en ikke kan holde til
direkte montage på denne måde, og iøvrigt var afstanden imellem skruerne
for lille til at der var "plads" til patentbåndet.

På bundlinien mangler jeg altså den fantastiske "dims" der gør at jeg
kan montere midt på styret, uden kugleled og andet skrammel.

Nogle ideer?

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : HC

Dato : 11-07-07 11:05

HC wrote:

> Hej rødder!

Hej mig.

> Nogle ideer?

Det lader til at Gadget Guy kan levere en løsning der består af en
montageskinne og en montageplade:
http://www.gadgetguy.net/Catalog/02/KitII.html (omkring $80)
http://www.gadgetguy.net/Catalog/11/BasePlateII.html (omkring $80)

Monteret ser den sådan her ud:
http://www.gadgetguy.net/PhotoGallery/HondaShadowAero.html

Ideer modtages stadig ;)

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 11-07-07 17:07

HC skrev:

> Hej mig.

Dét der kan man vist få piller imod :)

> Det lader til at Gadget Guy kan levere en løsning der består af en
> [...]

Ser da meget godt ud, men ikke helt billigt

> Ideer modtages stadig ;)

Jeg ville nok få fat i noget (alu) plade på ca 5 mm tykkelse (ikke at
jeg ved noget om hvilken godstykkelse der er nødvendig, men det ville
nok være mit bud), og bukke/borer to beslag som illustreret her:
http://dsr.kvl.dk/~gt/gpsbeslag.jpg (hurtigt tegnet, og temmeligt sikker
ikke de rigtige mål) evt laves det ene stykke breddere, så det passer
"ud over" det andet.

Det ene beslag monteres på styrret, ved hjælp af nogle "u formede
stænger med givind i enderne" (som bl.a. ses i wirelåse, og samlebeslag
til udstødningssystemer), evt med noget cykelslange rundt om, så det
ikke ridser.

Det andet beslag monteres på GPSholderen (eller også monteres
GPSholderen på beslaget), og til sidst boltes de to stykker beslag
sammen via de to huller i hver side

Hvis jeg selv stod med projektet i det virkelige liv, ville jeg nok lave
en del om under vejs, men du kan jo lade dig inspirere eller lade værre :)

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 11-07-07 17:19

Thomas Gulholm skrev:

> Jeg ville nok få fat i noget (alu) plade på ca 5 mm tykkelse (ikke at
> jeg ved noget om hvilken godstykkelse der er nødvendig, men det ville
> nok være mit bud),

Nej det ville ej... jeg ville have skrevet 2 mm (der måske nok er lige i
det tyndeste hvis det er alu, men 5 mm er til gengæld nok overkill).

Fra : HC

Dato : 12-07-07 15:18

HC wrote:

> Hej mig.

Hej mig.. igen.

> Ideer modtages stadig ;)

Flere bud:
http://www.wunderlich.de/berichte/mediabag/multipod.html

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 11-07-07 11:16

"HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På bundlinien mangler jeg altså den fantastiske "dims" der gør at jeg kan
> montere midt på styret, uden kugleled og andet skrammel.

Prøv at kigge på www.touratech.de De har flere gode holdere at vælge
imellem.
Hilsen Matthias

Fra : Casper

Dato : 11-07-07 12:02

Jeg købte den ting fra GadgetGuy, og kvaliteten er der ikke noget i
vejen med. Det eneste problem er at GPS'en vil sidde så lavt at med en
tanktaske kan man ikke skærmen..... Så nu har jeg denne ting liggende
på en hylde der hjemme.

Mvh./Casper