Turbo motorcykel hvilke modeller ?
Fra : Eg Egemarke

Dato : 08-07-07 22:07

Så Steen´s salgs annonce og blev Nooooget så interesseret.
Jeg ved at alle de store japanske mærke lavede hver deres turbo model
dengang i ´80´erne

Der var Suzuki Xn 85 Turbo
Honda Cx 500 Turbo
Yamaha lavede osse een hvad hed den helt præcist ? og er der nogen jeg har
glemt ?

Håber een der husker bedre end jeg kan hjælpe med lidt viden og fakta.

MvH Eg

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-07-07 22:15

Hej Eg.

Her er hele koret: http://www.turbomotorcycles.org/TMIOA/Bikes.html

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 19-07-07 22:29

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Her er hele koret: http://www.turbomotorcycles.org/TMIOA/Bikes.html

Jup!
Alle fire japanske fabrikanter ville ikke stå tilbage for de øvrige og
fremstillede derfor hver sin version - CX'eren har særstatus derved at den
som den eneste nåede at blive upgraded (til 650ccm) før turbo blev utrendy
til mc-brug.
Jeg husker at den mest brugbare jvf. tests var Kawa'en og årsagen var den
enkle at den havde den største motor til at holde sig gående på indtil
møllen kom rigitgt igang, samt havde lettere ved at slå møllen igang p.g.a.
slagvolumen = luftmængde!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 09:10

Hej EG.

Fik du nogen sinde fat på en K1200 RS eller gik det i sig selv igen ?

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 09-07-07 10:13

Det med Bimmeren gik ikke i sig selv igen, men med en guldklump på 1½ år der
tager alt min tid lægger jeg bimmere lidt i sove posen igen.
Jeg har fundet en Xs 400 Seca fra 1982 der har kørt 12436 Km fra NY, og den
står som Funklende ny til 8000 Kr.
Det er en model jeg kender, og den passer fruen perfekt.
Hun var lidt ked af vores Honda Cbr 1000 F og dens lidt voldsomme vægt ved
lav hastig/bykørsel.
Og jeg HAR jo kørt stærkt og åndsvagt, såå back to basic en periode ville
osse være rart.

MvH Eg

Fra : JimR

Dato : 10-07-07 10:24

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lav hastig/bykørsel.
> Og jeg HAR jo kørt stærkt og åndsvagt, såå back to basic en periode ville

Seca'en er nu en dejlig lille cykel med en fin motor, jeg har kørt et par
stykker af dem. Den sidste jeg havde var tæt på at runde 100.000 km og den
gik fint i motoren!

I løbet af sommeren begyndte den dog at virke lidt lille og en smule for
svag så den måtte videre.

mvh

JimR

Fra : JimR

Dato : 10-07-07 10:32

Honda CX 650 Turbo er nu en ret smuk maskine...Det er XJ 650 Turbo egentlig
også men hvis de ikke har givet den et stivere stel er det vist lige meget!

JimR