køleproblem honda cbr
Fra : mogens

Dato : 08-07-07 19:12

ha lige købt en cbr 600 rr fra 04 ikke været på plader endnu men kørt lidt
med prøveplader
ha et problem med blæser på køleren der ikke slår til(ved hvilken
temperatur slår den til og hvad kan det eventuelt skyldes??
tank måleren virker heller ikke nogen der haft et lignende problem??den
viser fuld hele tiden??

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-07-07 07:39

mogens wrote:
> [...]
> temperatur slår den til og hvad kan det eventuelt skyldes??
> tank måleren virker heller ikke nogen der haft et lignende problem??den

Blæseren slår vist først til ved "meget varm" - mon det har været varmt
nok i DK til det endnu?

Tankmåleren kan man jo ikke konstatere meget andet en du selv har gjort
- den virker ikke. Har du checker om kablet til føleren har forbindelse?
Målt om modstanden varierer når du bevæger svømmeren?

Haynes og Buchelli er dine venner.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 17:28

On Mon, 09 Jul 2007 08:38:43 +0200, Torben Scheel wrote:

> Blæseren slår vist først til ved "meget varm" - mon det har været varmt
> nok i DK til det endnu?

Det er nemlig rigtigt, Honda blæsere slår kun til under bykørsel i
sommervarme. Dvs. når viseren nærmer sig det røde felt. "kontakten" til
blæseren sidder nederst på køleren, og forbinder til stel. svjh.

> Har du checker om kablet til føleren har forbindelse?
> Målt om modstanden varierer når du bevæger svømmeren?

Jeg ville sige, at følerkablet sidder i klemme ved bagerste montering af
tanken. Der kom det i klemme sidste gang tanken blev sat på. (Føleren
har lavest modstand ved fuld tank, og forbinder til stel.)

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-07 05:28

meddelelse news:c8yf2or1vdtv$.1xwggj70v7jwn$.dlg@40tude.net...

Hej
Blæseren bliver styret af motorstyringen ligesom min Blackbird 03 og
den slår til ved 104 grader på min.
Tankmåler har jeg ikke andre bud end hvad du har fået.
Hygge PD CBR1100t

Fra : mogens

Dato : 21-07-07 19:00

tak for svaret
men syntes bare en temperatur før den slår til på 104 gr er lidt i
overkanten
mener min gamle cbr slog til før
vh mogens

Fra : Armand

Dato : 21-07-07 23:29

"mogens" <mogenskrag@sol.dk> skrev i en meddelelse
> tak for svaret
> men syntes bare en temperatur før den slår til på 104 gr er lidt i
> overkanten

Sådan lige fra baghovedet havde min tidligere GPZ900R en 98° blæser-kontakt
i køleren og en 110° i termostathuset!

> ............mener min gamle cbr slog til før

På decimalen? Eller kán det ikke tænkes at termometeret viser/viste
forskelligt?
Den gamle kan også tænkes at løbe lidt varmere p.g.a anderledes køling hhv.
tilkalket kølesystem :-/

--
Armand.