Modificering/svejsning på stellet ?
Fra : Moller

Dato : 08-07-07 12:57

Hejsa,
   Hvis nu man vil montere nogen beslag til fodviler konsoller osv. et
andet sted på cyklen, vil det så være lovligt at svejse dem fast i
stellet ? eller er det 100% fy fy, at påsvejse ting på stellet.

   en anden ting... hvordan med at skære af ens stell ??? f.eks. de sidste
10-20cm bagud hvor der ikke sæde på, når man aligevel har monteret
solosæde ?

--
VH
   Moller

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 17:28

On Sun, 08 Jul 2007 13:57:24 +0200, Moller wrote:

> Hejsa,
>    Hvis nu man vil montere nogen beslag til fodviler konsoller osv. et
> andet sted på cyklen, vil det så være lovligt at svejse dem fast i
> stellet ?

Det er helt sikkert at der vil blive krævet dokumentation for styrke, samt
efterfølgende typegodkendelse. Men hvem skulle opdage den lille ændring ?
For Du agter vel at gøre arbejdet ordentligt

Gode regler ved stelarbejde. Aldrig svejse beslag "stående" på midten af
røret, altid kun svejse på "siden" af røret. Altså typisk som originale
beslag er svejset. Aldrig svejse rundt om et rør, det svækker alt for
meget.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Moller

Dato : 09-07-07 19:33

Orla Pedersen skrev:

> Det er helt sikkert at der vil blive krævet dokumentation for styrke, samt
> efterfølgende typegodkendelse. Men hvem skulle opdage den lille ændring ?
> For Du agter vel at gøre arbejdet ordentligt

   Jeg aner en hvis mistro til mine ide'er ;)

> [...]
> røret, altid kun svejse på "siden" af røret. Altså typisk som originale
> beslag er svejset. Aldrig svejse rundt om et rør, det svækker alt for

   Yeps, dårlig svejsninger var grunden til min ene effektpotte gik fra
hinanden (ja, det var købt sådan :( detsvære) så det skal gøres
ordentligt, samt det blir ik mig selv der svejser ;)

--
VH
   Moller

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 08:49

On Mon, 09 Jul 2007 20:33:21 +0200, Moller wrote:

>    Jeg aner en hvis mistro til mine ide'er ;)

A aner æ hva do snakker om, mistro ? ;-D

http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg