Honda Cub?
Fra : Max Andersen

Dato : 07-07-07 20:05

Jeg så lige at Dicsovery har en udsendelse hvor de finder de ypperste
maskiner indenfor ,træfældning, motorcykler, biler, m.v.

Men verdens mest solgte og (åbenbart valgt til) bedste MC, er aldrig
forhandlet i Danmark?

Det virker fuldstændig tåbeligt, og er det virkeligt sandt?

Max

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-07-07 21:35

Max Andersen skrev:
> [...]
> forhandlet i Danmark?
>
> Det virker fuldstændig tåbeligt, og er det virkeligt sandt?

det er en kanllert :-/ a 50ccm
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-07-07 21:44

J.C.Kløve skrev:

> det er en kanllert :-/ a 50ccm
Det var så lige knallert

men vi kan så lige tage specs på en af dem

længde(m): 1.800
brede (m): 0.660
højde (m): 1.010
akselafstand(m): 1.175
vægt tør (kg): 75.0 kg
motortype type: AA01E luftkølet 4-takts SOHC "en-dunker"
volumen (ccm): 49.0
komperssion: 10.0:1
Boring x slaglængde (mm): 39.0 x 41.4
output (kw[HK]/rpm: 2.9 [4.0]/7000
Moment(N m [kg m]/rpm: 4.7[0.48]/4500
tophastighed: 80 km/h (50 mph)

Fra : MKS - 74

Dato : 07-07-07 22:12

On Sat, 07 Jul 2007 22:43:45 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>Det var så lige knallert

Du kan selv være en knallert

Færdselslovens def. på en knallert er:

to- eller trehjulet køretøj med en forbrændingsmotor med et
slagvolumen på ikke over 50 cm3 eller med elmotor _og_ med en
konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 45 km i timen.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-07-07 22:29

MKS - 74 skrev:

> [...]
> slagvolumen på ikke over 50 cm3 eller med elmotor _og_ med en
> konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 45 km i timen.

og der er så - mig bekendt - ikke mange knallerter kørende i DK der ikke
er konstruktivt begrænset til at leve op til dette misforster a dansk
lovgivning om hvad en knallert er :-/

Hvis ikke sotrt set alle "knalerter" var begrænsede med diverse
opfindsomme droslingskits, så ved jeg sgu ikke hvad det var, vi som
glade teenagere fjerne på dem - den sidste jeg pillede noget af gik 105
km/t ufden andet end begrænseren fjernet (lad os så sige 90 reelt)

Fra : MKS - 74

Dato : 07-07-07 22:51

On Sat, 07 Jul 2007 23:29:18 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>og der er så - mig bekendt - ikke mange knallerter kørende i DK der ikke
>er konstruktivt begrænset til at leve op til dette misforster a dansk
>lovgivning om hvad en knallert er :-/

Såvidt jeg ved er der mindst en Kreidler Florett på 50cc indreg som MC
.

Der findes også RR-klasser for små motorcykler på 50cc og dem kalder
man heller ikke knallerter..

"Knallert" er et lovteknisk begreb, der kræver at 2 ting er opfyldt,
50cc er en nødvendig, men ikke tilstrækkelig betingelse .

Pointen er, at hvis Super Cub'en skulle ind.reg i DK, i den
legendariske form den er solgt i millionvis af eksemplarer, skulle det
som udgangspunkt være som MC, og det er dermed _ikke_ en knallert
(selvom det vel er ret naturligt at opfatte den som knallertlignende).

Fra : Hekto

Dato : 08-07-07 00:37

"J.C.Kløve" wrote:

> [...]
> glade teenagere fjerne på dem - den sidste jeg pillede noget af gik 105
> km/t ufden andet end begrænseren fjernet (lad os så sige 90 reelt)

Bemærk den lille 'finte' der for nyligt er tilføget omkring en højeste
hastighed på 45 Km/t.

Før var en knallert alt der bare var under 50cc - nu må den heller ikke køre
hurtigere end 45 Km/t. For et par år siden indførte man
hastighedsbegrænsning på 30 og 45. Det betød at en 45'er der kørte 76 Km/t
ville bringe kørekortet i fare - også hvor der var alm.
hastighedsbegrænsning på 80 Km/t.

En 30'er eller en 45'er der kører over 45 km/t er nu lige pludseligt ikke
længere en knallert, men en MC! Detvgiver jo nogle interessante muligheder
for vidtgående represalier!
--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-07-07 07:42

Hekto wrote:

> En 30'er eller en 45'er der kører over 45 km/t er nu lige pludseligt ikke
> længere en knallert, men en MC! Detvgiver jo nogle interessante muligheder
> for vidtgående represalier!

Nemlig! Åbningen i loven er alene laver for at få flere lovlydige
danskere ind og spjælde! Udbytterne helmer ikke før vi alle er sluttet
til Matricen! *LOL*

Det' gas, du ka' ta' det.

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 09-07-07 09:29

Torben Scheel pretended :

> Nemlig! Åbningen i loven er alene laver for at få flere lovlydige
> danskere ind og spjælde! Udbytterne helmer ikke før vi alle er sluttet
> til Matricen! *LOL*
>
> Det' gas, du ka' ta' det.

Jeg tror bare det er en lille ændring der lige
pludseligt gør det muligt at bruge køllen på dem
der kører 30-knallert.

Kørte man 45 kunne de tage kortet. Kørte men 30
kunne de ikke gøre noget damen ikke skal have
kørekort. Svarer til spritkørsel på cykel - det
koster heller ikke kortet.

Hvis man så lige pludseligt dømmer alt der er
istand til at køre over 45 km/t 'motorcykel' så
åbner der sig en hel ny række muligheder!

Manglende kørekort. Manglende registrering,
Manglende afgift o.s.v.

- Men ellers har du da fuldstændig ret! Vores
Gross-liberale regering stopper ikke før vi alle
enten har næsen samme vej, eller sidder bag
tremmer!

Mon vi snart skal bære en lille påsyet
stof-motorcykel på vores hverdagstøj, så vi kan
få dobbelt så store bøder for andre forseelser,
eller det forbydes at sælge voks og andre
pudsemidler til os, hvis de kan anvendes på en
MC???

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-07-07 13:00

Hekto wrote:
>Svarer til spritkørsel på cykel - det
> koster heller ikke kortet.

Sikker? Jeg mener at kunne huske min salig kørelærer fortalte at det kunne
det godt. Teorien skulle være at hvis du bliver påtruffet i stiv tilstand på
cykel en række gange (og det skulel altså være mere end én gang), så gør du
det sgu nok osse i bil, og derfor kunne de tage kortet.

Men som sagt.... en kørelærer for 25 år siden er min kilde.

/jim

Fra : Hekto

Dato : 09-07-07 15:58

Jim Andersen pretended :

> [...]
> det sgu nok osse i bil, og derfor kunne de tage kortet.
>
> Men som sagt.... en kørelærer for 25 år siden er min kilde.

Jo, der er noget med at man kan dømmes uegnet til
at føre et motorkøretøj, hvis der er
gentagelsestilfælde - siges det.

Fra : duff

Dato : 10-07-07 19:22

Jim Andersen skrev:

> [...]
> det sgu nok osse i bil, og derfor kunne de tage kortet.
>
> Men som sagt.... en kørelærer for 25 år siden er min kilde.

Hvis det vurderes at du ikke er ædruelig kan de snuppe kortet.
Men her har cyklen INTET at sige. Du kan også miste det uden cykel.

§ 60. Politiet kan inddrage førerretten, hvis den pågældende ikke
længere opfylder betingelserne for at få kørekort. Såfremt en person
nægter at medvirke til de undersøgelser eller prøver, der er nødvendige
til afgørelse heraf, kan politiet straks inddrage førerretten.
Spørgsmålet, om den pågældende er afhængig af brug af euforiserende
eller andre bevidsthedspåvirkende stoffer eller ikke er ædruelig, kan
forlanges indbragt for domstolene. Indbringelsen sker efter reglerne
i straffelovens § 78, stk. 3.

Fra : Max Andersen

Dato : 07-07-07 22:02

J.C.Kløve wrote:

> det er en kanllert :-/ a 50ccm

De laves(måske kun engang) også i 90cc, men de er nok ikke med i
vurderingen til verdens bedste MC. Den er godt nok også grim.

http://www.cyclechaos.com/wiki/Honda_EZ90

Max

Fra : Niels B

Dato : 08-07-07 16:36

> De laves(måske kun engang) også i 90cc, men de er nok ikke med i
> vurderingen til verdens bedste MC. Den er godt nok også grim.
>
> http://www.cyclechaos.com/wiki/Honda_EZ90

Hehe - der mangler bare lige at stå "made by FisherPrice" på den, så er den
i vinkel

--
Mvh. Niels B

Fra : MKS - 74

Dato : 07-07-07 21:51

On Sat, 07 Jul 2007 21:04:56 +0200, Max Andersen <max@militant.dk>
wrote:

>Det virker fuldstændig tåbeligt, og er det virkeligt sandt?

Dunno - Men her er lidt mere baggrundsinfo for interesserede:

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub

Fra : Max Andersen

Dato : 07-07-07 22:08

MKS - 74 wrote:

> Dunno - Men her er lidt mere baggrundsinfo for interesserede:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub

80km/t for en knallert :)

Den måtte blive plomberet. Ville ellers gerne have en. Bare for liren's
skyld

Max

Fra : Hekto

Dato : 09-07-07 09:40

MKS - 74 formulated the question :

> Dunno - Men her er lidt mere baggrundsinfo for interesserede:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub

Dette villæe ihvertfald give Justitsministeren
hjerteflimmer lige på stedet!:
http://www.bikernewsonline.com/uploaded_images/vietnamese-bikers-704723.jpg
http://www.motorpasion.com/images/honda_cub_chinas-01.jpg

Totalvægten må vist være godkendt til i omegnen
af 1 ton!:
http://www.bikes-of-burden.com/images/motorbike_dogs_vietnam.jpg
http://www.bikes-of-burden.com/images/motorbike_boxes_vietnam.jpg
http://www.motorpasion.com/images/honda_cub_chinas-07.jpg
Giiiisseriiiiii:
http://www.motorpasion.com/images/honda_cub_chinas-04.jpg
Drive carefully!!!!!:
http://www.motorpasion.com/images/honda_cub_chinas-05.jpg

At det skulle være verdens bedste motorcykel må
være en and!:
http://www.motorpasion.com/images/honda_cub_chinas-06.jpg

Verdens mest anvendelige er måske dækkende????

Det er altid godt at have beskyttelsesudstyret
iorden!:
http://www.motorpasion.com/images/honda_cub_chinas-02.jpg

Fra : Armand

Dato : 19-07-07 22:07

"Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhandlet i Danmark?
>
> Det virker fuldstændig tåbeligt, og er det virkeligt sandt?

Skulle det danske marked nu kunne styre et sådant valg, Njaaarh :-/

Jeg har endnu ikke set dén med motorcyklerne (men som det er med discovery
ch. kommer jeg nok forbi den en dag); men har nydt flere at de andre
udsendelser i samme række og dér kan det nok være at vinder og rangfølge
føles skævt i forhold til egen forudfattede mening, hvilket begrundelserne
ellers nok plejer at kunne mane i jorden :-|
Hvad var begrundelsen for Cub'ens 1.plads? Ihvertfald noget med
produktionstid og styktal, samt sikkert også hvor let reparabel den er :-/
Hvilken ville DU vælge til verdens bedste motorcykel (og helt ærligt: Kán
dét overhovedet være f.eks en fireblade?)? - Uanset hvilken er der nok en
milliard kinesere der aldrig har hørt om den - hvorimod Cub'en - - - :-|

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-07-07 21:23

Armand skrev:
> [...]

> milliard kinesere der aldrig har hørt om den - hvorimod Cub'en - - - :-|

Du rammer sømmet lige på hovedet!

Enormt styktal
Nem at reparere
Slidstærk (de hældte brugt friture fedt på som motorolie, og kørte en
tur - no problem!? - de smed den ud fra en (som jeg husker det) 3
etagers bugning, og samlede den op og stratede den! der skulle såmend
blot et par nue hjul til så ville den kunne tages i anvendelse igen
samt de sædvenslige billeder af en thai med et komplet svinefarm, samt
falilien stablet oven på Cub'en.
Produceret i hulens mange år