Rygbeskytter
Fra : OK

Dato : 01-07-07 19:30

Jeg ønsker mig en rygbeskytter.
Er der bestemte sikkerhedsgodkendelser jeg skal se efter, eller er alle der
sælges godkendt (så det kun er pasform/komfort der er forskel på)?

Jeg har søgt lidt på nettet.
Priserne starter vel omkring T-Hansen (399,-) - er den okay?
Andre forslag?

mvh Ole

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-07 19:41

"OK" <ole_k@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har søgt lidt på nettet.
> Priserne starter vel omkring T-Hansen (399,-) - er den okay?

Hej Ole

Jeg har selv investeret i en fra T-Hansen for et par uger siden, pasformen
er super og du ligger næsten ikke mærke til at du har den på når du først
har vænnet dig til at køre med den. Den kan klart anbefales. Der er ingen
dybere mening i at investere i et dyrere mærke.
//Rasmus

Fra : Ole Schultz

Dato : 01-07-07 21:39

On Sun, 1 Jul 2007 20:41:00 +0200, "Rasmus T. Houdam"
<VirtuniXmail.dk> wrote:

> [...]
>har vænnet dig til at køre med den. Den kan klart anbefales. Der er ingen
>dybere mening i at investere i et dyrere mærke.

Jeg er enig med Ramus, har kørt 2 sæsoner (+30 kkm) med en magen til.
Den fungererer stadig fint og som Rasmus skriver mærker man den
faktisk ikke.

mvh Ole

Fra : OK

Dato : 01-07-07 22:11

"Ole Schultz" <schultz@fjerndette.pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er enig med Ramus, har kørt 2 sæsoner (+30 kkm) med en magen til.
> Den fungererer stadig fint og som Rasmus skriver mærker man den
> faktisk ikke.
>
> mvh Ole

Tak for svar. Jeg må hellere prøve en i løbet af ugen.

mvh Ole

Fra : Anders Majland

Dato : 02-07-07 10:26

> Jeg er enig med Ramus, har kørt 2 sæsoner (+30 kkm) med en magen til.

Har i crashtestet den ?

Pasform er selvfølgelig vigtigt - for ellers får man den ikke på... Men
imho lidt farligt blot at anbefale sikkerhedsudstyr man har kørt med i 2år
uden at bruge det ...

(Nej jeg håber selvfølgelig ikke at i får brug for dem

Men ellers er jeg enig i at pris, kvalitet og sikkerhed ikke nødvendigvis
har nogen sammenhæng... og jeg har udover mit rukka med bød ce godkendt
beskyttelse også sidste års udgave af
http://louis9.louis.de/katalog2007/pages/083.pdf

Der står at den er testet/godkendt i hendhold til EN 1621-1 og EN 1621-2,
Level 1 (for skulder, ryg, albue & underame)

Så kig efter EN numrene

/A

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 01-07-07 20:01

On Sun, 1 Jul 2007 20:29:41 +0200, OK wrote:

> Priserne starter vel omkring T-Hansen (399,-) - er den okay?
> Andre forslag?

Jeg er vældigt tilfreds med Dainese Wave - mener prisen var ca.
1000,- DKK.

Sidder godt, ikke for varm om sommeren.

Der var vist iøvrigt en test af rygbeskyttere i et af de seneste
Bike numre?

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Dr. Enduro

Dato : 02-07-07 13:46

Sonny T. Larsen skrev:

> [...]
> 1000,- DKK.
>
> Sidder godt, ikke for varm om sommeren.
>
> Der var vist iøvrigt en test af rygbeskyttere i et af de seneste

Har købt en SafeMax hos Polo i Tyskland. Den koster 400 kr, forinden
havde jeg læst et par gode anmeldelser af den (og er blevet tilrådet den
i et gsx-forum). Husk at prøve den og få hjælp af en sælger (en der ved
hvad han snakker om!), det er vigtigt den sidder rigtigt, også når du
har udstyret på. For øvrigt kan tekstiljakken i denne forbindelse blive
et problem, hvis den har en rygpude, der ikke kan tages ud, som f.eks. i
min Büse. Jeg endte med at forlade butikken med en ny læderdragt... (Hm,
nu jeg tænker over det, skete der det samme i babyudstyrsbutikken sidst,
måske er jeg for nem at narre?),

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Anders Majland

Dato : 02-07-07 14:48

> Jeg endte med at forlade butikken med en ny læderdragt... (Hm, nu jeg
> tænker over det, skete der det samme i babyudstyrsbutikken sidst, måske er
> jeg for nem at narre?),

Købte du også læder i babyudstyrsbutikken ?

Fra : Dr. Enduro

Dato : 02-07-07 14:52

Anders Majland skrev:

> Købte du også læder i babyudstyrsbutikken ?

Nej, så langt sydpå bor jeg slet ikke i Tyskland...

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Emil

Dato : 02-07-07 13:32

On Jul 2, 11:25 am, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> Har i crashtestet den ?
<SNIP>
> Men ellers er jeg enig i at pris, kvalitet og sikkerhed ikke nødvendigvis
> har nogen sammenhæng... og jeg har udover mit rukka med bød ce godkendt
> [...]

Sjovt nok får Dianese på puklen på forskellige Internetfora for deres
Wave rygbeskytter. De beskyldes for at have optimeret bikagestrukturen
til at absorbere præcis til EN testsne (50 Nm?) og at den er
katastrofal under andre scenarier.

Hygge.

Emil