Min MC blev "Keyed" i nat.
Fra : WonderDrug

Dato : 28-06-07 08:16

Da jeg kom ned til min MC her til morgen saa jeg til min store ærvelse at en
eller anden idiot havde valgt at rise min tank med en nøgle.
3 CM lang hen over min splinter nye sorte Honda, saa bliver man delme
bitter.
Men hvad gør jeg nu, kan man eventuelt give rissen noget sort maling og klar
lak eller hvad gør jeg? jeg ved godt at det gælder om at få lukket rissen
saa der ikke kommer rust, men ville da gerne at man kunne gøre et eller
andet saa det ikke kan ses eller i hvertfal ikke er saa iøjenfaldene som det
er nu.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-06-07 08:38

WonderDrug wrote:
> [...]
> andet saa det ikke kan ses eller i hvertfal ikke er saa iøjenfaldene som det

Start med det samme - NU! - med at affedte (acetone) og derefter lægge
rustbeskyttende grunder i med et eller ander der er tyndt nok til at
komme i bund i ridsen (ikke den ridse - gris!) - missens knurhår eller
lign. Lad tørre - eller tør med hårtørrer - læg sort i. Er det pænt, så
læg klarlak i, ellers vent til det er _helt_ hærdet - polér forsigtigt.
Affedt - klarlak. Vente. Polere.

Eller ring til chipsaway.

--
vh
Torben

Fra : WonderDrug

Dato : 28-06-07 08:48

Tak for det hurtige svar =)

Jeg er lige på arbejde men får lige dækket rissen til saa der ikke kommer
vand i den med det samme, saa maa jeg lige flå katten for et knurhård naar
jeg kommer hjem *g*

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 28-06-07 10:19

Torben Scheel wrote:

> Eller ring til chipsaway.

De er gode..

Thore

Fra : Rubberduck

Dato : 28-06-07 14:19

> [...]
> tørre - eller tør med hårtørrer - læg sort i. Er det pænt, så læg klarlak
> i, ellers vent til det er _helt_ hærdet - polér forsigtigt. Affedt -

- Det er hulens svært at lave en reparation, så det ikke kan ses. Det skal
der en fagmand til.
Men at standse "ulykken" er nok ikke tosset, men pas på hvad du bruger af
midler.

Acetone er et utroligt kraftigt middel, som jeg bestemt ikke ville anvende
på min lak (det er nemlig meget svært, at ikke ramme lakken da acetone er
meget flygtigt)
Sæt et stykke smalt papir og et stykke tape/isoleringsbånd hen over og smut
forbi en autolakerer og få et godt råd, evt. køb en lille sjat af det
rigtige middel af ham.
Det er utroligt vigtigt, at de rigtige materialer anvendes, da der er meget
af det der stads, som ikke arbejder sammen.
Mht til at polere en ridse op igen, er en vanskelig opgave, hvis din MC har
en metallic lakering - det er noget nemmere med en alm. farve med klar lak
oven på.

Det kunne være du kendte en, som er ferm med en airbruch. Den rigtige farve
og klarlakken kan du købe hos en autolakerer......såehhhh måske

Mvh
Ole Hansen
BMW K1200 LT

Fra : WonderDrug

Dato : 28-06-07 14:56

Jeg har sat et normalt stykke husholdnings tape hen over og kontaktet dem
der blev anbefalet, men et pris eksempel fortæller mig de er RØV dyre, hvis
det er tilfældet saa skal jeg lige overveje hvad jeg gør =(

Fra : Bongo

Dato : 28-06-07 21:50

> Jeg har sat et normalt stykke husholdnings tape hen over og kontaktet dem
> der blev anbefalet, men et pris eksempel fortæller mig de er RØV dyre,
> hvis det er tilfældet saa skal jeg lige overveje hvad jeg gør =(

Hvilken pris fik du oplyst?

Vh Bongo der nysgerrigt følger med.....

Fra : WonderDrug

Dato : 29-06-07 07:03

Han har ikke vendt tilbage endnu =(((
Saa ringer nok til ham over middag

Fra : WonderDrug

Dato : 29-06-07 10:01

ChipAway vil ikke røre min MC fordi de siger de ikke har opskrifterne til
MC'er =(((

Tilgændgæl fandt jeg en som er spicialeret i MC lakering.
www.multi-mal.dk
Præstegårdsvej 49
Ingstrup
9480 Løkken

Tlf: 98883516

Han sage at man skulle regne med 1500 - 2000 Kr

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 29-06-07 07:46

Hej

On Jun 28, 10:50 pm, "Bongo" <ask...@address.com> wrote:

> Hvilken pris fik du oplyst?
>
> Vh Bongo der nysgerrigt følger med.....

Jeg fik for et par år siden repareret en skade på min daværende
CBR600. Der var kommet en ridse hen over klistermærker og ellers i den
hvide lak. Det gav jeg 1500kr for, og det tog kun et par timer (kunne
køre hjem på den bagefter...).

Men om det var intro tilbud ved jeg ikke. Ham jeg havde fat I fra
ChipsAway havde ikke før prøvet at "lappe" MCer, men kun biler (som jo
sjældent har klistermærker og skifter farve...)

--
Jesper