501 Syntax error in mime attachment?
Fra : Ole Helms

Dato : 07-07-01 09:37

Hej NG.
Når jeg sender vedhæftede filer til én bestemt modtager, returneres
meddelelsen nogle gange med følgende besked:
The original message was received at Fri, 6 Jul 2001 14:25:35 +0200 (METDST)
from [212.242.40.4]
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<nn@xx.dk>
(reason: 501 Syntax error in mime attachment)
.... while talking to mail.xx.dk.:
>>> DATA
<<< 501 Syntax error in mime attachment
554 5.5.0 <nn@xx.dk>... Remote protocol error

Jeg kan ikke gennemskue, hvad fejlen skyldes?
1) Mine indstillinger i Outlook?
2) Begrænsninger i opsætningen på den modtagende mailserver?
Nogen forslag?

Venlig hilsen
Ole Helms

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-07-01 18:39

"Ole Helms" skrev

> The original message was received at Fri, 6 Jul 2001 14:25:35 +0200
> (METDST) from [212.242.40.4]

Cicero1 hos CC.

> ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
> <nn@xx.dk>
> (reason: 501 Syntax error in mime attachment)
> [...]

Cicero1 siger at der er en fejl med serveren, som modtager mails til
den du skriver til. Fejlen er i forbindelse med protokollen som be-
nyttes.

> 2) Begrænsninger i opsætningen på den modtagende mailserver?

Sandsynligvis.

Det eneste du kan gøre, er at sende fejlmeddelelsen til vedkommende
som har en konto på serveren, den kan han så sende videre til mail-
admin som sikkert hurtigt kan rette fejlen.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Ole Helms

Dato : 10-07-01 10:08

> Det eneste du kan gøre, er at sende fejlmeddelelsen til vedkommende
> som har en konto på serveren, den kan han så sende videre til mail-
> admin som sikkert hurtigt kan rette fejlen.

Tak for hjælpen, Peder.
Ved nærmere eftertanke er jeg begyndt at overveje om ikke, det skyldes en
bevidst sikkerhedsforanstaltning. Modtageren sidder på en sikret forbindelse
med opkobling til Cpr.

--
Venlig hilsen
Ole Helms

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-07-01 19:29

"Ole Helms" skrev

> Ved nærmere eftertanke er jeg begyndt at overveje om ikke, det
> skyldes en bevidst sikkerhedsforanstaltning. Modtageren sidder på
> en sikret forbindelse med opkobling til Cpr.

Det lyder rimeligt, der er sikkert sat et filter op, som sorterer
mails fra hvori du erklærer din kærlighed (på engelsk) eller vil vise
billeder af din yndlings tennisstjerne (der er vist ikke kommet nogle
vira med navne på mandlige tennisspillere, det er nok kun et spørgs-
mål om tid).

Med venlig hilsen

Peder