GPS på kåbeglasset?
Fra : OK

Dato : 16-06-07 17:06

Jeg tænker på at montere min GPS ca 5 cm fra øverste kant af kåbeglasset.
For at få holderen til at sidde fast, er jeg nødt til at bore 2 stk 4mm
huller i glasset.
Vil det svække kåbeglasset?
Vil jeg risikere at det revner som følge af høj hastighed og vibrationer?

Det er et MRA touring glas (som virker en smule tyndere end det originale).

mvh
Ole
CBR1000F SC24

Fra : ne

Dato : 16-06-07 19:49

Hej Ole.
La vær med at borer i kåbeglasset den mindste hak du kommer til at lave vil
det revne og DET kan ikke laves igen. Hvis du gør det skal dit bor slibes
rigtigt ellers går det galt.
Nu har jeg arbejdet i plast i 21 år sååååååå.

MVH
Niels
Suki GSX600f
YBR125

Fra : HO

Dato : 16-06-07 20:30

"ne" <bp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> La vær med at borer i kåbeglasset den mindste hak du kommer til at lave
> vil det revne og DET kan ikke laves igen. Hvis du gør det skal dit bor
> slibes rigtigt ellers går det galt.
Hej
Det har de vist glemt at fortælle min vindskærm, har nu kørt ca. 2000 km med
to huller.

> Nu har jeg arbejdet i plast i 21 år sååååååå.
Så burde du også vide, at PC - polycarbonat ikke revner.
Mener MRA fremstiller deres i PC
Hilsen
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-07 21:55

On Sat, 16 Jun 2007 20:49:13 +0200, ne wrote:

> Nu har jeg arbejdet i plast i 21 år sååååååå.

Men dog ikke opdaget at man forlængst har udskiftet acryl med polykarbonat
i kåbeglas

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : B & O

Dato : 17-06-07 13:36

Du skal bore med et bor, hvor skæret lige er slebet en smule så boret ikke
er for skarpt. Det er for at det ikke skal "rive" hullet op i kåbeglasset.
Så opstår der ikke revner fra hullet.

Fra : OK

Dato : 17-06-07 15:29

"B & O" <ofh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal bore med et bor, hvor skæret lige er slebet en smule så boret ikke
> er for skarpt. Det er for at det ikke skal "rive" hullet op i kåbeglasset.
> Så opstår der ikke revner fra hullet.

Tak for råd.
Nu har jeg boret hullerne og monteret holderen. Hvis den holder uden at
revne når jeg kører de næste par dage, tør jeg godt sætte GPS'en i holderen.

mvh Ole

Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-07 10:11

> Nu har jeg boret hullerne og monteret holderen. Hvis den holder uden at
> revne når jeg kører de næste par dage, tør jeg godt sætte GPS'en i
> holderen.

Hvis du har en håndledsrem eller muligthed for at montere en på GPS'en så
overvej sådan en som sikringsline. Jeg bruger en cykelholder til min og der
er gps'en bare clipset fast. Den er godt nok ikke røget af endnu, men skulle
jeg rammet et hul eller eller lign vil det være dobbelt surt hvis gps
forsvinder i en grøft eller lign ...

/A

Fra : OK

Dato : 18-06-07 17:10

> [...]
> skulle jeg rammet et hul eller eller lign vil det være dobbelt surt hvis
> gps forsvinder i en grøft eller lign ...

Jeg havde godt nok tænkt på om det kunne ske.
Nu må jeg i værkstedet og opfinde noget. vis den ryger af skal linen jo være
så kort at GPS ikke rasler ned på tanken (en ny GPS er billigere end en
omlakering).

Tak for svar

mvh Ole