MC-Orienteringsløb uge 29
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-06-07 16:18

Jeg luftede i en tidligere tråd en tanke om at arrangere et O-Løb for MC
i uge 29, med udgangspunkt i, at jeg denne uge aligevel arbejder som
frivillig i baren på Camp'en

Dette løb er jeg nu færdig med at planlægge, med kort recognocering, med
videre.

Selve skabelonen til hvordan det kan afvikles er også på plads, så det
er rimeligvis muligt at afvikle det.

Der er dog een hurdle. - Kort!

Det vil være noget af en udskrivning hvs jeg skal sørge for kort til
alle der måtte ønske at deltage, ikke at det enkelte kort er så rasende
dyrt endda, men jeg må nødvendigvis sikre mig at der i givet fald er
kort til alle

Løbet er tænkt afviklet på 2cm. kort (kan købes for ca 65,- i de
boghandel så vidt jeg husker)

Jeg mangler inspiration og eller input til hvordan jeg overvinder denne
hurdle - en laset kopi er ikke en option.

-------

Jeg kan lige ridse reglerne op

Der køres et løb efter oplysninger, bestående af enten 8 cifrede
koordinater med angivelse af karakteristika,(eksempel: 12341234 T-kryds)
eller eentydige stednavne med angivet karakteristika (eksempel: X-by torv)

Deltagere finder posterne uden anvendelse tekniske hjælpemidler udover
kompas og lineal. *Ingen GPS*

Der sættes en normtid, således at løbet ved optimal gennemførelse kan
gennemføres uden at deltageren skal overskride hastighedsgrænserne.
Tider under norm udgår af konkurrencen.

(Det er jo ikke en RR løb på offentlig vej vi skal gennemføre)

Posterne består af laminerede A4 atk. nummereret og med angivelse af et
symbol (tal, bogstav, eller et "tegn")

Hver deltager får udleveret et ark, hvorpå angives afgangstid fra
campen, samt et notat om km-tal.
På det udleverede ark angives postnumre i den rækkefølge man vælger at
finde dem, tid og "symbol".

Når deltageren kommer tilbage til start/mål noteres tid og km-tal.

Vinderen er den der kommer tættest på en normtid der offentliggøres ved
løbets afslutning.

Jeg _er_ opmærksom på at km-tak ikke kan anvendes til andet end "sjov"
da de forskellige MC ikke måler ens over den givne strækning.

Jeg påtænker et startgebyr i størrelsesordnen 20-25 kr, til indkøb af en
præmie til den vindende deltager

-----

Det praktiske afvikles således.

Tirsdag uge 29 - Løbet gennemkøres og poster udsættes, evt. rettelser
foretages.

Onsdag uge 29 - Løbet gennemkøres af "officials" ad optimeret rute, med
iagtagelse af færdselslovens bestemmelser - en normtid sættes inden for
en magin på 10%.

*Torsdag* uge 29 - Løbet igangsættes kl 10, med første deltager der
sendes ud på ruten.

Fredag uge 29 - Poster samles ind.

----

Hvad siger I ???
Skal jeg fortsætte arbejdet, eller er der ingen interesse?

Ideer og inspiration er naturligvis velkomne - en hjælper ville også
være ok
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-06-07 20:39

J.C.Kløve wrote:

> Løbet er tænkt afviklet på 2cm. kort (kan købes for ca 65,- i de
> boghandel så vidt jeg husker)

Hmm... holder du dig så indenfor ét 2cm. kort? - og i fald hvilket
(nummer + navn?)

Thore

Fra : Søren Rønnedal

Dato : 16-06-07 20:55

>Tirsdag uge 29 - Løbet gennemkøres
>og poster udsættes, evt. rettelser
>foretages.
Da du jo nok vil have interesse i at posterne
stadig er der når løbet skal køres, vil jeg
tilråde dig/jer først at sætte poster ud
aftenen før eller samme morgen !
> [...]
>"officials" ad optimeret rute, med
>iagtagelse af færdselslovens
>bestemmelser - en normtid sættes inden for

Saml posterne ind umiddelbart efter løbet, ellers
vil mange være væk. Du skal desværre ikke forvente
at posterne kan blive stående fra tirsdag til
fredag - jeg taler af egen erfaring efter i flere
år at have sat tegn op ifm Egeskovløbet arrangeret
af Danmarks Veteran Motorcykleklub.
mvh Søren

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-06-07 08:17

J.C.Kløve wrote:

> Hvad siger I ???
> Skal jeg fortsætte arbejdet, eller er der ingen interesse?
>
> Ideer og inspiration er naturligvis velkomne - en hjælper ville også
> være ok

Jeg kunne da godt finde sådan en omgang sjov - og måske har jeg også
tid. Meen det konkurerer med alle mulige andre sommerferieaktiviteter,
så jeg vil ikke love noget.

Hvis jeg kan lokke Maja (10år) med, så måske.

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-07-07 13:03

J.C.Kløve skrev:
> Jeg luftede i en tidligere tråd en tanke om at arrangere et O-Løb for MC
> i uge 29, med udgangspunkt i, at jeg denne uge aligevel arbejder som
> frivillig i baren på Camp'en

[ ZIP ]

> [...]
> Skal jeg fortsætte arbejdet, eller er der ingen interesse?
>
> Ideer og inspiration er naturligvis velkomne - en hjælper ville også

Tak for de udmærkede input, de er værd at tage med i betragtning en
anden gang.

En enkelt _måske_ kan jeg tælle, så jeg finder andre gøremål i den
pågældende uge.

Hvis noget lignende engang skulle ønskes er jeg da frisk på at se på det
igen -

- men et løb for 1-2 måske interesserede må siges at være for lidt :-/

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-07-07 13:08

J.C.Kløve wrote:

> En enkelt _måske_ kan jeg tælle, så jeg finder andre gøremål i den
> pågældende uge.

Det forstås.

> Hvis noget lignende engang skulle ønskes er jeg da frisk på at se på det
> igen -
>
> - men et løb for 1-2 måske interesserede må siges at være for lidt :-/

Det skal nok slås op på MCTC og i Touring Nyt for at få "kunder" nok.

Tak fordi du gad!

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-07-07 13:32

Torben Scheel skrev:
> J.C.Kløve wrote:
>

> Det skal nok slås op på MCTC og i Touring Nyt for at få "kunder" nok.

Jup - men det var nu ment som en "eksklusiv-hygge-service" for denne
fine gruppes herlige skribneter

> Tak fordi du gad!

Ingen årsag