CBR600F2 hakker efter at være løbet tør
Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 15-06-07 14:54

Jeg løb tør for benzin her i morges på vej på job og holdt ind på en
rasteplads for at skifte til reservetanken. Da jeg efter et par timer
kører
hjem, tanker jeg og skifter tilbage til hovedtanken igen. Men nu begynder
mc'en så at opføre sig mærkeligt. Den hakker under accelration og det
føles
næsten som når den løber tør. Har forsøgt at skifte over på reservetank
igen
uden der skete noget. Hvad er der gået galt? Alt føles normalt ved
konstant
hastighed og langsom accelration, så snart håndtaget rykkes i bund hakker
den uanset hvilket gear jeg er i.

Mvh,
En mc ejer der er fortvivlet over fejlen på hans blot 3 uger gamle
nyinvestering :S

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-06-07 15:07

> En mc ejer der er fortvivlet over fejlen på hans blot 3 uger gamle
> nyinvestering :S

kan være du har fået vand i karburatorerne efter du har slået på reserve.
Vand ligger nederst i en tank, og suges derfor til sidst, prøv at tømme
svømmerhusene, eller fyld noget karburatorsprit på.

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : André S Hansen

Dato : 15-06-07 15:13

"Lars Bjerregaard" <lars.bjerregaard@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den uanset hvilket gear jeg er i.
>
> Mvh,
> En mc ejer der er fortvivlet over fejlen på hans blot 3 uger gamle

Vand i bunden af tanke, nu nede i nader, da du har haft den på reserve, prøv
at tømme kaburatorene, lille drænskrue, i bunden/siden af de 4 styk nader
skulle ikke tage så lang tid, sæt eventuelt slang på studs i bunden, og
samle benzin i glas, så kan du se om der er vandperler i

Mvh
André S Hansen

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-06-07 15:35

Lars Bjerregaard wrote:
> [...]
> konstant
> hastighed og langsom accelration, så snart håndtaget rykkes i bund hakker

Som de andre skriver - vand er problemet. Jeg prøver at skrive den helt
udførlige vejledning :

1: Hæld karburatorsprit i tanken efter anbefalingen på dunken - skvulp
det godt rundt. På den måde får du vandet brændt af med benzinen, og
undgår rust i benden af tanken. Giv den fremover et par gange om året og
ved stilstand.

2: Luk for benzinhanen hvis hanen har en off position, ellers er det
ligemeget for så er det vacuumåbning, og det er ligeså godt. Den er
lukket når motoren er stoppet.

3: Sæt evt. slanger på studserne under karburatorene - på nogle hondaer
er de fast installerede og har udløb bag motoren. Sæt et rent glas under
til at opsamle benzinen.

4: Løsn afløbsskruerne under karburatorerne med en lang skruetrækker der
passer, en af gangen og lad det hele løbe ud - og stram dem igen (ikke
for hårdt - det er messing i alu.)

5: Sæt benzinhanen på PRI et minuts tid så svømmerhusene fyldes igen.
Imens kan du studere vanddråberne i bunden af benzinglasset og derefter
cykler det på genbrugsen/fylder det på zippoen/bruger det til at sætte
ild til en container alt efter preference.

6: Sæt hanen på ON

7: Start maskinen og kør en prøvetur/flygt fra politiet og sæt pris hvor
jænt sådan en CBR kan gå.

--
vh
Torben

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 15-06-07 16:28

Tusind tak for rådene... det fik mit sind lidt i ro igen. Jeg prøver mig
lidt frem med mine begrænsede mekanikerevner hvis ikke karburatorsprit i
sig
selv kan gøre det.

--
Mvh,
Lars Bjerregaard

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-06-07 16:56

Lars Bjerregaard wrote:
> Tusind tak for rådene... det fik mit sind lidt i ro igen. Jeg prøver mig
> lidt frem med mine begrænsede mekanikerevner hvis ikke karburatorsprit i
> sig
> selv kan gøre det.

Det kan det næppe - eller jo, over længere tid. Du har en stærk
koncentration af vand i svømmerhusene - derfor _bør_ de tømmes.

Prøv nu bare vejledningen

--
vh
Torben

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 15-06-07 17:23

> Prøv nu bare vejledningen

Jeg prøver... sidder desperat og leder efter nogle billeder af karburatoren
eller en manual så jeg kan se hvor dælen den skrue sidder så jeg kan få tømt
karburatoren. Har desværre ikke en PhD i motor

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-06-07 17:37

Lars Bjerregaard wrote:

> Jeg prøver... sidder desperat og leder efter nogle billeder af karburatoren
> eller en manual så jeg kan se hvor dælen den skrue sidder så jeg kan få tømt
> karburatoren. Har desværre ikke en PhD i motor

Glem nettet - ud til modellen med den sunde fornuft og kig (bag
sideskjoldet vel) - der sidder messingskruen i fra siden i bunden af
karburatoren. Den peger direkte mod afløbsstudsen. De 4 der går nedefra
og op skal du ikke røre.

nr. 8 : http://home.arcor.de/avehrenb/Big/Fotos/MikuniBST33_1.jpg

--
vh
Torben

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-06-07 18:47

> [...]
> sideskjoldet vel) - der sidder messingskruen i fra siden i bunden af
> karburatoren. Den peger direkte mod afløbsstudsen. De 4 der går

Jeg ville nok vælge nummer 9 frem for at jage en skruetrækker i pakningen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-06-07 19:49

Martin Sørensen wrote:

> Jeg ville nok vælge nummer 9 frem for at jage en skruetrækker i pakningen.

*LOL* - lortegrafik..

--
vh
Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 15-06-07 20:02

On Fri, 15 Jun 2007 20:48:54 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>*LOL* - lortegrafik..

Presbyopi....

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på: