Montering af DID X-Ring kædekit på XJ600
Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 15-06-07 00:06

Hej NG,

Jeg har købt et DID X-Ring kædekit til min XJ600 - nu mangler jeg barte
at få det sat på, og det er lidt (meget) besværligt at få et værksted
til - nok mest fordi jeg har købt det et andet sted..

Derfor - hvis du bor i København eller omegn og kan hjælpe - og har
lyst, naturligvis - så ville det være fedt. Jeg skal nok betale et eller
andet for det..

Smid mig en mail (gæt selv hvad der skal fjernes fra mailen) .. eller
ring på 20634553.

/klaus

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 15-06-07 10:15

Klaus Agnoletti wrote:
> [...]
> andet for det..
>
> Smid mig en mail (gæt selv hvad der skal fjernes fra mailen) .. eller

Det bliver et svar (som så er et sprøgsmål) her i gruppen :)

Er det en åben eller lukket kæde ->
Skal den nittes?
eller
Skal bagsvingeren af?

Det første har jeg ikke en stand forskid på - men det sidste er sket et
par gange før på min gamle XJ 600 - hvilken årgang (type) snakker vi om?

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 15-06-07 10:36

Hej Thomas,

> Det bliver et svar (som så er et sprøgsmål) her i gruppen :)

Fint. På forhånd vil jeg undskylde hvis jeg kommer til at give et dumt
svar. Min viden er ikke overvældende på området..

> Er det en åben eller lukket kæde ->
> Skal den nittes?
> eller
> Skal bagsvingeren af?

Jeg tror ikke den skal nittes. Den er vist til at samle uden det store
besvær (kan jeg se på et billede bag på pakken..
Jeg tror bagsvingeren skal af, siden tandhjulene skal skiftes..

> Det første har jeg ikke en stand forskid på - men det sidste er sket et
> par gange før på min gamle XJ 600 - hvilken årgang (type) snakker vi om?

Det er en XJ600N fra 2004.

Kædekittet jeg har købt, er fra Louis :

http://www.louis.de/_40ff6acec841065341fbe4e200665f9934/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=240&wgr=501&list_total=2&anzeige=0&artnr_gr=100411

Der er kun ét X-ring kit til XJ600 -    KETTENSATZ DID X-RING
XJ600S/N BJ.92-(110/16/48) - og det er så det jeg har købt.

Der følger tandhjul (for- og bag-) med.. det er nok det der er mest
udfordrende at få på :)

/klaus

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 15-06-07 13:02

Klaus Agnoletti wrote:
> Hej Thomas,

> Fint. På forhånd vil jeg undskylde hvis jeg kommer til at give et dumt
> svar. Min viden er ikke overvældende på området..

Vi skal jo alle starte et sted :)

> Jeg tror ikke den skal nittes. Den er vist til at samle uden det store
> besvær (kan jeg se på et billede bag på pakken..
> Jeg tror bagsvingeren skal af, siden tandhjulene skal skiftes..

For at skifte bag-tandhjulet skal baghjulet af, og det burde være nok
bare at pille et skjold af, for at skifte fortandhjulet. Altså ikke
nødvendigt at pille bagsvinger af... i hvert fald ikke for at skfite
tandhjulene...

> Det er en XJ600N fra 2004.

Det er så noooget nyere end min, så det jeg har skrevet om hvad der
(ikke) skal pilles af, er med forbehold for de japanske ingeniøres
potentielle lyst til at lave tingene om :)

> [...]
>
> Der er kun ét X-ring kit til XJ600 -    KETTENSATZ DID X-RING
> XJ600S/N BJ.92-(110/16/48) - og det er så det jeg har købt.

Det må så være det der har best.nr. 10041337 (?) Det findes på
PDF-katalog siden (<http://louis9.louis.de/katalog2007/pages/783.pdf>),
hvor det fremgår (ud fra teksten i toppen af siden og det "E" der står
ud for kittet i kolonne S) at det er en endeløs kæde - så nej, du
slipper alligevel ikke for at pille bagsvingeren af.

> Der følger tandhjul (for- og bag-) med.. det er nok det der er mest
> udfordrende at få på :)

Med mindre skidtet er rustet sammen (og det burde det ikke være på så ny
en maskine (når det ikke er en kineser)) burde det ikke være det store
problem.

Jeg har ikke alt for god tid her i weekenden/næste uge, men jeg kan da
nok godt "kigge forbi" og pege/fortælle lidt, hvis det har interesse -
hvor i København/omegn er det nærmere betegnet? Har du værkstedsmanual +
momentnøgle?

Mvh
Thomas