MC unden afgift
Fra : carsten

Dato : 14-06-07 10:59

Hej NG
har påtænke at anskaffe mig en MC uden afgift, for der efter selv at betale
afgiften, hvad skal jeg være opmærksom på, med hensyn til papirer
hvilken papirer skal følge med?
/Carsten

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-06-07 11:21

carsten wrote:
> [...]
> har påtænke at anskaffe mig en MC uden afgift, for der efter selv at betale
> afgiften, hvad skal jeg være opmærksom på, med hensyn til papirer

Ny eller brugt?

Ny ved jeg ikke noget om - en typegodkendelse og en kvittering? Toldpapirer?

Brugt : kommer lidt an på landet, men den sidste registreringsattest og
afmeldingskvitteringen er vel et godt bud.

I tyskland hedder (eller hed) det
"Fahrzeugsbrief" og "Abmeldebescheinigung". Sidstnævnte hænger de sig
ikke i i DK efter min erfaring.

--
vh
Torben

Fra : carsten

Dato : 15-06-07 18:54

det endte med af jeg købte en brugt Kawasaki GPZ 500s hos en dansk
forhandler for 11000-Kr.
jeg undre mig bare lidt at der står uden moms på kvitteringen,
mig bekendt kan man ikke handle med private uden moms

så nu er jeg lidt i tvivl om hvad jeg kommer til at betale i afgift,
skal jeg først lægge moms på og derefter afgift, eller er det beløb man
kan regne sig frem til på skat.dk med moms
/Carsten

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-06-07 19:53

carsten wrote:
> [...]
> skal jeg først lægge moms på og derefter afgift, eller er det beløb man
> kan regne sig frem til på skat.dk med moms

Underligt. Men skat er ligeglad med hvad du har givet, den afgift du kan
finde under værdifastsættelser er det du kommer til at betale. Og cyklen
er din - hvis forhandleren har kvitteret for at have modtaget det
aftalte beløb. Hans momsregnskab er ikke dit bord.

--
vh
Torben