CBR600F2 eller SV650S
Fra : n.stoustrup@gmail.co~

Dato : 13-06-07 17:22

Hej gruppe,

Jeg er efterhånden klar til at skifte min GS500 ud med en større
maskine. Jeg vil helst ikke bruge mere med 60-70 tusind og maskinen
jeg er ude efter må gerne være lidt sportslig.

Jeg har egentlig i lang tid været sikker på at en SV650S var det helt
rigtige valg for mig, men har nu set mig lidt varm på CBR600F2 som er
lidt billigere end SV650S men også en hel del år ældre.

Kan i komme med nogle gode råd? Jeg skal selvfølgelig ud og prøve
begge maskiner inden så længe, men jeg vil gerne høre om folk har
erfaringer med forskelle i forhold til eks. holdbarhed,
serviceomkostninger osv.

Mvh.
Niels

Fra : tp

Dato : 13-06-07 18:10

[...]

Altså sv'en er en suzi og CBRen en honda, så jeg ville jo uden tøven vælge
hondaen Honda er superkval, og den skal nok holde en masse år endnu -
hvis du altså finder en der ikke har været totalt voldet. Jeg siger ikke
direkte at suzien er noget lort, jeg siger bare at honda er toppen

Meeen begge maskiner er udbredte og med masser af stumper, så det du derimod
skal finde ud af, er hvad DU er til. En v2'er kontra række 4 er IKKE det
samme, og en tur på hver burde med det samme give dig afklaring.

Mvh TB, der ikke havde lyst til at skifte min daværende 15 år gamle CBR1000
ud med en SV1000, da jeg synes den var sløv, rystende, larmende og med
elendig komfort.... Er dog endt op på en 2cyl bimmer af en eller anden
grund, men var mere et tilfælde (læs fejl end hjertets valg.

Mvh TP - R1100RS - med 2 cylindre for lidt

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 13-06-07 18:48

tp skrev den 13 jun 2007 i

[klip]

Hey TP gider du ik´lige orientere dig om hvordan du får din newsreader til at
markere det citerede med > ?

Det blir møj nemmer at finde rundt i så.
http://usenet.dk/info/lynvejledning.html og
http://usenet.dk/netikette/linje.html nede i bunden af siden.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-06-07 20:59

n.stoustrup@gmail.com skrev:
> [...]
> begge maskiner inden så længe, men jeg vil gerne høre om folk har
> erfaringer med forskelle i forhold til eks. holdbarhed,

Hellere en nyere SV650K3-5, end en udtjent CBR-F2 :-/

Omend mange ville påstå at Honda et "super-kvali" har også Honda sine
fejl, og selv en Honda slides med tiden.

Når det er sagt så ville det være lidt nemmere at hjælpe hvis dit behov
og hensigt med anvendelsen var kendt.

Er du til CBR look, så vælge endelig den, men lad dig ikke bilde ind at
en 15 år gammel CBR er bedre end en 3 år gammel SV :-/

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Jacob Larsen

Dato : 14-06-07 00:11

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er du til CBR look, så vælge endelig den, men lad dig
> ikke bilde ind at en 15 år gammel CBR er bedre end en 3

Eller at en nyere discountcykel er bedre end en gammel kvalitetscykel.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Orla Pedersen

Dato : 14-06-07 10:54

Jacob Larsen wrote:

> Eller at en nyere discountcykel er bedre end en gammel kvalitetscykel.

Som bare lige skal have skiftet de lettere rustne forgaffelrør+glideringe,
have nye bremseskiver, kronrørslejer, bagstøddæmper, forgaffelfjedre, for
ikke at snakke lejer i bagsvingerlinksystemet, find selv på mere. Selv en
kvalitetscykel slides op.

mvh
Orla

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-06-07 20:42

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote in
message news:f4r37k$4dc$1@abbeden.bunk.cc

> [...]
> kronrørslejer, bagstøddæmper, forgaffelfjedre, for ikke
> at snakke lejer i bagsvingerlinksystemet, find selv på

Siger ikke, at der er et endegyldigt svar, der gælder for alle mennesker.
Der er dog også problemer med nyere cykler, så også der må man kigge sig
grundigt for inden man køber, hvad enten man køber en nyere mc, en gammel af
slagsen eller noget midt imellem. Det plejer at hjælpe.

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 14-06-07 08:51

Stod selv overfor samme valg for nogle uger siden og valgte Honda'en. Den
er
mere sportslig, ser bedre ud og skulle efter sigende være super holdbar og
holde prisen rigtig godt. Prøv dem begge inden du tager beslutningen, men
jeg tror du vælger hondaen. En V2'er er efter min mening ikke interessant
før vi rammer 1000 cc.

Fra : Stiffer

Dato : 14-06-07 12:21

Mit valg ville være en cbr 600. Jeg har selv haft en og det kører bare det
pis. En sv650s er flot, men efter min mening kedelig at køre på. Hvis du er
vild med sv650, så overvej den i naked model i stedet. Sv650n er en skide
skæg balladermager, der nemt ryger på hjul i 2. gear.