|
| Transport fra Sydtyskland Fra : HC |
Dato : 13-06-07 15:33 |
|
Hej! :)
Drømmecyklen er fundet, næsten betalt og venter på mig i det absolut
sydligste Tyskland. Nu er spørgsmålet bare hvordan jeg får den hjem i
garagen :) Vejret er jo godt, udsigten er sikkert god dernede og selvom
1151 km måske er lige krydret nok i ét stræk, så er jeg villig til at
køre den hjem selv.
Cyklen er uden plader i øjeblikket, og jeg skal således ha' fat i tyske
prøveplader. Sælger har været delvist behjælpelig, og skriver at jeg
skal møde op i person hos det tyske politi for at få pladerne udleveret,
og at de iøvrigt koster omkring 200 EUR.
Mine tyskegenskaber er begrænsede, så jeg savner nogle forståelige
detaljer omkring anskaffelse af prøveplader. Jeg vil typisk kunne være
fremme på rendevouzpunktet om søndagen, og pladerne skal efter sigende
hentes på en hverdag. Er det mon muligt at hente dem i Flensburg nogle
dage i forvejen, bare med et stelnummer og et pas?
Jeg er klar over at jeg skal skifte til danske prøveplader når jeg
krydser grænsen.
Jeg så emnet var oppe i 2004, men der var ikke rigtig nogen reel
information om prøvepladerne, udover en url der ikke var gyldig mere.
HC - åbenbart ejer af Danmarks tredie CB1300 :)
| |
MKS - 74 (13-06-2007)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 13-06-07 16:39 |
|
On Wed, 13 Jun 2007 16:32:49 +0200, HC <hc@saustrup.net> wrote:
>Drømmecyklen er fundet, næsten betalt og venter på mig i det absolut
>sydligste Tyskland. Nu er spørgsmålet bare hvordan jeg får den hjem i
>garagen :) Vejret er jo godt, udsigten er sikkert god dernede og selvom
>1151 km måske er lige krydret nok i ét stræk, så er jeg villig til at
>køre den hjem selv.
Jeg ville virkelig genoverveje logistikken - Det lyder både dyrt og
besværligt.
Tyske prøveplader fungerer noget anderledes end i DK - Dels kan man
ikke (kunne ikke sidst jeg valgte den løsning), nøjes med een dag, 5
var det mindste - Dels er logistikken dødbesværlig for en dansker. Du
skal som regel møde op med alle papirer i alm. kontortid for at få
selve tilladelsen, dernæst skal du ha' lavet selve pladen hos en
skiltemager, den bliver trykt som alm. metalplade (smid væk efter
brug) og dernæst skal du ha' tegnet en forsikring på pladen (ADAC
skulle tilbyde noget rimeligt) og det er denne sidste del, der er
langt det dyreste (selvom 200 EUR lyder meget dyrt - "jeg"(reelt
betalte sælger) gav ca. ½-delen. Prøvepladerne findes iøvrigt i
forskellige typer, med forskellig pris
Alt dette skal du så ha' ordnet efter en lang tur derned (selvom man
evt. kunne finde et nattog (=søvn) - der tit har rene tilbudspriser og
komme udhvilet frem). Og efter dette så en lang tur hjem, og tro mig
så spændende er D-motorveje bestemt ikke (hverken med 100 eller 250
km/t), min personlige grænse for "køre-hjem-selv" er normalt ca. 500
km, men den slags er naturligvis individuelt.
Overvej også total-økonomien i projektet med alt - D.v.s. transporten
derned, prøveplader (D+DK), brændstof, forplejning osv for ikke at
tale om tidsforbruget...... sammenholdt med hvis du finder en
transportør (evt. kun til D-DK grænsen) og lader dem om besværet.
Dette sidste bør kunne gøres væsentlig billigere, men kræver
naturligvis at handlen er omtrent afsluttet og man ikke behøver se
cyklen, omend flere tyske transportører tilbyder en vurdering "by
proxy" på stedet før handlen afsluttes endeligt....
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
HC (13-06-2007)
| Kommentar Fra : HC |
Dato : 13-06-07 18:15 |
|
MKS - 74 wrote:
> Jeg ville virkelig genoverveje logistikken - Det lyder både dyrt og
> besværligt.
Ja, klogt er det nok ikke - men det handler om følelser!
> Tyske prøveplader fungerer noget anderledes end i DK - Dels kan man
> ikke (kunne ikke sidst jeg valgte den løsning), nøjes med een dag, 5
> var det mindste - Dels er logistikken dødbesværlig for en dansker. Du
> skal som regel møde op med alle papirer i alm. kontortid for at få
> selve tilladelsen, dernæst skal du ha' lavet selve pladen hos en
> skiltemager, den bliver trykt som alm. metalplade (smid væk efter
> brug) og dernæst skal du ha' tegnet en forsikring på pladen (ADAC
> skulle tilbyde noget rimeligt) og det er denne sidste del, der er
> langt det dyreste (selvom 200 EUR lyder meget dyrt - "jeg"(reelt
> betalte sælger) gav ca. ½-delen. Prøvepladerne findes iøvrigt i
> forskellige typer, med forskellig pris
Iflg. en PDF-artikel jeg har liggende med titlen "Importer selv din
næste bil" (ja, jeg ved der er forskel i antal hjul) beskriver de
proceduren som så:
--8<--
"Vælger man selv at køre bilen hjem, bør den afmeldes (de originale
nummerplader medbringes på motorkontoret - husk kvittering). Herefter
lejes engangsprøveplader (bilen skal medbringes), der er beregnet til
brig i en uge.
Der er to typer: Dem med et lille gult felt, som kun må bruges i
Tyskland, og dem med et lille rødt felt, som også må bruges uden for
Tyskland, men som desværre ikke må bruges i Danmark af personer, der bor
i Danmark.
I begge tilfælde skal der først tegnes en ansvarsforsikring, og det sker
på det lokale ADAC-kontor. Forsikringen koster op mod 80 euro, og
prøvepladerne (røde) koster 75 euro, i alt altså ca. 1.160 kr."
--8<--
Hvis jeg skal troppe op med cyklen, kan jeg altså ikke smutte til
Flensburg og hente prøveplader. Vælger jeg at indfinde mig på sælgers
adresse på en hverdag, skal vi altså bugsere cyklen - som allerede er
afmeldt det tyske motorregister - til nærmeste tyske motorkontor. Jeg
hælder mere og mere imod at tage den sandsynligvis stærkt røvsyge tur
derned med en anhænger.
> Alt dette skal du så ha' ordnet efter en lang tur derned (selvom man
> evt. kunne finde et nattog (=søvn) - der tit har rene tilbudspriser og
> komme udhvilet frem). Og efter dette så en lang tur hjem, og tro mig
> så spændende er D-motorveje bestemt ikke (hverken med 100 eller 250
> km/t), min personlige grænse for "køre-hjem-selv" er normalt ca. 500
> km, men den slags er naturligvis individuelt.
Ja, de tyske nattog (nachtzug.de til andres reference) har nogle ret
fantastiske priser. Havde det været en forholdsvist stor by ville jeg
have overvejet tog, hvis det ikke var fordi jeg skal have originalpotten
med hjem også. Den kunne selvfølgelig muligvis være i en rygsæk, eller
også kunne jeg trygle sælger om at sende den med posten. Begge dele ret
bøvlet.
> Overvej også total-økonomien i projektet med alt - D.v.s. transporten
> derned, prøveplader (D+DK), brændstof, forplejning osv for ikke at
> tale om tidsforbruget...... sammenholdt med hvis du finder en
> transportør (evt. kun til D-DK grænsen) og lader dem om besværet.
Handlen er ikke 100% gennemført, og jeg vil gerne selv besigtige
køretøjet før jeg giver ham alle mine sprøde eurosedler.
Jeg regner med at kunne få adgang til en dieselbil med krog, og så
udlejer Frankie's i Randers trailere til 300,-/dag. Hvis fartgrænsen for
trailerkørsel (jeg indrømmer blankt at jeg på nuværende tidspunkt ikke
aner noget om det) er 80km/t, vil jeg altså med pedalen kontinuerligt
trykket i bund kunne nå målet på 13 timer, hvor 15 måske er et mere
optimistisk bud. Prisen er overkommelig, men det kommer godtnok til at
tage tid.. :-/
/HC
| |
MKS - 74 (13-06-2007)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 13-06-07 18:52 |
|
On Wed, 13 Jun 2007 19:15:04 +0200, HC <hc@saustrup.net> wrote:
> Jeg
>hælder mere og mere imod at tage den sandsynligvis stærkt røvsyge tur
>derned med en anhænger.
Jeg ville gerne kunne sige "god tur", men med mindre du kan lokke
favorit-elskerinden eller en kammerat med lyder det.....well....ikke
som det mest spændende man kan bruge et par dg på .
Logistisk er det nu nok også en lidt bedre ide, end at skulle køre så
langt hjem på cyklen med alt hvad det indebærer, og så kan der jo også
handles lidt andet godt med fra Pølseland...
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
HC (13-06-2007)
| Kommentar Fra : HC |
Dato : 13-06-07 19:03 |
|
MKS - 74 wrote:
> Jeg ville gerne kunne sige "god tur", men med mindre du kan lokke
> favorit-elskerinden eller en kammerat med lyder det.....well....ikke
> som det mest spændende man kan bruge et par dg på .
Jeg har fundet en allieret :)
> Logistisk er det nu nok også en lidt bedre ide, end at skulle køre så
> langt hjem på cyklen med alt hvad det indebærer, og så kan der jo også
> handles lidt andet godt med fra Pølseland...
Det hele står og falder på om jeg kan organisere en bil med krog, da det
jo som bekendt ikke er *alle* jyder der har sådan en indretning på deres
køretøj. Jeg overvejer og langt ude at leje en VW Transporter og kaste
cyklen ind bagi - såvidt jeg husker er der kroge til montering inde i
sådan en. Det er dog plan Z indtil videre.
/HC
| |
Jan Selchau-Hansen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Jan Selchau-Hansen |
Dato : 13-06-07 19:10 |
|
HC wrote:
> MKS - 74 wrote:
>
>> Jeg ville gerne kunne sige "god tur", men med mindre du kan lokke
>> favorit-elskerinden eller en kammerat med lyder det.....well....ikke
>> som det mest spændende man kan bruge et par dg på .
>
> Jeg har fundet en allieret :)
>
>> Logistisk er det nu nok også en lidt bedre ide, end at skulle køre så
>> langt hjem på cyklen med alt hvad det indebærer, og så kan der jo
>> også handles lidt andet godt med fra Pølseland...
>
> Det hele står og falder på om jeg kan organisere en bil med krog, da
> det jo som bekendt ikke er *alle* jyder der har sådan en indretning
> på deres køretøj. Jeg overvejer og langt ude at leje en VW
> Transporter og kaste cyklen ind bagi - såvidt jeg husker er der kroge
> til montering inde i sådan en. Det er dog plan Z indtil videre.
>
> /HC
Så lej dog en Transporter ..
Been there, - done that , godt nok en gammel smadrekasse af en HiAce
På vej ned kan I skiftes til at sove på en madras bag i.
I er ikke begrænset af hænger-farten
Masser af ekstra plads til hvad I nu har lyst til
Jan Selchau-Hansen
| |
HC (13-06-2007)
| Kommentar Fra : HC |
Dato : 13-06-07 19:18 |
|
Jan Selchau-Hansen wrote:
> Så lej dog en Transporter ..
> Been there, - done that , godt nok en gammel smadrekasse af en HiAce
> På vej ned kan I skiftes til at sove på en madras bag i.
Hahahahahahahaa.. Jeg punger sgu gerne ud til en overnatning på et
guesthouse et eller andet sted. Jeg er for gammel til at køre derned og
retur i ét træk - også hvis jeg ka' ligge og kramme mc'en bag i vognen
halvdelen af tiden :)
> I er ikke begrænset af hænger-farten
> Masser af ekstra plads til hvad I nu har lyst til
Fremragende ide - men ikke lige til 475,-/døgn og 2,- pr. km udover 200.
Det er altså lige morsomt nok at leje bil i Danmark. Jeg lurede lidt på
billeje af tyske varevogne online, men jeg har indtil videre ikke haft
success med det. Fesne personbiler derimod syntes der at være rigeligt af.
Har I iøvrigt erfaring med at spænde cyklen fast? Hvad gør man? Jeg har
med stor mistro kigget på trailer-billedet på FrankiesMCCenter.dk og jeg
syntes godtnok ikke det ser videre holdbart ud :-/
Bær over med førstegangsimportøren :)
/HC
| |
Torben Scheel (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-06-07 20:37 |
|
HC wrote:
>
> Har I iøvrigt erfaring med at spænde cyklen fast? Hvad gør man? Jeg har
> med stor mistro kigget på trailer-billedet på FrankiesMCCenter.dk og jeg
> syntes godtnok ikke det ser videre holdbart ud :-/
>
Sådan her : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1349 det har virket for
mig 3 gange. På hjulene og med 4 kraftige stropper. Check efter 100km og
så et par gange mere undervejs. Sådan her skal man ikke gøre :
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=378.
Og tillykke med dyret, og god tur.
--
vh
Torben
| |
Armand (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-06-07 20:56 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4670475f$0$14026$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> HC wrote:
>>
>> Har I iøvrigt erfaring med at spænde cyklen fast? Hvad gør man? Jeg har
>> med stor mistro kigget på trailer-billedet på FrankiesMCCenter.dk og jeg
>> syntes godtnok ikke det ser videre holdbart ud :-/
>>
> Sådan her : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1349 det har virket for mig
> 3 gange.
- - - - men kan optimeres ved at bruge spændpunkter der ligger under(!)
affjedringen hvorved at hjulene står vel fixerede imens motorcyklen kan
vugge frit i affjedringen (og på den måde tillige være dæmpende på
trailerens hoppen og dansen!) !
Min standard opspænding, udviklet da jeg slæbte rundt på RGV'en til race, er
med kun tre stropper á:
- én fra toppen af hvert teleskopbens yderrør og skråt frem/ned.
- én tværs over laddet - Hen over (og én gang rundt om) baghjulets højeste
punkt, hvilken stort set kun har til formål at hindre bagenden i at vandre
sideværts samt at fange en salto i værst tænkelige tilfælde
--
Armand.
| |
Torben Scheel (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-06-07 21:18 |
|
Armand wrote:
> - - - - men kan optimeres ved at bruge spændpunkter der ligger under(!)
> affjedringen hvorved at hjulene står vel fixerede imens motorcyklen kan
> vugge frit i affjedringen (og på den måde tillige være dæmpende på
> trailerens hoppen og dansen!) !
>
> Min standard opspænding, udviklet da jeg slæbte rundt på RGV'en til race, er
> med kun tre stropper á:
> - én fra toppen af hvert teleskopbens yderrør og skråt frem/ned.
Den er bare ikke praktisk på mange modeller - har cyklen ikke en
forgaffelbro er det et kedeligt sted at belaste udad, og tit kan
forskærmen få nogle knubs. Jeg synes også at vinklen på stropperne må
blive betænkelig flad, så tilspændingen skal være umanerlig hård - især
med en cykel i CB1300's vægtklasse. Vælger man din løsning bør der vel
også være skruet lægter i bunden til sideværts sikring af hjulene, så de
ikke smutter. En flad strop gør ikke meget for at holde hjulet spændt
mod bunden af traileren.
Men du har da ret i at det hele hopper over gennem vejarbejderne med min
metode - men jeg har altså ikke haft deciderede problemer med det. Jeg
står ved anbefalingen til HC's opgave.
Husk i øvrigt en rampe til at få læsset cyklen, HC.
--
vh
Torben
| |
Armand (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-06-07 21:35 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:467050e5$0$14027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
>> - - - - men kan optimeres ved at bruge spændpunkter der ligger under(!)
>> affjedringen hvorved at hjulene står vel fixerede imens motorcyklen kan
>> vugge frit i affjedringen (og på den måde tillige være dæmpende på
>> trailerens hoppen og dansen!) !
>>
>> Min standard opspænding, udviklet da jeg slæbte rundt på RGV'en til race,
>> er med kun tre stropper á:
>> - én fra toppen af hvert teleskopbens yderrør og skråt frem/ned.
>
> Den er bare ikke praktisk på mange modeller - har cyklen ikke en
> forgaffelbro er det et kedeligt sted at belaste udad,
Jup; men til gengæld skal der ikke voldspændes på samme måde som når man i
paksis trækker fjedrene sammen!
> ......................og tit kan forskærmen få nogle knubs.
Jup; men dét må bero på en vurdering ved fastgørelsen!
> Jeg synes også at vinklen på stropperne må blive betænkelig flad, så
> tilspændingen skal være umanerlig hård - især med en cykel i CB1300's
> vægtklasse. Vælger man din løsning bør der vel også være skruet lægter i
> bunden til sideværts sikring af hjulene, så de ikke smutter.
>
Glemte lige at jeg oftest har et "cykelstativ" på indersiden af forklappen
til at parkere forhjulet i, men uforberedt og ved transport af to
motorcykler er det ganske brugbart at dreje forhjulene ind i de forreste
hjørner for en god fixering!
> En flad strop gør ikke meget for at holde hjulet spændt mod bunden af
> traileren.
>
Et dæk er omkring 60cm højt og fra bunden (i mit tilfælde øjer 15cm oppe på
ladsiden? giver dét en udemærket vinkel.
Tricket med at vikle stroppen en tur omkring dæk/fælg fixerer tillige hjulet
sideværts i en grad så jeg tidligt opgav de to planker på langs som jeg
oprindeligt brugte som "skinne"!
--
Armand.
| |
HC (13-06-2007)
| Kommentar Fra : HC |
Dato : 13-06-07 21:48 |
|
Torben Scheel wrote:
> Sådan her : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1349 det har virket for
> mig 3 gange. På hjulene og med 4 kraftige stropper. Check efter 100km og
> så et par gange mere undervejs. Sådan her skal man ikke gøre :
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=378.
Første montering ser flot ud - jeg spekulerede også over evt. at fiksere
hjulene med et par lægter på en eller anden måde, som Armand skrev om.
Anden montering ser en aaanelse uhyggelig ud! :)
Planen er i skrivende stund som følger:
- Find bil med træk (indtil videre største hurdle)
- Lej trailer hos Frankie's eller lignende (koster 300,-/dag - det er
overkomeligt, og der er rampe med)
- Kør til grænsen og check om der er et bedre tilbud (læs udlejning af
f.eks. Transporter) i f.eks. Flensburg
Iøvrigt er det her indtil videre det mest sigende billede om køretøjets
størrelse:
http://img209.imageshack.us/my.php?image=dsc00076pi5.jpg
Er det iøvrigt ikke en god ide at spænde noget omkring forbremsen, eller
taler jeg i vildelse her?
> Og tillykke med dyret, og god tur.
Jotak, der er lige et stykke vej endnu.. 2.220km ca. :)
/HC
| |
Torben Scheel (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-06-07 21:59 |
|
HC wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>> Sådan her : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1349 det har virket for
>> mig 3 gange. På hjulene og med 4 kraftige stropper. Check efter 100km
>> og så et par gange mere undervejs. Sådan her skal man ikke gøre :
>> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=378.
>
> Første montering ser flot ud - jeg spekulerede også over evt. at fiksere
> hjulene med et par lægter på en eller anden måde, som Armand skrev om.
Ikke strengt nødvendigt, men hvis du bliver mere rolig..
>
> Anden montering ser en aaanelse uhyggelig ud! :)
Den stod fint nok, men sidestøtten led under turen.
>
> Er det iøvrigt ikke en god ide at spænde noget omkring forbremsen, eller
> taler jeg i vildelse her?
>
Jeg har haft en strop på.
--
vh
Torben
| |
Anders Majland (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 14-06-07 09:53 |
|
> Sådan her : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1349 det har virket for mig
> 3 gange.
Jeg har også lidt sparsomme erfaringer. XT'en har jeg kørt med nogle gange
(ikke planlagte driftstop)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=4590&m=full
Den kan nemt være der i længden fra hjørne til hjørne - Den kan ikke stå
lige. Pinden var som rampe.
Men så kom jeg til at købe en doner scooter
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1260
Der kunne være der i længden og efter at den var kommet op skruede jeg lige
nogle regler sammen omkring hjulene
Den grønnes strop foran holder hjulet på plads. og Så er 2 af de øvrige
rigeligt til at holde den. Så enten de gule eller de orange kunne egenligt
undværes. Men det er Harald Nyborg stropper så den ekstra sikring er
nødvendig. Og så skal man ikke forsøge at hindre at stropperne blafrer i
vinden ved at sæte en elastik imellem dem - man skal sno dem istedet.
Bemærk at den bagtil er bundet fra samme støddæmper til begge sider for ikke
at vride i noget.
| |
Dr. Enduro (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 14-06-07 08:19 |
| | |
MKS - 74 (13-06-2007)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 13-06-07 19:09 |
|
On Wed, 13 Jun 2007 20:02:48 +0200, HC <hc@saustrup.net> wrote:
> Jeg overvejer og langt ude at leje en VW Transporter og kaste
>cyklen ind bagi - såvidt jeg husker er der kroge til montering inde i
>sådan en. Det er dog plan Z indtil videre.
Jeg har flere gange lejet enten en Hi-ace eller en Transit til at
hente cykler i, kæmpefordel frem for bil m. jydekrog, idet man _kan_
holde en marchhastighed på op mod 150 km/t. Men det har godt nok kun
været til relativt korte ture (samlet ca. 5-600 km retur), hvor det
økonomisk har været fordelagtigt....
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
Jens Meldgaard (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Jens Meldgaard |
Dato : 13-06-07 20:26 |
|
>
> Jeg regner med at kunne få adgang til en dieselbil med krog, og så udlejer
> Frankie's i Randers trailere til 300,-/dag. Hvis fartgrænsen for
> trailerkørsel (jeg indrømmer blankt at jeg på nuværende tidspunkt ikke
> aner noget om det) er 80km/t, vil jeg altså med pedalen kontinuerligt
> trykket i bund kunne nå målet på 13 timer, hvor 15 måske er et mere
> optimistisk bud. Prisen er overkommelig, men det kommer godtnok til at
> tage tid.. :-/
Jeg skal til Göttingen i samme ærinde, og har derfor spurgt mine tyske
kolleger hvad hastigheds begrænsningen er på "das autobahn" med
trailer og kan bekræfte at 80 km/t er det tilladte.
mvh Jens
Sydals
>
> /HC
>
| |
Alex (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Alex |
Dato : 14-06-07 10:08 |
|
"HC" <hc@saustrup.net> wrote in message
news:46702618$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Handlen er ikke 100% gennemført, og jeg vil gerne selv besigtige køretøjet
> før jeg giver ham alle mine sprøde eurosedler.
Inden du køber flybilletter, togbilletter, lejer bil, trailer el. lign.. bør
du sikre dig at sælger rent faktisk også er af den opfattelse at handlen er
indgået. Tyskere har det med at sælge til anden side, selvom der er en
dansker på vej. Og det er ærgeligt. Har selv prøvet at stå med en ubrugelig
flybillet til Munchen...
--
Alex
| |
HC (14-06-2007)
| Kommentar Fra : HC |
Dato : 14-06-07 11:25 |
|
Alex wrote:
> Inden du køber flybilletter, togbilletter, lejer bil, trailer el. lign.. bør
> du sikre dig at sælger rent faktisk også er af den opfattelse at handlen er
> indgået. Tyskere har det med at sælge til anden side, selvom der er en
> dansker på vej. Og det er ærgeligt. Har selv prøvet at stå med en ubrugelig
> flybillet til Munchen...
Handlen er indgået på Ebay, og sælger er udemærket klar over at handlen
er bindende, med mindre cyklen ikke lever op til beskrivelsen :)
Planen er iøvrigt faldet på plads, og involverer at jeg kører derned med
en kammerat og kører cyklen hjem. Mange faktorer spillede ind i den
beslutning, f.eks. at det var umuligt at organisere MC-venlig transport
for rimelige penge, trailer ville tage alt ALT for lang tid og
muligheden for at køre cyklen hjem igennem Alpeland var simpelthen for
tillokkende. Jeg står overfor en masse udlandsrejser når jeg kommer
hjem, så jeg vælger at tage det som en lille mc-miniferie før jeg bliver
nød til at stille den i garage i en måneds tid.
... men tak for advarslen! ;)
/HC
| |
Jens Meldgaard (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Jens Meldgaard |
Dato : 15-06-07 00:46 |
|
"Alex" <jan_guess_again@schumi.dk> skrev i en meddelelse
news:46710574$0$8708$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "HC" <hc@saustrup.net> wrote in message
> news:46702618$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>> Handlen er ikke 100% gennemført, og jeg vil gerne selv besigtige
>> køretøjet før jeg giver ham alle mine sprøde eurosedler.
>
> Inden du køber flybilletter, togbilletter, lejer bil, trailer el. lign..
> bør du sikre dig at sælger rent faktisk også er af den opfattelse at
> handlen er indgået. Tyskere har det med at sælge til anden side, selvom
> der er en dansker på vej. Og det er ærgeligt. Har selv prøvet at stå med
> en ubrugelig flybillet til Munchen...
Det har jeg lige oplevet i dag. Aftalt pr telefon at afhente cyklen 16/6
eller 23/6.
Jeg sendte så en mail, to dage senere, at det ville blive d. 23/6 først på
eftermiddagen.
Her til aften da jeg gik og lavede ramme til traileren kom der så en mail,
at sælger nu havde lavet en aftale med en ny kunde / køber. Derefter
ville han så melde sig. Forøvrigt havde han overvejet, at køre på cyklen
indtil
sidst i september og så først sælge til den tid :-/
Ja, hvad f***** har den så været tilsalg for de sidste fire uger.
Sådan kan man sg* da ikke opføre sig. Nå, men nu har jeg da et stativ
til at transportere motorcykler med.
mvh Jens
Sydals
>
> --
> Alex
>
>
| |
HC (15-06-2007)
| Kommentar Fra : HC |
Dato : 15-06-07 09:54 |
|
Jens Meldgaard wrote:
> Her til aften da jeg gik og lavede ramme til traileren kom der så en mail,
> at sælger nu havde lavet en aftale med en ny kunde / køber. Derefter
> ville han så melde sig. Forøvrigt havde han overvejet, at køre på cyklen
> indtil sidst i september og så først sælge til den tid :-/
Hva' fanden er det for en slap holdning sælger præsterer dér? Det lyder
som om de savner lidt almen respekt for aftaler dernede syd for grænsen :)
Min sælger virker en anelse mere stabil - han har endda været hjælpsom
med at finde en bed & breakfast dernede i Alpeland :)
> Nå, men nu har jeg da et stativ
> til at transportere motorcykler med.
Hvordan ser sådan et ud?
/HC
| |
MKS - 74 (15-06-2007)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 15-06-07 10:31 |
|
On Fri, 15 Jun 2007 10:54:22 +0200, HC <hc@saustrup.net> wrote:
>Min sælger virker en anelse mere stabil - han har endda været hjælpsom
>med at finde en bed & breakfast dernede i Alpeland :)
Jeg synes bestemt ikke, at tyskerne generelt løber fra deres aftaler.
Jeg har efterhånden hentet en del cykler og kun 1 enkelt gang oplevet,
at sælger solgte cyklen til anden side (men han sendte så også en
email med det samme og fortalte det ærligt nok), fordi han kunne få
mere for den af en tysker. Vi havde godt nok mere eller mindre en
aftale istand, men havde dog endnu ikke aftalt afhentning, så det
kunne ikke rigtig hidse mig op, bortset fra altså.... at det var en
RVF400R og det var pænt ærgerligt ikke at få den fedtet hjem til
favørpris .
Tværtimod er min oplevelse med tyskerne, at de generelt er ret
ordholdende, og jeg har flere gange fået en service, der må siges at
ligge langt udover, hvad man med rimelighed kunne forvente - Flere
gange oplevet, at tyskerne efterflg. har fortalt at de efter aftalen
er istand har fået budt mere, men har holdt deres aftale, flere gange
har tyskerne budt indenfor til morgenmad/frokost (endda overnatning er
jeg blevet tilbudt ), hjulpet med øvrig logistik, ladet mig køre
cyklen hjem på deres plade osv...
Så selvom det naturligvis _kan_ gå galt, så synes jeg ikke at man helt
generelt skal være nervøs med tyskerne. Oftest er det jo også sådan,
at man via den indledende korrespondance, får et distinkt indtryk af
om personen i den anden ende, er tillidvækkende eller ej.....
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
Jens Meldgaard (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Jens Meldgaard |
Dato : 16-06-07 02:11 |
|
"HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse
news:467253ba$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Jens Meldgaard wrote:
>
>> Her til aften da jeg gik og lavede ramme til traileren kom der så en
>> mail,
>> at sælger nu havde lavet en aftale med en ny kunde / køber. Derefter
>> ville han så melde sig. Forøvrigt havde han overvejet, at køre på cyklen
>> indtil sidst i september og så først sælge til den tid :-/
>
> Hva' fanden er det for en slap holdning sælger præsterer dér? Det lyder
> som om de savner lidt almen respekt for aftaler dernede syd for grænsen :)
>
> Min sælger virker en anelse mere stabil - han har endda været hjælpsom med
> at finde en bed & breakfast dernede i Alpeland :)
>
>> Nå, men nu har jeg da et stativ
>> til at transportere motorcykler med.
>
> Hvordan ser sådan et ud?
Det er en ramme lavet af firkant rør. Den ligger rundt langs siderne
af traileren, er boltet fast i bunden seks steder
(en i hvert hj. + en midt på hver side). Midt for hver ende er der
påsvejset et "spor" til hjulene. Rundt på yderrammen er der 14
ringe til stropper.
Når den engang skal i brug, har jeg tænkt at prøve Armans forslag om
at spænde på nederste gaffelben og rundt om baghjulet.
Den er til pulver maling nu. Skal monteres og afprøves lørdag.
mvh Jens
Sydals
>
> /HC
| |
"J.C.Kløve" (16-06-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 16-06-07 07:22 |
|
Jens Meldgaard skrev:
> "HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse
> news:467253ba$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jens Meldgaard wrote:
>>> Nå, men nu har jeg da et stativ
>>> til at transportere motorcykler med.
>> Hvordan ser sådan et ud?
>
> Det er en ramme lavet af firkant rør. Den ligger rundt langs siderne
> af traileren, er boltet fast i bunden seks steder
> (en i hvert hj. + en midt på hver side). Midt for hver ende er der
> påsvejset et "spor" til hjulene. Rundt på yderrammen er der 14
> ringe til stropper.
> Når den engang skal i brug, har jeg tænkt at prøve Armans forslag om
> at spænde på nederste gaffelben og rundt om baghjulet.
> Den er til pulver maling nu. Skal monteres og afprøves lørdag.
Lyder rasendes fint
Måske adkomst til lidt billeder?
(0Oo...tænkeboble...oO0) mon Jens er til at snakke med - om at den kan
lånes/leases/lejes når man nu alligevel kører forbi Als - altså hvis man
skulle være så heldig at vinde et banejern på en auktion i D her i
efteråret (0Oo...tænkeboble...oO0)
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Jens Meldgaard (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Jens Meldgaard |
Dato : 16-06-07 13:59 |
|
""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:46738178$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Jens Meldgaard skrev:
>> "HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse
>> news:467253ba$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Lyder rasendes fint
> Måske adkomst til lidt billeder?
Skal prøve, men knægtens digi-kamera er afgået ved døden.
Så ved ikke lige hvorn´.
>
> (0Oo...tænkeboble...oO0) mon Jens er til at snakke med - om at den kan
> lånes/leases/lejes når man nu alligevel kører forbi Als - altså hvis man
> skulle være så heldig at vinde et banejern på en auktion i D her i
> efteråret (0Oo...tænkeboble...oO0)
Jo, jo, kom du bare, det skal ikke koste noget.
mvh Jens
Sydals
>
> --
> Dun@nt
> 1K, SFau-R, White Gold
> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
"J.C.Kløve" (16-06-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 16-06-07 15:43 |
|
Jens Meldgaard skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> news:46738178$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jens Meldgaard skrev:
>>> "HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse
>>> news:467253ba$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>> Lyder rasendes fint
>> Måske adkomst til lidt billeder?
>
> Skal prøve, men knægtens digi-kamera er afgået ved døden.
> Så ved ikke lige hvorn´.
>> (0Oo...tænkeboble...oO0) mon Jens er til at snakke med - om at den kan
>> lånes/leases/lejes når man nu alligevel kører forbi Als - altså hvis man
>> skulle være så heldig at vinde et banejern på en auktion i D her i
>> efteråret (0Oo...tænkeboble...oO0)
>
> Jo, jo, kom du bare, det skal ikke koste noget.
>
super
Der er nu nogt særligt over at være MC'ist
--
Dun@nt - der løfter venstre hånd fra styret og hilser
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Armand (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-06-07 09:01 |
|
"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4673389c$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse
> news:467253ba$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>
> Det er en ramme lavet af firkant rør. Den ligger rundt langs siderne
> af traileren, er boltet fast i bunden seks steder
> (en i hvert hj. + en midt på hver side). Midt for hver ende er der
> påsvejset et "spor" til hjulene. Rundt på yderrammen er der 14
> ringe til stropper.
>
Grundigt (omend lidt tungt?) !
> Den er til pulver maling nu.
Meget grundigt!
> Når den engang skal i brug, har jeg tænkt at prøve Armans forslag om
> at spænde på nederste gaffelben og rundt om baghjulet.
>
Der bør være et træk fremefter (mod front-klappen?) for at fratage cyklen
mulighed for at trille frem/tilbage, og hvis dét skal virke med de minimale
tre stropper er det nødvendigt at nogle af de 14 ringe sidder på forreste
tværstykke!
Når det kommer til ekstra transport-tilbehør, synes jeg dog at Anders
Majlands "scooter-ramme" á fire lægter er langt tilstrækkelig til trods for
sin simplicitet!
--
Armand.
| |
Armand (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-06-07 13:49 |
|
"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:467398b5$0$72887$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:4673389c$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> Det er en ramme lavet af firkant rør. Den ligger rundt langs siderne
>> af traileren, er boltet fast i bunden seks steder
>> (en i hvert hj. + en midt på hver side). Midt for hver ende er der
>> påsvejset et "spor" til hjulene. Rundt på yderrammen er der 14
>> ringe til stropper.
>>
> Grundigt (omend lidt tungt?) !
> Når det kommer til ekstra transport-tilbehør, synes jeg dog at Anders
> Majlands "scooter-ramme" á fire lægter er langt tilstrækkelig til trods
> for sin simplicitet!
>
Forøvrigt:
Jeg har det luksusproblem at mit lad er godt 2½ meter langt, hvilket
medfører at det skal være en usædvanlig lang motorcykel for at tyngdepunktet
ligger omkring trailerens aksel hvis man bruger forklappen som stop. For at
kuglevægten ikke bliverfor høj har jeg hidtil haft en solid trækasse á
30cm's "længde" med to sæt lægter som "cykelstativ" til at stå i forenden.
Jeg synes ikke at kunne se hvilken model at du skulle have hentet i
Göttingen, men laddets længde vs modellens størrelse kán fordre at et
lignende "tilbageflytningssæt" kan være påkrævet!
Uden modellen i hånden kan man umiddelbart regne med at tyngdepunktet ligger
midt mellem for/bag -aksel og at der li'godt skal være noget vægt på kuglen!
--
Armand.
| |
Jens Meldgaard (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Jens Meldgaard |
Dato : 16-06-07 14:31 |
|
"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4673dc29$0$8691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:467398b5$0$72887$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4673389c$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Forøvrigt:
> Jeg har det luksusproblem at mit lad er godt 2½ meter langt, hvilket
> medfører at det skal være en usædvanlig lang motorcykel for at
> tyngdepunktet ligger omkring trailerens aksel hvis man bruger forklappen
> som stop. For at kuglevægten ikke bliverfor høj har jeg hidtil haft en
> solid trækasse á 30cm's "længde" med to sæt lægter som "cykelstativ" til
> at stå i forenden.
> Jeg synes ikke at kunne se hvilken model at du skulle have hentet i
> Göttingen, men laddets længde vs modellens størrelse kán fordre at et
> lignende "tilbageflytningssæt" kan være påkrævet!
> Uden modellen i hånden kan man umiddelbart regne med at tyngdepunktet
> ligger midt mellem for/bag -aksel og at der li'godt skal være noget vægt
> på kuglen!
Det var en GSX 1100 EF. Mit lad er ca. 2,20m det betyder,
at cyklen lige kan være der.
mvh Jens
Sydals
>
> --
> Armand.
>
| |
Jens Meldgaard (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Jens Meldgaard |
Dato : 16-06-07 14:11 |
|
"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:467398b5$0$72887$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:4673389c$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse
>> news:467253ba$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>> Det er en ramme lavet af firkant rør. Den ligger rundt langs siderne
>> af traileren, er boltet fast i bunden seks steder
>> (en i hvert hj. + en midt på hver side). Midt for hver ende er der
>> påsvejset et "spor" til hjulene. Rundt på yderrammen er der 14
>> ringe til stropper.
>>
> Grundigt (omend lidt tungt?) !
Ja, en 45 kg vil jeg tro
>> Den er til pulver maling nu.
> Meget grundigt!
Det er fusk på arb. )
>> Når den engang skal i brug, har jeg tænkt at prøve Armans forslag om
>> at spænde på nederste gaffelben og rundt om baghjulet.
>>
> Der bør være et træk fremefter (mod front-klappen?) for at fratage cyklen
> mulighed for at trille frem/tilbage, og hvis dét skal virke med de
> minimale tre stropper er det nødvendigt at nogle af de 14 ringe sidder på
> forreste tværstykke!
Ring i hvert hjørne, to på for/bag stykke og tre på hver side. Jeg har en
ide
om fire stropper: to for og en til hver side fra toppen af baghjulet.
> Når det kommer til ekstra transport-tilbehør, synes jeg dog at Anders
> Majlands "scooter-ramme" á fire lægter er langt tilstrækkelig til trods
> for sin simplicitet!
Kan godt være, men nu har vi ikke meget træ på jobbet,
til gengæld flere hundrede tons jern. Og nej jeg har ikke tømt lageret :-}}
Har også lade, så vi finder nok et hjørne, at hænge den i.
mvh Jens
Sydals
> --
> Armand.
>
| |
Armand (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-06-07 15:45 |
|
"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4673e180$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> ....fire stropper: to for og en til hver side fra toppen af baghjulet.
>
Autozug har ved indcheck en kassefuld kordel'er (á korte endeløse stropper)
til at slynge omkring forekommende anhugs-punkter på motorcyklen.
Overvej at anskaffe/fremstille sådanne også!
--
Armand.
| |
Ukendt (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-06-07 11:42 |
|
"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4673389c$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Det er en ramme lavet af firkant rør. Den ligger rundt langs siderne
> af traileren, er boltet fast i bunden seks steder
> (en i hvert hj. + en midt på hver side). Midt for hver ende er der
> påsvejset et "spor" til hjulene. Rundt på yderrammen er der 14
> ringe til stropper.
> Når den engang skal i brug, har jeg tænkt at prøve Armans forslag om
> at spænde på nederste gaffelben og rundt om baghjulet.
> Den er til pulver maling nu. Skal monteres og afprøves lørdag.
>
Det lyder avanceret , det ka' også gøres på denne måde
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1311
--
Mvh.
Dennis Pedersen.
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Leif (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 16-06-07 20:00 |
|
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
news:f0f12$4673be54$55183f7d$28388@news.arrownet.dk...
>
> "Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:4673389c$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> > Det er en ramme lavet af firkant rør. Den ligger rundt langs siderne
> > af traileren, er boltet fast i bunden seks steder
> > (en i hvert hj. + en midt på hver side). Midt for hver ende er der
> > påsvejset et "spor" til hjulene. Rundt på yderrammen er der 14
> > ringe til stropper.
> > Når den engang skal i brug, har jeg tænkt at prøve Armans forslag om
> > at spænde på nederste gaffelben og rundt om baghjulet.
> > Den er til pulver maling nu. Skal monteres og afprøves lørdag.
> >
>
>
> Det lyder avanceret , det ka' også gøres på denne måde
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1311
>
>
Jah, det er vel også en måde at motionere sin MC på om vinteren
/Leif
| |
HC (16-06-2007)
| Kommentar Fra : HC |
Dato : 16-06-07 23:43 |
|
Leif wrote:
> Jah, det er vel også en måde at motionere sin MC på om vinteren
Er det mon det man gør, når man ikke har helårsforsikring?
/HC
| |
Ukendt (17-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-06-07 08:58 |
|
"HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse
news:4674676e$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Leif wrote:
>
>> Jah, det er vel også en måde at motionere sin MC på om vinteren
>
> Er det mon det man gør, når man ikke har helårsforsikring?
Har helårsforsikring, men syntes at det var for koldt, og luftes skulle den
sq'
--
Mvh.
Dennis Pedersen.
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Brian Sørup (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 13-06-07 19:05 |
|
"HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse
news:46700012$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej! :)
>
> Drømmecyklen er fundet, næsten betalt og venter på mig i det absolut
> sydligste Tyskland. Nu er spørgsmålet bare hvordan jeg får den hjem i
> garagen :) Vejret er jo godt, udsigten er sikkert god dernede og
selvom
> 1151 km måske er lige krydret nok i ét stræk, så er jeg villig til at
> køre den hjem selv.
Jeg hentede en cykel lidt syd for Bonn, 981Km hver vej - på omkring
31-32 timer incl 3-4 timers søvn.
Det var med trailer - i en kassevogn kan tiden reduceres med 35-60% alt
efter temperament og motoreffekt...
Hvis du buldrer ned gennem D om natten i en kassevogn er det ikke noget
problem at holde omkring 130-150Km/t i snit - så tager det ikke lang tid
at rykke 700Km af.....
Jeg fik et sæt eksportplader (gult mærke) da jeg hentede Volvo'en i
Hamborg....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
|
|