/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Motorcykler
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#
Navn
Point
1
dova
9238
2
pallenoc
4816
3
pallebhan..
3536
4
masteraug..
3050
5
nilsg
2382
6
jakjoe
2110
7
transor
2030
8
CLAN
1915
9
Sunowich
1420
10
3773
1345
Skift fra DOT4 til mineralsk bremsevæske?
Fra :
Ukendt
Dato :
12-06-07 22:36
Det drejer sig godt nok om min moutainbike med hydrauliske bremsere, men når
alle eksperterne sidder her i dk.fritid.motorcykel må jeg hellere spørge
her:
Bremsesystemet er lavet til DOT4, men jeg kan bedre li' at arbejde med det
mineralske bremseolie.
Kan jeg skifte bremsevæsken fra DOT4 til mineralsk næste gang jeg har brug
for at udlufte bremserne?
Mvh Kim
Torben Scheel (
13-06-2007
)
Kommentar
Fra :
Torben Scheel
Dato :
13-06-07 07:10
Kim wrote:
> Kan jeg skifte bremsevæsken fra DOT4 til mineralsk næste gang jeg har brug
> for at udlufte bremserne?
>
Jeg _tror_ ikke det kan skade at prøve - andet end at hvis det ikke
virker bliver det en større opgave at rense det hele igennem for
madolien. Jeg ville bruge LHM+ hydraulikolie (Citroën olie). Risikoen er
vel at olien er for tyk.
Ved skiftet skal det hele nok skylles igennem med sprit.
--
vh
Torben - med Magura HS33 (LHM+) og Hayes Sole (DOT4)
Ukendt (
13-06-2007
)
Kommentar
Fra :
Ukendt
Dato :
13-06-07 09:05
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:466f8a43$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Kim wrote:
>
>> Kan jeg skifte bremsevæsken fra DOT4 til mineralsk næste gang jeg har
>> brug for at udlufte bremserne?
>>
> Jeg _tror_ ikke det kan skade at prøve - andet end at hvis det ikke virker
> bliver det en større opgave at rense det hele igennem for madolien. Jeg
> ville bruge LHM+ hydraulikolie (Citroën olie). Risikoen er vel at olien er
> for tyk.
>
> Ved skiftet skal det hele nok skylles igennem med sprit.
Jeg er bange for om pakninger mm. kan tage skade.
Mvh Kim
Jes Vestervang (
13-06-2007
)
Kommentar
Fra :
Jes Vestervang
Dato :
13-06-07 11:11
"Kim" <-> writes:
> Jeg er bange for om pakninger mm. kan tage skade.
Det forstår jeg godt, for det gør de! En utæt forgaffel på min
tidligere mc sølede bremsekaliberne ind i forgaffelolie (cirka
hydraulikolie svjv.), og der udvidede pakningerne sig temmeligt
meget. Et bad i benzin efterfulgt af en dags liggen til tørre fik dem
heldigvis tilbage til normal størrelse uden at gummiet tog skade
(1500,- sparet).
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R
Jes Vestervang (
13-06-2007
)
Kommentar
Fra :
Jes Vestervang
Dato :
13-06-07 13:30
Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:
> OK - jeg havde ikke fantasi til at forestille mig at mineralsk olie
> kunne skade gummi.
Det var vist delsyntetisk forgaffelolie. Om der er forskel på
gummipåvirkningen ved jeg ikke.
> Bremsevædske i et hydrauliksystem derimod kunne jeg godt forudse
> problemer med.
Generelt gør man bedst i kun at udsætte gummi for de væsker det er
beregnet til.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Motorcykler
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177560
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408946
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.