Import - ny eller let brugt?
Fra : HC

Dato : 12-06-07 12:32

Hej igen! :)

Jeg går og grubler over import af motorcykel fra Tyskland - en Honda
CB1300 som ikke føres i Danmark. Efter at ha' fået hjælp her, har jeg
sjusset mig frem til at en fabriksny model koster lige over 220.000,- En
brugt fra 2005 med omkring 8.000km bag sig estimeres på Skats hjemmeside
til omkring 150.000,-

Spørgsmålet er nu om det er 70.000,- mere værd at få en fabriksny Honda
kontra en meget velholdt cykel (ingen synlige ridser og iøvrigt
medfølgende en carbon-potte + originalen) med 8.000km og et par år på bagen?

/HC

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 12:37

> [...]
> kontra en meget velholdt cykel (ingen synlige ridser og iøvrigt
> medfølgende en carbon-potte + originalen) med 8.000km og et par år på

Det er du nok selv den eneste der kan svare på.
Jeg havde til enhver tid taget den brugte, hvis den var i fin stand.

Mvh Kim

Fra : Anders Majland

Dato : 12-06-07 12:39

> [...]
> sjusset mig frem til at en fabriksny model koster lige over 220.000,- En
> brugt fra 2005 med omkring 8.000km bag sig estimeres på Skats hjemmeside

Du kan bruge afgiftsberegningen på en ny på den brugte. På den skal der
betales afgift i forhold til hvad en tilsvarende brugt ville koste i
danmark - ikke en døjt med hvad du har givet for den.

Da du skriver at den ikke har været importeret officielt er det vel
begrænset hvor mange brugte der kan være at sætte prisen efter ... Så
usikkerheden på afgiften må forventes at blive temmelig stor .... Men hvis
du kan skaffe en kopi af den tyske registreringsattest kan du få dem til at
regne på det ...

> [...]
> kontra en meget velholdt cykel (ingen synlige ridser og iøvrigt
> medfølgende en carbon-potte + originalen) med 8.000km og et par år på

Jeg ville ikke være i tvivl - men spørgsmålet er mere hvad skat vil vurdere
at du skal af med i afgift ....

Fra : Jakob

Dato : 12-06-07 13:06

Bare ved det at den er brugt sparer du jo moms differencen (6%) og den
tvungne forhandleravance (9%) - og det bliver jo hurtigt til nogle
kroner bare der.

--
Jakob, 748SP+749S

Fra : MKS - 74

Dato : 12-06-07 15:12

On Tue, 12 Jun 2007 13:32:24 +0200, HC <hc@saustrup.net> wrote:

>Jeg går og grubler over import af motorcykel fra Tyskland - en Honda
>CB1300 som ikke føres i Danmark. Efter at ha' fået hjælp her, har jeg
>sjusset mig frem til at en fabriksny model koster lige over 220.000,-

Ja - Hvis du bruger den vejl. udsalgspris i D., men fik du ikke et
link igår til en forhandler der havde en pris væsentlig under, nemlig
8999 EUR? Bruger man den pris som udgangspunkt bliver regnestykket et
noget andet, nemlig ca.

DK-pris inkl. moms ex afgift - 70.517

DK-pris inkl. moms og afgift (fradrag for ABS ca. 7500) - 175.185

Udregnet efter ny reg.afg-lov.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : HC

Dato : 12-06-07 17:59

MKS - 74 wrote:

> Ja - Hvis du bruger den vejl. udsalgspris i D., men fik du ikke et
> link igår til en forhandler der havde en pris væsentlig under, nemlig
> 8999 EUR?

Jo, jeg rodede lidt rundt i priserne og havde pessemist-hatten på. Jeg
har dog for en lille time siden købt den brugte 2005 model, som jeg skal
slippe 56.000,- kr. for, hvis den altså er som annonceret - en
garagemodel i perfekt stand som har kørt 7.800 km. Er det ikke
tilfældet, er handlen naturligvis off. Jeg sammenlignede naturligvis
først priser på lignende modeller på bl.a. mobile.de og prisen virkede
meget fornuftig i forhold til de andre.

Nu skal jeg bare lige finde ud af hvordan jeg kommer til Zürich..
Spontanitet kan nogle gange resultere i nogle interessante
problemstillinger, men om ikke andet er sælger kommet til bordet med et
tilbud om at skaffe mig tyske prøveplader, så jeg kan køre den hjem (til
DK hvor jeg så skifter til danske prøveplader). Den køretur bliver
fantastisk :)

/HC

Fra : MKS - 74

Dato : 12-06-07 18:05

On Tue, 12 Jun 2007 18:58:53 +0200, HC <hc@saustrup.net> wrote:

>Nu skal jeg bare lige finde ud af hvordan jeg kommer til Zürich..

Zürich?? Det er da forhåbentlig ikke en CH-model du har købt?

Fra : HC

Dato : 12-06-07 18:13

MKS - 74 wrote:

> Zürich?? Det er da forhåbentlig ikke en CH-model du har købt?

Jeg ved ikke helt hvor jeg fik Zürich fra - det var vist det eneste jeg
kendte som lå i nærheden :) Den skal samles op i Lörrach, Tyskland. Er
der noget skidt ved CH-udgaven? Den her er annonceret som CB1300 SC54
ABS 1284cc/85KW/116HP.

/HC

Fra : MKS - 74

Dato : 12-06-07 18:19

On Tue, 12 Jun 2007 19:13:21 +0200, HC <hc@saustrup.net> wrote:

>Jeg ved ikke helt hvor jeg fik Zürich fra - det var vist det eneste jeg
>kendte som lå i nærheden :) Den skal samles op i Lörrach, Tyskland.

Pheeew...

>Er der noget skidt ved CH-udgaven?

Nogle CH-cykler kan være droslede på meget besværlige måder, men jeg
tænkte nu mere på CH's placering udenfor EU og told . Jeg har
faktisk engang købt en CH-cykel, men den var også svinebillig, så det
stadig kunne svare sig.