Erfaring med Enghave motor ?
Fra : Kim Rundblad

Dato : 12-06-07 09:19

'allo Riders...

Er der nogen af jer som har god / dårlig erfaring med Enghave Motorcykler ?
Overvejer at købe mig en DL 650 og Enghaven er det tætteste på min
bopæl...Mener at mindes indlæg her på dfm med kritisk omtale...

mvh Kim
7 gear Pumpernikkel Bicycle

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-06-07 10:11

"Kim Rundblad" <kimguldgraver@hotmail.com> writes:

> Er der nogen af jer som har god / dårlig erfaring med Enghave Motorcykler ?

Jeg har fået lavet en forsikringsskade derinde for 3 år siden. Det var
ikke en god oplevelse.

For 2 år siden fik jeg lavet en anden forsikringsskade hos FA Moto i
Brønshøj. Det var heller ikke en god oplevelse.

Nu har jeg solgt Suzukien og købt en Yamaha i stedet, så håber jeg at
Yamaha-værkstederne er bedre, hvis jeg nogensinde skulle få brug for
dem.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : MORTEN VIND

Dato : 12-06-07 10:48

"Kim Rundblad" <kimguldgraver@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Overvejer at købe mig en DL 650 og Enghaven er det tætteste på min
> bopæl...Mener at mindes indlæg her på dfm med kritisk omtale...

Èn ting man kan sige om Enghave Motor, er, at de tager sig godt betalt
(måske pga beliggenheden centralt i Kbh). Jeg købte min første MC - en Honda
CB250RS - hos Enghave Motor tilbage i 1988. Et års tid efter havde jeg den
så til "stort service" derinde - det måtte jeg slippe 2.500 kr for (i 1989
!).

Okay, det var inclusive nye bremseklodser og nyt bagdæk - men *nederen*
alligevel - det var jo ikke verdens mest komplicerede MC, der var tale
om.... :-|

Morten V.

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 12-06-07 13:38

> [...]
> ? Overvejer at købe mig en DL 650 og Enghaven er det tætteste på min
> bopæl...Mener at mindes indlæg her på dfm med kritisk omtale...

Ultimo februar indleverede jeg min Suzuki GSX 750 S til taksering -
forsikringsskade. Jeg måtte gå forgæves 2 gange for at kunne afhente cyklen
igen.
Dagen, hvor den lille skade skulle udbedres startede med at jeg skulle
rundt på lageret for at identificere dele. Da jeg kom samme aften for at
hente motorcyklen, var intet af det aftalte lavet. Senere hørte jeg gennem
taksator, at Enghave Motor nu ikke længere ønskede at lave den maskine de
selv for år tilbage har solgt.
Det er min oplevelse. Topdanmark har efterfølgende bevilget mig en
(nærig) timeløn på kr. 100 for at udbedre de skader anden mand forsikret hos
Topdanmark er kommet til at påføre min Suzuki.

Fra : Kim Rundblad

Dato : 13-06-07 19:53

> [...]
> (nærig) timeløn på kr. 100 for at udbedre de skader anden mand forsikret
> hos Topdanmark er kommet til at påføre min Suzuki.
Ja man kommer til at holde af de små nuttede forsikrings selskaber.

Fra : Skovge

Dato : 12-06-07 14:14

www.dmcn.dk kan du læse forhandler anmeldelser - her direkte link til
enghave: http://www.dmcn.dk/Forhandler/vis_anm_forh_detail.asp?ID=2

Fra : Morten Pedersen

Dato : 13-06-07 11:52

Hej Kim,

Jeg har selv lige købt en DL 650.

Det lykkedes mig at få forhandleren til at indrømme at modellen bliver sat
ca 3.600 kr ned, her efter afgiftsændringerne og så jeg fik den rabat med
det samme. (altså udover hvad jeg ellers kunne forhandle mig til af småting)
å det skal du lige være opmærksom på, der er ingen grund til at betale for
meget.

mvh
Morten

Fra : Stephan G

Dato : 13-06-07 12:45

Jeg havde problemer med en ældre Suzuki. Den gad de ikke pille ved,
gad simpelhen ikke lave min cykel, selvom jeg ville betale dem for
det. Well, ikke megen faglig (eller mærke-) stolthed efter min mening.

Stephan

Fra : Bo Mortensen

Dato : 13-06-07 23:38

Hej i gruppen

Svært at sige. I nyere tid har jeg kun handlet hos dem 1 gang, og det var en
meget lille handel, nemlig et blinklygteglas til GIVI Wingrack
der var monteret på min HONDA (de sælger ikke HONDA hos Enghave). Blinklygteglas
til GIVI er selvfølgelig ens uanset hvilken MC det
er monteret på, men reservedelsekspedienten kunne have meldt "udsolgt" når jeg
kom på et MC-mærke som de ikke sælger i butikken,
men han pillede et blinklygteglas af et nyt GIVI sæt på lageret for at sælge det
til mig, efter at han havde sikret sig at jeg fik den rigtige type.
- Og jeg kunne endda låne en skruetrækker for at montere glasset.

Jeg kan ikke klage efter den lille oplevelse.

/Bo

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 14-06-07 08:01

On Thu, 14 Jun 2007 00:37:49 +0200, "Bo Mortensen"
<bsmFJERNDETTE@brygge.dk> wrote:

>- Og jeg kunne endda låne en skruetrækker for at montere glasset.
>
>Jeg kan ikke klage efter den lille oplevelse.

Jeg nikker også genkendende til fin service hos Enghave, men deres
problem er, som de fleste mc-butikker i byen, at de har for travlt.
Der er lang ventetid på service, og det kan være ganske svært at få en
sælger i tale selvom man har penge i lommen.

Men når man først får fat i dem er det tiptop. Både værksted og salg.

Fra : Audi_quattro

Dato : 18-06-07 19:07

Meget meget flinke IMHO, brugte en del timer der inde og kan ikke klage over
god vejledning og betjening... sku kigge tøj mv.. og endte med kun at købe
en rygbeskytter og halskrave dims.. men super service og flinke folk den
dag!!!