Automatchoker på 4-takt kineser
Fra : Stig Brun

Dato : 28-07-07 15:54

Jeg har startproblemer, osse efter mekkeren har skiftet den elektriske
ventil i karburatoren.

Han havde ikke den store indsigt i sagen, så jeg bliver nødt til at lære
noget selv. Der er vist ikke nogen lokalt der ved noget om 150ccm-ere
(Odense)

Det ser ud til at ventil og virkemåde er ens i alle kinesere
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1124693034&n=-2116160318&pn=-2116134657

- men hvordan virker den? Skal scooteren stå med tænding på et stykke tid
for at aktivere den? Hvordan slår den fra igen?

Jeg kan starte, hvis jeg lader starteren køre 30-120 sekunder. Så humper den
langsomt i gang, og så gælder det om at komme af sted og holde omdrejninger
på den. Hvis den går i stå inden for de første 10 minutter har den meeeget
svært ved at komme i gang igen, men efter 15 minutter (godt varm) kan den
somme tider listes forsigtigt ned i en tomgang der ligger lige under
automatkoblingens angrebspunkt.

Nogen der har gode ideer til en løsning?

--
*·.¸_¸.·'¨¨)
¸.·'

Fra : Brian

Dato : 29-07-07 09:00

"Stig Brun" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - men hvordan virker den? Skal scooteren stå med tænding på et stykke tid
> for at aktivere den? Hvordan slår den fra igen?

Så snart du starter maskinen får chokeren strøm, dette varmer den op, og det
lille stempel med en 'nål' du ser på billedet presse ned. Dette lukker for
choke-effekten. Det kunne lyde som om din ikke fungerer, evt. får den ikke
strøm.
Hvis du vil måle så husk at måle AC. På min kører chokeren på AC direkte fra
generatoren.

Fra : Stig Brun

Dato : 29-07-07 17:41

"Brian"

> [...]
> ikke strøm.
> Hvis du vil måle så husk at måle AC. På min kører chokeren på AC direkte

Det får den osse på min, og "desværre" virker det hele. Hvis jeg gir
chokertingesten 12V dc "gror" den ca 1½ mm i minuttet, i alt ca 4 mm, og så
falder den på plads igen i løbet af nogle minutter. Der er 12-18 volt ac
ubelastet når motoren kører, men så blev jeg da så klog....

Det passer fint med at den er kropumulig at starte hvis den går i stå efter
et par minutter: Chokeren er da slået fra, men motoren er ikke varm. Hvis
jeg så venter et par minutter er den klar igen.

Tak for oplysningen

Per

Fra : Per Christiansen

Dato : 04-08-07 09:47

> [...]
> efter et par minutter: Chokeren er da slået fra, men motoren er ikke varm.
> Hvis jeg så venter et par minutter er den klar igen.

Det kunne tyde på at der måske sider noget i hoveddyssen i karburatoren
eller luftdysen, skil
den ad og blæs den ud sørg for når du samler det hele igen at den ikke
trækker falsk luft ved luftfilter og at luftfilter insatsen sider i.

Fra : pexman

Dato : 04-09-07 17:38

On Jul 28, 4:53 pm, "Stig Brun" <nos...@nospam.dk> wrote:
> [...]
> somme tider listes forsigtigt ned i en tomgang der ligger lige under
> automatkoblingens angrebspunkt.
>
> Nogen der har gode ideer til en løsning?

Har du sat større dyse i fornylig ?

Fra : -::PH::-

Dato : 04-09-07 21:01

"pexman"

Har du sat større dyse i fornylig ?

Har i mellemtiden solgt scooteren. Da den fik en ny karburator blev den ok.

Per