On Jul 28, 4:53 pm, "Stig Brun" <nos...@nospam.dk> wrote:
> Jeg har startproblemer, osse efter mekkeren har skiftet den elektriske
> ventil i karburatoren.
>
> Han havde ikke den store indsigt i sagen, så jeg bliver nødt til at lære
> noget selv. Der er vist ikke nogen lokalt der ved noget om 150ccm-ere
> (Odense)
>
> Det ser ud til at ventil og virkemåde er ens i alle kinesere
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1124693034&n=-2116160318&pn=-2116...
>
> - men hvordan virker den? Skal scooteren stå med tænding på et stykke tid
> for at aktivere den? Hvordan slår den fra igen?
>
> Jeg kan starte, hvis jeg lader starteren køre 30-120 sekunder. Så humper den
> langsomt i gang, og så gælder det om at komme af sted og holde omdrejninger
> på den. Hvis den går i stå inden for de første 10 minutter har den meeeget
> svært ved at komme i gang igen, men efter 15 minutter (godt varm) kan den
> somme tider listes forsigtigt ned i en tomgang der ligger lige under
> automatkoblingens angrebspunkt.
>
> Nogen der har gode ideer til en løsning?
>
> --
> *·.¸_¸.·'¨¨)
> ¸.·'
> (_¸.·'¨¨ > Per <´´´´´´´´´´
>
www.maxi-gy6.soehus.dk/
Har du sat større dyse i fornylig ?