Baghjul Speedfight2 2001
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 15-07-07 13:07

Hej
Jeg skal have baghjulet af knallen og har skruet centermøtrikken helt af.
Men hjulet sidder stadig på, sidder hjulet fast med flere ting?
Evt. kan man banke lidt let (eller helt afsindigt) på hjulet med en hammer
så det tvinges af?

Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-07 18:47

>Men hjulet sidder stadig på, sidder hjulet fast med flere ting?

Nej der er kun centermøtrik.

>Evt. kan man banke lidt let (eller helt afsindigt) på hjulet med en hammer
>så det tvinges af?

Første gang mit skulle af måtte jeg bruge lidt slag på dækkanten rundt
om.. men da jeg altid smører mine ting godt så glider det let af nu de
efterfølgende gange.

Løsn din bagbremse - det kan være dine bakker lige nøjagtig rører.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Brian

Dato : 17-07-07 17:55

> [...]
> efterfølgende gange.
>
> Løsn din bagbremse - det kan være dine bakker lige nøjagtig rører.

Især hvis tromlen er slidt, så er det nærmest umuligt at få hjulet af - det
gælder scooter så vel som biler.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-07 22:14

>Især hvis tromlen er slidt, så er det nærmest umuligt at få hjulet af - det
>gælder scooter så vel som biler.

Mind mig ikke om det.. nu havde jeg lige glemt konens gamle bil med
tromler i bag.. for satan nogle slag de fik før de røg af..! :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hekto

Dato : 18-07-07 12:53

Michael Kirkegaard laid this down on his screen :
> [...]
> Men hjulet sidder stadig på, sidder hjulet fast med flere ting?
> Evt. kan man banke lidt let (eller helt afsindigt) på hjulet med en hammer

Navet sidder på nogle 'stråler' på akslen. Skidt
og rust kan holde godt fast!

Giv den et skud WD40 og lad det trække lidt.
Bremsen skal være helt løsnet, og derefter skulle
et par slag med hånden være rigeligt.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-07-07 17:43

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hjulet sidder stadig på, sidder hjulet fast med flere ting?
> Evt. kan man banke lidt let (eller helt afsindigt) på hjulet med en hammer

Så kom det af....
Med masser af bandeord og svedperler blev det lirket i et 3 min. langt træk.
Der lærte den det så...

Tak for hjælpen

Michael