Xenon / HID på knallert / scooter 30
Fra : Snakee

Dato : 14-07-07 18:01

Hejsa

Jeg køber måske snart en knallert men er lidt nysgerig. Jeg synes ikke
lyset på sådan nogle generelt er noget at skrive hjem om derfor er jeg
begyndt at søge efter Xenon HID-systemer til knallerter.

Er der nogle herinde der ved hvor den slags kan skaffes

Jeg snakker ikke om de glødepære der efter min mening fejlagtigt kaldes
for Xenon men jeg snakker om dem hvor man installere en ballast som giver
pæren en kraftig spænding på måsk 23000 volt som får en pære med Xenongas
til at give et meget skarpt og blåligt lys og det må nemlig meget gerne
være MEGET kraftigt. Jeg har set det til cykler og MC men det til cykler
er bare en lygte med indbygget ballast man sætter på og prisen er helt
forkert til gengæld lyste den op som en bil

Er der nogle der ved hvor den slags skaffes og selvfølgelig meget gerne
til en betalelig pris men først og fremmest er jeg interesseret i om de
overhovedet findes.

Den scooter30 jeg har kig på har elnet med akkumulator og 12 volt
(speedfight 2)

Snakee

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-07 17:54

> [...]
> overhovedet findes.
>
> Den scooter30 jeg har kig på har elnet med akkumulator og 12 volt

en scooter har jo 12v system. så køb en til bil og sæt på... så er det bare
om fatningen i lygten passer, ellers skal du fuske lidt..

Jariauto.dk er vist pt billigst med xenon.... Og hvis du brænder det første
af, har du jo et sæt mere at lege med =)

Kunne dog forestille mig at batteriet/generatoren ikke kan holde det, men
vides ikke..

/SWP

Fra : Snakee

Dato : 15-07-07 18:58

Den Sun, 15 Jul 2007 18:54:16 +0200 skrev Søren W:

Mange tak for info. Jeg kigger lidt på det. Men du kender ikke til
noget der decideret er lavet til scooterbrug?

> Kunne dog forestille mig at batteriet/generatoren ikke kan holde det, men
> vides ikke..

Mange forlygtepærer bruger ca 35 watt og da ballasten typisk bruger det
samme eller lidt under ville jeg tro det ikke var noget problem men det
kommer selvfølgelig også lige med i overvejelserne.

Snakee