Uønsket kløver i græsplanen..
Fra : TG

Dato : 02-08-07 12:41

Hej er der nogen, som kan svare på hvilke betingelser der gør at
kløver vokser godt i en relativt ny græsplæne (4 år)?

Har det noget med gødning, for lidt eller for meget, at gøre?
Har det noget med klippehøjde at gøre?

I år har jeg ikke gødet græsplænen, fordi jeg vidste at jeg skulle
være væk i 4 uger midt på sommeren, da jeg kom hjem var græsset vokset
til 10-15 cm - det var klippet meget tæt før ferien (måske 3-3.5 cm).
Kløveren var imidletrid vokset så den i store områder stod ca. 20 cm
højere end græsset.

Nu har jeg klippe græset i 7-8 cm's højde, og dermed er hovedparten af
kløverens bladmasse jo væk, men jeg er bange for at det hurtigt kommer
igen. Hvad skal man gøre for at komme det til livs?

/TG

Fra : Max

Dato : 02-08-07 13:12

Hej TG

> igen. Hvad skal man gøre for at komme det til livs?

Giv plænen en gang plænerens, det får alle tokimede
planter til at forsvinde.

--
Mvh Max

Fra : Esben I.

Dato : 02-08-07 17:33

TG wrote:
> Har det noget med gødning, for lidt eller for meget, at gøre?
Giv græsset lidt kvælstof, følg doseringsanvisning
> Har det noget med klippehøjde at gøre?
klip ikke for kort, ca en tændstiklængde
mvh
Esben I.

Plænerens ændrer IKKE på vækstforhold for kløver/mos etc.

Fra : TG

Dato : 02-08-07 18:04

On 2 Aug., 14:12, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej TG

> Giv plænen en gang plænerens, det får alle tokimede
> planter til at forsvinde.
>
> --
> Mvh Max

Men plænerens (Toxan) har kun en begrænset effekt overfor kløver.. Det
har været prøvet

/TG