Utæt Børma A2 køkkenbatteri, hvordan skift~
Fra : Carsten

Dato : 30-07-07 19:46

Vores Børma A2 blandingsbatteri i køkkenet er blevet utæt. Hvordan
skifter man pakning i sådan en?

Der sidder en sort "knast" bag på, som jeg tror skal ud for at kunne
tage tuden af, men jeg ved ikke hvordan.

Nogen der kan hjælpe med en beskrivelse?

Pft. Carsten

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-07 21:53

Carsten skrev:

> Nogen der kan hjælpe med en beskrivelse?

Var for nylig i gang med vores Oras inden jeg skrottede den pg. af mangel på
stumper.

Selve indmaden (den man åbner og lukker med og blander vandet med) kunne man
hive op som en "prop" efter at have skruet en ring af.

Det viste sig dog at hanen i stedet var utæt i selve drejeanordningen, og
for at skille den ad skulle man afmontere hele vandhanen - så faldt skidtet
fra hinanden af sig selv.

Ved ikke om du kan overføre det til din Børma?
Hans

Fra : Jens

Dato : 30-07-07 22:31

"Carsten" <Hoybye@nospam.privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tage tuden af, men jeg ved ikke hvordan.
>
> Nogen der kan hjælpe med en beskrivelse?

Prøv at trykke den sorte dims IND og vrid tuden af. Børma sender (måske) et
O-ringe-sæt gratis hvis du ringer og brokker dig, det gjorde de til mig.

/Jens

Fra : Carsten

Dato : 09-08-07 19:01

Tak for hjælpen. Da jeg havde fået tuden af var det let at finde et
par O-ringe der passede.

mvh Carsten

Fra : bubu

Dato : 31-07-07 08:19

On 30 Jul., 23:31, "Jens" <mugarbeFJ...@smask.dk> wrote:

> Prøv at trykke den sorte dims IND og vrid tuden af. Børma sender (måske) et
> O-ringe-sæt gratis hvis du ringer og brokker dig, det gjorde de til mig.
>
> /Jens

Nogle propper (sort/blå-rød knast) kan vippes ud med hjælp af en lille
kniv, derefter skal en skrue løsnes (umbraco) nøgle anvendes 2 eller
2,5 mm
Med venlig hilsen
Bjarne Christensen