Slibe vinkelsliber?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 29-07-07 22:54

Hej.

I manualen til min Bosch vinkelsliber står der noget med, at hvis klingen
(til sten) bliver sløv, kan den slibes skarp ved at save i noget "porøst
materiale som sandstenkal eller lign".

Men hvad er det, og virker det? Jeg er ved at anlægge terresse, og kunne da
godt tænke mig at slibe skiven i stedet for at skifte den ud. Det er jo
trods alt en lille 50´er hver gang.

Jeg købte iøvrigt 4 eller 5 stk. skiver i dag i Jem&fix til sten. Det var en
lille pakke til den ufatteligt lave pris af 40,- for dem alle. Der står på
dem, at de max må køre 10.000 rpm, mens min vinkelsliber kører 11.000, men
det er vel ikke noget jeg skal være nervøs for eller hvad?

De er ikke "takkede" i kanten som de dyrere diament skiver jeg plejer at
bruge... men duer de til noget når vi snakker om at skære i
herregårdsfliser?

Mvh

Jasper

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 29-07-07 23:26

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> [...]
>
> Jeg købte iøvrigt 4 eller 5 stk. skiver i dag i Jem&fix til sten. Det
> var en lille pakke til den ufatteligt lave pris af 40,- for dem alle.

de er absolut heller ikke mere værd...

> Der står på dem, at de max må køre 10.000 rpm, mens min vinkelsliber
> kører 11.000, men det er vel ikke noget jeg skal være nervøs for
> eller hvad?

nej da... det er bare et tilfældigt tal de har sat på pakken... dooh!

> De er ikke "takkede" i kanten som de dyrere diament skiver jeg plejer
> at bruge... men duer de til noget når vi snakker om at skære i
> herregårdsfliser?

du kan jo prøve... mit gæt er at klingerne er bløde som smør og de er jo
glatte fordi der ikke er "diamant" i klingerne...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 29-07-07 23:37

> De er ikke "takkede" i kanten som de dyrere diament skiver jeg plejer at
> bruge... men duer de til noget når vi snakker om at skære i
> herregårdsfliser?

Man kan vel altid kaste med dem :P
Arj, seriøst, lej en rigtig vådskærer, det koster ikke man basseører. Den
kan altså triks, som den lille vinkelsliber aldrig kommer til at kunne ;)

Mvh Stefan (som lige er blevet færdig med 265 kvm og vådskærer :)

Fra : Morten

Dato : 29-07-07 23:36

Du skal bare skære i en blød mursten

Mvh Morten
"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:46ad0c6a$0$850$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 01-08-07 08:48

> [...]
>
> De er ikke "takkede" i kanten som de dyrere diament skiver jeg plejer at
> bruge... men duer de til noget når vi snakker om at skære i

Køb en ordentlig skive, det betaler sig. Jeg har lagt store mængder af
betontegl og lign. samt terasser og de holder bare ikke! Men hvis du bruger
jemogfix udgaven skal du sætte en del til af til at køre efter skiver hele
tiden.

Stef