Kombinationssav
Fra : Anton

Dato : 28-07-07 08:38

Hej
Jeg står og skal bruge en bordsav (bygningssav) og en kap-gering sav.
Jeg har gået og kigget lidt på kombinationssave ala dewalt 743 og Makita
lf1000.
Er der nogen der kender noget til dem og om det i det hele taget er en god
ide at have et apparat istedet for 2?

Det skal siges at det kun er til hobbybrug. Lidt køkken, loft, tilbygning i
træ, brændeskur osv.

mvh
Anton

Fra : Martin Bak

Dato : 28-07-07 11:15

"Anton" <antonGiraf@jaste.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ide at have et apparat istedet for 2?
>
> Det skal siges at det kun er til hobbybrug. Lidt køkken, loft, tilbygning

Når jeg skal skifte min Dewalt kapsav ud engang, så skal jeg have en der kan
gå op til 60° i mindst den ene side. Jeg vil også se efter en der kan vippes
til smig til begge sider. Det er det jeg har manglet mest ved min. En
bygningssav har jeg aldrig savnet. Jeg klarer mig fint med håndrundsaven.

Martin

Fra : Anton

Dato : 29-07-07 13:01

> [...]
> vippes til smig til begge sider. Det er det jeg har manglet mest ved min.
> En bygningssav har jeg aldrig savnet. Jeg klarer mig fint med

Tak.
/Anton

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-07 19:54

Jeg havde en 743 og solgte den igen.
Nu har jeg en DW 707 og en brugt (kraftigt) Metabo bordrundsav i stedet.

Det skete ofte, at jeg skulle bruge kap/gering og derefter rundsaven, og
landet til rundsaven kan ikke sidde på, når du bruger kap og geringsdelen.
Det betyder en del arbejde med at montere, og det orkede jeg ikke i længden.

mvh TJ