Købe nyfældet træ til brænde
Fra : Svend Spanget

Dato : 24-07-07 11:56

Hej NG.
Mit brændeskur er ved at være tomt, så jeg skal igang med sav og
økse/flækkemaskine.
Hvor køber i træ i længder til at oparbejde selv?
Prisen må selvfølgelig gerne være rimelig. Bøg, eg, avnbøg, ask mv. er
fint - helst ikke fyr.

Venlig hilsen
Svend Spanget

Fra : Svend Spanget

Dato : 24-07-07 11:58

Jeg bor i nordsjælland....

Fra : Thomas

Dato : 24-07-07 15:30

On 24 Jul., 12:58, Svend Spanget <span...@YAJ49mail.dk> (slet YAJ49)
wrote:
> Jeg bor i nordsjælland....

Skov og naturstyrelsen

http://www.skovognatur.dk/Lokalt/Hovedstaden/Frederiksborg/Salg/Braende/

Venlig Hilsen

Thomas

Fra : Michael Nielsen

Dato : 24-07-07 19:22

Hvis det er ved at være tomt er det for sent at tænke på nyfældet, så må du
bide og købe tørt træ til kommende sæson...

Michael

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 25-07-07 12:25

> Prisen må selvfølgelig gerne være rimelig. Bøg, eg, avnbøg, ask mv. er
> fint - helst ikke fyr.

Jeg synes at gran / fyr er noget undervurderet. Jeg mener at det har en
brændværdi på omkring de 70-75. (hvis eg er 100). Så hvis man sætter det i
forhold til at prisen mange gange er det halve, er der penge at spare. Men
det tager naturligvis også plads op, så hvis der ikke er plads til 30% mere
brænde duer ideen jo ikke.

Men I har jo også en masse herligt løvtræ på nordsjælland, så det må da være
muligt at købe noget billigt. (Hvis der altså er noget der er billigt på
sjælland

Mvh

Jasper