Pizzasten eller granit klinker
Fra : PVE

Dato : 24-07-07 06:45

I stedet for at købe en Pizzasten til grillen, kan man så ikke bare bruge en
granit klinke.
Jeg er i tvivl om granit klinken sprænger nå jeg ligger den på grill risten.

Tror I det dur ???

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 24-07-07 06:46

PVE tastede følgende:
> [...]
> granit klinke.
> Jeg er i tvivl om granit klinken sprænger nå jeg ligger den på grill risten.

Ja, jeg har gjort det nogen gange nu.
Jeg fandt en 35*35 sten i Silvan, slebet glat på den ene side, og rå på
bagsiden.
God fornøjelse, det smager himmelsk.
Kai

Fra : Bjarne, Frederikshav~

Dato : 24-07-07 09:46

On 24 Jul., 07:46, Fister Løgsovs <Ku...@starmail.invalid.co.za>
wrote:
> PVE tastede følgende:

> Ja, jeg har gjort det nogen gange nu.
> Jeg fandt en 35*35 sten i Silvan, slebet glat på den ene side, og rå på
> [...]

Granitflise er nemlig fin. Min er vist 7 mm. tyk. Skal du bage pizza,
skal det være på indirekte varme. Skal du bage flere efter hinanden,
skal du passe på, at flisen ikke bliver for varm og forkuller dejen.

Fra : Mark Schiller

Dato : 24-07-07 10:42

Tue, 24 Jul 2007 07:45:00 +0200, berigede "PVE"
<upscoolvest@hotmail.com(fjern ups)> dk.fritid.hus-og-have med:

>Tror I det dur ???

Yeps!

Du kan også bruge uglaserede lerfliser - det fungerer også godt

/Mark

Fra : PVE

Dato : 25-07-07 22:22

TAK for svarene
Så mangler jeg bare at finde en i passende størrelse.

Fra : Mark Schiller

Dato : 26-07-07 10:20

Wed, 25 Jul 2007 23:22:18 +0200, berigede "PVE"
<upscoolvest@hotmail.com(fjern ups)> dk.fritid.hus-og-have med:

>TAK for svarene
>Så mangler jeg bare at finde en i passende størrelse.

Hvor sidder du henne af i landet?

Hvis du sidder i Københavnsområdet, kan du få 4 uglaserede lerfliser af
mig (der går 4 til én grilflade) .............

/Mark