Orkideer
Fra : Ad Infinitum

Dato : 23-07-07 22:06

Hej.

Er der nogle der ved hvad disse hedder som kan hænge "frit" på en snor eller
ligendene.

Har set det flere gange på diverse tv programmer, men har aldrig fundet ud
af hvad navnet er på dem.

Og så lige en ting til, hvis hvor kan man så købe dem.

Tak for hjælpen

Fra : Elmer Fjort

Dato : 24-07-07 09:00

"Ad Infinitum" <nop@nop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af hvad navnet er på dem.
>
> Og så lige en ting til, hvis hvor kan man så købe dem.

Hvad mener du med "frit på en snor"??
Er det i en potte eller??

Den første som falder mig ind er slet ikke en orkide, men en Tillandsia
usneoides, også kaldet spansk mos.
Man hænger blot en smule over en snor eller gren, så skulle det vokse der,
men det skal dog vandes, eller bedre overbruset
en gang eller 2 om ugen. Er der tørt i huset, så oftere.

Elmer

Fra : Ad Infinitum

Dato : 24-07-07 11:18

Fra : Elmer Fjort

Dato : 24-07-07 14:36

> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

Det er der formentligt flere tusinde arter af orkideer der kan.
Langt de fleste lever som epiphyter, og lever af det vand som rammer
dem, under de daglige regnbyger.
Vandet løsner også næringstoffer fra underlaget den sidder på, som gøder
orkideen.

Elmer

Fra : B & O

Dato : 26-07-07 14:46

Hej, jeg har flere gange set de orkideer son du efterlyser. De hænger i
noget opbindingsståltråd med blottet rodnet. De behøver blot at douches med
vand fra en forstøver. Jeg har set dem i Plantorama i Odense, -meget smukke
men lidt for dyre for mig: 250,00-300,00 kr.

Håber du kan bruge dette.

Venligst B & O

Fra : Ad Infinitum

Dato : 26-07-07 15:06

Hej, ja det er disse ork, jeg snakker om, men Odense er lidt langt væk når
man har adresse i Nakskov.

Hvis muligt kan du så hitte ud af hvad navnet var på dem, da vi har en
sælger i Holeby, ca 10 km herfra, som man så kan kontakte og høre.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 26-07-07 15:41

> [...]
>
> Hvis muligt kan du så hitte ud af hvad navnet var på dem, da vi har en
> sælger i Holeby, ca 10 km herfra, som man så kan kontakte og høre.

Som jeg skrev, så kan stort set alle epiphytiske orcideer bruges til det
stunt.

Vandaer er nok nogle af dem man ser blot hængt op. De er desværre ikke
sådan at få i bloms igen.

Elmer

Fra : B & O

Dato : 26-07-07 19:13

Hvis du søger på deres hjemmeside: Plantorama.dk, kan du jo kontakte dem og
høre efter navnet. Måske kan de være behjælpelige med diverse.
God jagt