Fliser uden hældning?
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 23-07-07 20:39

Er det totalt dumt at lave et 4x4 meter fliseområde (40x40 fliser) uden
hældning? Jeg vil nemlig gerne have det så vandret som muligt, da der skal
stå et badebassin på det. Hvis I fraråder det kan jeg så klare mig med
mindre end 10 mm/m?

Lars

Fra : johnhst@gmail.com

Dato : 23-07-07 21:24

On 23 Jul., 21:38, "Lars Thomsen Nielsen" <l...@EraseThisflexcom.dk>
wrote:
> [...]
> hældning? Jeg vil nemlig gerne have det så vandret som muligt, da der skal
> stå et badebassin på det. Hvis I fraråder det kan jeg så klare mig med

Det er udmærket du skal blot sørge for at underlaget er i orden (ca 20
cm stabilgrus)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-07-07 21:41

On Mon, 23 Jul 2007 21:38:55 +0200, "Lars Thomsen Nielsen"
<lars@EraseThisflexcom.dk> wrote:

> [...]
>hældning? Jeg vil nemlig gerne have det så vandret som muligt, da der skal
>stå et badebassin på det. Hvis I fraråder det kan jeg så klare mig med

Hvis det meste af flisearealet alligevel bliver dækket af et bassin, så
kan jeg ikke se noget problem i ikke at have fald.
Men jeg ved også jeg nemt kunne gå hen og blive ret træt af ikke at have
det fald - hvis fliserne ligger den mindste smule ujævn, f.eks nogle få
fliser midt i ligger en smule lavere, så vil du få tydelige pytter som
konstant minder dig om det.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 24-07-07 09:56

> [...]
> det fald - hvis fliserne ligger den mindste smule ujævn, f.eks nogle få
> fliser midt i ligger en smule lavere, så vil du få tydelige pytter som

Ja, det er nok også det jeg er bekymret for, og bassinet fjernes jo i
september/oktober. Hvad med faldet? Kan jeg nøjes med 5, 10 eller 15 mm/m?

Lars

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 24-07-07 10:25

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er nok også det jeg er bekymret for, og bassinet fjernes jo i
> september/oktober. Hvad med faldet? Kan jeg nøjes med 5, 10 eller 15 mm/m?

hvis fliseområdet ikke ligger op ad huset, kan du jo lave faldet fra midten
og ud, således at bassinkanten stadig er nogenlunde i vatter.

skal man lægge sten op mod et hus, skal der minimum være et fald på 2
promille, men det er jo så godt som ingen ting, og stenene skal ligge meget
lige for at det ikke giver pytter. men 5-10 promille ville jeg sige er
rigeligt.

jens

Fra : SB

Dato : 26-07-07 09:09

"JENS ANDERSEN" <gladfjernlortet1@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> promille, men det er jo så godt som ingen ting, og stenene skal ligge
> meget lige for at det ikke giver pytter. men 5-10 promille ville jeg sige

Alt efter hvad det er for fliser, kunne man måske lave lidt fald fra midtet
og ud, ens hele vejen rundt, så vil det vel ikke kunne mærkes på bassin't

Søren

Fra : Max

Dato : 24-07-07 10:23

Hej Lars

> Er det totalt dumt at lave et 4x4 meter fliseområde (40x40 fliser)
> uden hældning? Jeg vil nemlig gerne have det så vandret som muligt,

Jeg har masser af 30x30 fliser, en 2-3 terasser og en plads med et
hus på og så alt gang arealet rundt om huset. Alt er lagt uden fald
og der er ingen pytter.

--
Mvh Max

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 24-07-07 14:43

> Jeg har masser af 30x30 fliser, en 2-3 terasser og en plads med et
> hus på og så alt gang arealet rundt om huset. Alt er lagt uden fald
> og der er ingen pytter.

Hvor store er dine pyttefrie arealer sådan cirka og hvornår har du lagt dem?

Lars

Fra : Max

Dato : 24-07-07 16:42

Hej Lars

> Hvor store er dine pyttefrie arealer sådan cirka og hvornår har du
> lagt dem?

De blev lagt i august 2002. Jeg har 5x10 m, 4,5x4,5, 3,5x3,5 arealer
plus 2 meter bredt gangareal hele vejen rundt om huset. Alt lavet i
30x30 fliser lagt af proffessionelle.

--
Mvh Max

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-07-07 19:59

On Tue, 24 Jul 2007 17:42:16 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>De blev lagt i august 2002. Jeg har 5x10 m, 4,5x4,5, 3,5x3,5 arealer
>plus 2 meter bredt gangareal hele vejen rundt om huset. Alt lavet i
>30x30 fliser lagt af proffessionelle.

Professionelle som ikke laver fald? Hvorfor dog ikke?
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Max

Dato : 26-07-07 09:43

Hej Mads

> Professionelle som ikke laver fald? Hvorfor dog ikke?

Fordi det tilsyneladene ikke er nødvendig.

--
Mvh Max