Vaskemaskine - mærke ??
Fra : Gitte Daphne

Dato : 23-07-07 11:17

Hvilket mærke er bedst indenfor vaskemaskiner ??

Jeg står i den situation, at min gamle Asko Vølund skal have ny pumpe, og da
den efterhånden er ved at være 11 år gammel, overvejer jeg om ikke det kan
svare sig, at få en helt ny.

Men har ikke ligesom sonderet terrænet for at finde ud af, hvilke mærker,
der kunne komme på tale.

Jeg har følgende krav :

* Udtagelig sæbeskuffe, så den kan tages ud og rengøres ordentligt.

* Øko-program (maskine i A-klassen) - vandspareprogram.

* Min. 1200 omdrejninger.

* Timer-program op til 24 timer udskydelse af vask.

* Helst digital-valg af programmer (altså ikke 'dreje-knap', da de som
oftest er det første, der går i stykker, og ikke vil dreje rundt).

* Gerne en front-låge, da denne gerne mindsker larm fra maskinen, når den
kører. Maskinen må også helst være svagt-støjende.

Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-07-07 19:41

> Jeg står i den situation, at min gamle Asko Vølund skal have ny pumpe, og
> da den efterhånden er ved at være 11 år gammel, overvejer jeg om ikke det
> kan svare sig, at få en helt ny.

Nej, ikke hvis den ellers fungerer fint. En pumpe kan du få for 1000 kr, og
det får du ikke meget vaskemaskine for.

Forslag til ny maskine kan jeg ikke hjælpe med - min krav ville være helt
anderledes.

Mvh Maria

Fra : Gert

Dato : 23-07-07 21:52

"Gitte Daphne" <daphne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan svare sig, at få en helt ny.
>
> Men har ikke ligesom sonderet terrænet for at finde ud af, hvilke mærker,

tja mit velg hvis jeg skulle ud og handle maskine nu, og hvade økonomien til
det,
så ville det uden tvivl blive en Miele,
som nr 2 valg ville det blive AEG.

Mvh
Gert

Fra : Finn Egmose

Dato : 24-07-07 06:39

"Gitte Daphne" <daphne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket mærke er bedst indenfor vaskemaskiner ??
>

> Med venlige hilsner
> Gitte Daphne
Der findes næppe noget bedre end en Vølund fra den årgang. En ny pumpe
koster et par få hundrede kroner og den kan man nemt skifte selv. Vent med
at kassere maskinen til der virkelig bliver noget i vejen med den. Skal du
have ny maskine i dag er der vel faktisk kun Miele der kvalitetsmæssigt kan
hamle op med din gamle. En ny Asko Vølund laves slet ikke i den kvalitet
mere.

Mvh Finn

Fra : Mogens

Dato : 24-07-07 17:22

"Finn Egmose @privat.dk>" <fimus<fjern dette> skrev i en meddelelse

> Der findes næppe noget bedre end en Vølund fra den årgang. En ny pumpe
> koster et par få hundrede kroner og den kan man nemt skifte selv. Vent med
> at kassere maskinen til der virkelig bliver noget i vejen med den.

Enig.

> En ny Asko Vølund laves slet ikke i den kvalitet mere.

Link?
Iøvrigt er der 5 års reklamationsret, hvis der skulle ske noget...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-07-07 10:56

On Mon, 23 Jul 2007 12:16:45 +0200, "Gitte Daphne" <daphne@mail.dk>
wrote:

>Hvilket mærke er bedst indenfor vaskemaskiner ??

Vi har en AEG som vi har haft i 5 år. Den fungerer upåklageligt.

>* Udtagelig sæbeskuffe, så den kan tages ud og rengøres ordentligt.

Det har de fleste vist (?)

>* Øko-program (maskine i A-klassen) - vandspareprogram.

Hmmm.. Vær opmærksom på at hvis der er nogen hos jer der har tendens
til allergi overfor vaskepulver - kan det være en fordel at vælge en
maskine der kan lave ekstra-skyl. Vores AEG har det som en option man
kan slå til.

** Lars