Sømpistol. Hvilken skal jeg vælge.
Fra : Kurt Nielsen

Dato : 22-07-07 19:55

Jeg påtænker at købe en sømpistol til at sømme nogle dacre plader
sammen. Sømmene er på ca. 6mm. Det gør ikke noget hvis
den også kan klare 9mm. til lægterne, omend jeg da godt
kan slå disse i med min hammer.
Jeg har fundet ud af, at der er mange forskellige typer sømpistoler
og er i tvivl om hvilken jeg skal kaste min kærlighed på.
Gode råd udbedes.
Skal en sådan være med trykluft, gas, el eller hvad?

--
Mvh. Kurt

Fra : Leonard

Dato : 22-07-07 20:02

On Sun, 22 Jul 2007 20:55:05 +0200, Kurt Nielsen wrote:

> Skal en sådan være med trykluft, gas, el eller hvad?

Det kommer jo meget anpå hvor den skal bruges.
Der er ikke noget ved en luftpistol uden kompressor og en elpistol uden
strøm er også ligemeget.
En på gaspatroner er svjv dyrere i brug, men er der flere km til
nærmeste stikkontakt, så er den vel eneste løsning.

Hvis du allerede har en kompressor tror jeg det billigste bliver en til
luft, men skal du købe begge dele kan en på el måske være billigere.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Ole Jensen

Dato : 22-07-07 20:11

Kurt Nielsen <no@emails.thank> wrote:

> Sømmene er på ca. 6mm. Det gør ikke noget hvis
> den også kan klare 9mm. t

Øhh, snakker du tykkelse eller længde?
Jeg går ud fra at du mener 60 mm og 90 mm.

Hvis du har en kompressor, så har Harald Nyborg en sømpistol på tilbud
til 498,-, nedsat fra 1,298, som kan klare 50-90 mm søm.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 22-07-07 23:23

> Øhh, snakker du tykkelse eller længde?
> Jeg går ud fra at du mener 60 mm og 90 mm.
Ja, længde selvfølgeligt.
> Hvis du har en kompressor, så har Harald Nyborg en sømpistol på tilbud
> til 498,-, nedsat fra 1,298, som kan klare 50-90 mm søm.

Jeg har ingen kompressor. Hvor kraftig skal en sådan være?

--
Mvh. Kurt

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 23-07-07 10:54

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5321&n=10&KundeID=
"Kurt Nielsen" <no@emails.thank> skrev i en meddelelse

> Ja, længde selvfølgeligt.
>>
> Jeg har ingen kompressor. Hvor kraftig skal en sådan være?

> [...]

Den her bør kunne klare det. Der er jo mere ved sandblæsning og maling, at
du skal bruge en masse luft.
Og så er den billig

Mvh
Mads K

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-07-07 11:03

Hej!

Mads Kristiansen wrote:
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5321&n=10&KundeID=
>
> Den her bør kunne klare det. Der er jo mere ved sandblæsning og maling, at
> du skal bruge en masse luft.
> Og så er den billig

Plus at den med garanti larmer som bare faen

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ole Jensen

Dato : 23-07-07 13:51

Kurt Nielsen <no@emails.thank> wrote:

> Jeg har ingen kompressor. Hvor kraftig skal en sådan være?

Nu har du fået et svar, men husk, at en kompressor er god at have til
mange andre ting.
Hvis du kun skal bruge det til dette ene projekt, så kan du jo bare
sælge det efter brug.

Fra : Thomas

Dato : 23-07-07 17:37

On 22 Jul., 20:55, "Kurt Nielsen" <n...@emails.thank> wrote:
> [...]
> Gode råd udbedes.
> Skal en sådan være med trykluft, gas, el eller hvad?

Gå i et byggemarked og lej dig frem. Hvis du skal have en i ordentlig
kvalitet. Jeg vil klart anbefale gas og alternativt el. Det er et bøvl
med 15 meter trykluftslange.

Thomas

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 23-07-07 19:03

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
On 22 Jul., 20:55, "Kurt Nielsen" <n...@emails.thank> wrote:
> Skal en sådan være med trykluft, gas, el eller hvad?

Jeg synes at el lyder som det nemmeste.
Hvad kan I anbefale i akku sortementet?
Det skal være en god kvalitet uden at jeg føler mig snydt.
Prisniveau?

>Gå i et byggemarked og lej dig frem. Hvis du skal have en i ordentlig
>kvalitet. Jeg vil klart anbefale gas og alternativt el.

Jeg vil gerne eje. Jeg elsker godt værktøj.

--
Mvh. Kurt

Fra : Thomas

Dato : 23-07-07 20:30

On 23 Jul., 20:03, "Kurt Nielsen" <n...@emails.thank> wrote:

> [...]
> Det skal være en god kvalitet uden at jeg føler mig snydt.
> Prisniveau?

> Jeg vil gerne eje. Jeg elsker godt værktøj.

Det svarer til at du køber en ægte stenovn til 20 000 fordi du skal
bage Pizza en gang på 10 år men værsegod.

Hvad angår prisniveau så gå ned i Stark og bed om den dyreste de har
så får du vist opfyldt dit behov

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 23-07-07 20:55

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Det svarer til at du køber en ægte stenovn til 20 000 fordi du skal
>bage Pizza en gang på 10 år men værsegod.

Der kan jo være glæde ved at kikke på noget smukt eller
specielt, som ingen andre har. Det bør man ikke neglicere.
Ejer man en smuk pizzaovn, så kan det jo være at man
bruger den flere gange sammen med vennerne.
Kan man sammenligne det med at grille? Råhygge.

>Hvad angår prisniveau så gå ned i Stark og bed om den dyreste de har
>så får du vist opfyldt dit behov

Jeg har faktisk kikket på en DeWalt sømpistol hos Stark.
Den var ikke helt billig, det er derfor jeg rådfører mig med gruppen.
Det er ikke utænkeligt, at jeg kunne bruge lidt af min
friværdi der, hvis andre også synes, at det er en god ide.

--
Mvh. Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 22:33

>Det svarer til at du køber en ægte stenovn til 20 000 fordi du skal
>bage Pizza en gang på 10 år men værsegod.

De findes brugt ned til 4.000,- =) Så har du en god Italiensk Forti Moretti
dobbeltovn, Der giver nok varme til selvrengøring. =)

Desuden kan en pizza lavet i rigtig ovn på ingen måde tilsidestilles med
andet..

Og til kurt.

Mit bud er at for pengene får du mest brugbart i lufttryk. Skal du have en
el pistil, skal du bruge lidt flere penge for at få kvalitet... Kompressoren
koster dog lidt, men du siger du godt kan lide værktøj, så er trykluft sjovt
legetøj med mange spændende muligheder...

/SWP