Svedskeblommetræ
Fra : Torben Henriksen

Dato : 21-07-07 20:44

Mit svedskeblommetræ (ca. 4 år gammel) satte i foråret et væld af frugter,
men her hen over sommeren er de fleste faldet af sådan lidt blegrøde og
med små brune pletter, 1/2 m/m. de resterende har også brune pletter.
Flere steder krøller blade som om det er lus, men der er ingen at se.
Sidste år havde jeg det samme problem fik kun 2 blommer.
Nogen der har et bud på hvad det er og hvad skal jeg gøre?
Skal jeg sprøjte/pudre med noget for at komme uvæsnet til livs,
alle forslag modtages med tak.

Mvh/ Torben H

Fra : Tomas Jensen

Dato : 09-09-07 16:01

Torben Henriksen skrev:
> [...]
> Nogen der har et bud på hvad det er og hvad skal jeg gøre?
> Skal jeg sprøjte/pudre med noget for at komme uvæsnet til livs,

Sansynligvis en svamp, der hedder Monilla - vistnok m. fornavnet
"Gul".Er i famle m. Grå Monilla, som angriber div. frugter. Den gule er
i eller under barken. Bekæmpes ved beskæring. Prøv at søge på nettet for
nøjagtig anvisning.