Købe grus
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-07-07 17:53

Hej.
Jeg skal have tre m3 stabilgrus og en m3 topsand, men hvor køber jeg
det (2730 Herlev)?
Jeg har tænkt flere løsninger, hjælp mig venligst med at vælge.
1. Lej en 1000kg trailer, hent en halv m3 af gangen, så kan den køres
lige hen til hullet og tippes i, ganske lidt arbejde, men måske er
gruset dyrt på denne måde.
2. Få leveret en bunke ved kantsten, skovle det hele i trillebør eller
trailer og tip det af ved hullet. Meget arbejde, og noget rengøring
efter bunken er fjernet.
3. Som nr. 2, men leveret i bigbags.

Kan i komme på andre muligheder, og steder at købe, så vil jeg være
taknemmelig.

Kai

Fra : søren poulsen

Dato : 20-07-07 20:03

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> hen til hullet og tippes i, ganske lidt arbejde, men måske er gruset dyrt

Husk lige at undersøge om din bil kan/må køre med den mængde

> 2. Få leveret en bunke ved kantsten, skovle det hele i trillebør eller
> trailer og tip det af ved hullet. Meget arbejde, og noget rengøring efter
> bunken er fjernet.
er nok det billigste

> 3. Som nr. 2, men leveret i bigbags.
>
> Kan i komme på andre muligheder, og steder at købe, så vil jeg være
> taknemmelig.
prøv om du kan finde en vognmand der kan gøre det på "jysk"
mvh søren

Fra : Aksel

Dato : 20-07-07 20:57

> 3. Som nr. 2, men leveret i bigbags.

Sand og sten i bigbags er normalt mindst dobbelt så dyrt som samme leveret
af vognmand

Hilsen Aksel

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-07-07 21:45

Aksel wrote:

> Sand og sten i bigbags er normalt mindst dobbelt så dyrt som samme
> leveret af vognmand

Det billigste jeg kender er ca 400 pr bigbag

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Leonard

Dato : 20-07-07 22:24

On Fri, 20 Jul 2007 22:44:34 +0200, Peter Lykkegaard wrote:

> Det billigste jeg kender er ca 400 pr bigbag

Og jeg fik sidste gang 12 kubikmeter for 1000 kr. i løs vægt
--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-07-07 22:28

Leonard skrev den 20-07-2007:

> Og jeg fik sidste gang 12 kubikmeter for 1000 kr. i løs vægt

Jeg kan huske at der var en tråd om det, for noget tid siden.
Kan du supplere med lidt info om hvor jeg finder det til den pris?
Næsten alt hvad jeg har kunnet finde koster ca. kr. 900 pr. m3, det
synes jeg er langt over hvad det burde koste.
Kai

Fra : Leonard

Dato : 20-07-07 22:44

On Fri, 20 Jul 2007 23:28:29 +0200, Fister Løgsovs wrote:

> Kan du supplere med lidt info om hvor jeg finder det til den pris?

Den lokale vognmand i Kerteminde, og jeg bor imellem vognmanden og
grusgraven, så det leveres når der alligevel kører en tom vogn forbi.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-07-07 22:48

Fister Løgsovs wrote:

> Kan du supplere med lidt info om hvor jeg finder det til den pris?

Bigbags?

> Næsten alt hvad jeg har kunnet finde koster ca. kr. 900 pr. m3, det
> synes jeg er langt over hvad det burde koste.

Det er sandmanden.com
Prisen afhænger nok af hvor i landet du bor

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-07-07 23:27

Peter Lykkegaard sendte dette med sin computer:

> Bigbags?

> Det er sandmanden.com
> Prisen afhænger nok af hvor i landet du bor
>
> - Peter

Ham her har 1 ton stabil til kr. 98, det virker mistænkeligt billigt.
http://www.elmehegn.dk/default.asp?id=186&pid=121&mode=view&kat=41
Kai

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-07-07 06:55

On Sat, 21 Jul 2007 00:27:15 +0200, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

>Ham her har 1 ton stabil til kr. 98, det virker mistænkeligt billigt.
>http://www.elmehegn.dk/default.asp?id=186&pid=121&mode=view&kat=41

Nah, så galt er det ikke - det er formentlig løst leveret.
Jeg fik en pris på 166,- /m3 hos min leverandør for nogle uger siden -
det var så plus moms men incl. levering ved hele læs. 1 ton er godt og
vel 1/2 m3 svjv.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Mark Schiller

Dato : 27-07-07 08:18

Sat, 21 Jul 2007 00:27:15 +0200, berigede Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.invalid.co.za> dk.fritid.hus-og-have med:

>Ham her har 1 ton stabil til kr. 98, det virker mistænkeligt billigt.
>http://www.elmehegn.dk/default.asp?id=186&pid=121&mode=view&kat=41

Kunne det virke mistænkelig billigt, fordi du sætter 1 ton = 1m3?

Såvidt jeg husker, og her kan jeg meget vel tage fejl, så vejer 1m3
stabilgrus 1,7 ton, hvilket giver en m3-pris på 166 kroner og hertil
skal vel lægges moms og kørsel?!

/Mark
- som da også godt kunne bruge noget billig grus

Fra : Henning Lund - Lemvi~

Dato : 27-07-07 08:27

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal vel lægges moms og kørsel?!
>

> /Mark
> - som da også godt kunne bruge noget billig grus

http://www.raastoffer.dk/Default.aspx?ID=11&ProductID=513 her er lidt priser
at gå efter.

Henning

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 27-07-07 08:50

Mark Schiller skrev:
> [...]
> skal vel lægges moms og kørsel?!
>

> /Mark
> - som da også godt kunne bruge noget billig grus

Nej, det var nu ikke derfor.
De fleste steder jeg kiggede lå begge dele på kr. 900 plus moms, incl.
kørsel, nogen steder kr/1m3, andre steder kr/1000kg, men alle steder
ca. kr. 900.
Jeg fik det leveret mandag morgen, lagt pænt på fortovet, uden at ramme
den nysatte hæk, og en regning i postkassen. Eneste overraskelse var
alle de positive overraskelser.
En kammerat og hans far kom og tog et ordenligt nap, så det hele er
lavet nu, jeg mangler kun de sidste 15m2 fliser, som jeg napper i dag.
Kai

Fra : Mark Schiller

Dato : 31-07-07 09:45

Fri, 27 Jul 2007 09:50:12 +0200, berigede Fister Løgsovs
> [...]

>Jeg fik det leveret mandag morgen, lagt pænt på fortovet, uden at ramme
>den nysatte hæk, og en regning i postkassen. Eneste overraskelse var

Bare lige for den tunge københavners (altså min) skyld - du har fået
leveret 1 ton stabilgrus for 98 kroner alt inklusive?

mvh

Mark

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 31-07-07 10:37

Mark Schiller har bragt dette til os:
> [...]
>
> Bare lige for den tunge københavners (altså min) skyld - du har fået
> leveret 1 ton stabilgrus for 98 kroner alt inklusive?

Ja, incl. moms.
Levering er fast kr. 800 incl. moms.
Samlet pris for 5 ton, kr. 1300.
Kai

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-07-07 14:37

Fister Løgsovs wrote:

> Levering er fast kr. 800 incl. moms.
> Samlet pris for 5 ton, kr. 1300.

Ok så er jeg mere rolig :)
Jeg fik 2m3 fra sandmanden til 495 per m3 og jeg kan garantere at der var
mere end 1 m3 per bigbag

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Armand

Dato : 31-07-07 23:12

> Mark Schiller har bragt dette til os:

> Ja, incl. moms.
> Levering er fast kr. 800 incl. moms.
> Samlet pris for 5 ton, kr. 1300.

OK, så balancerer det lidt bedre:
5 tons = 2,7M³.
Det svarer til ca. 480,-kr/M³, leveret!

--
Armand.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-07-07 22:57

Leonard wrote:

> Og jeg fik sidste gang 12 kubikmeter for 1000 kr. i løs vægt

Nu var det "bare" 2 m3 flisesand jeg skulle bruge
Jeg tror ikke at ville have sluppet med 200 kr i løs vægt :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Lau

Dato : 21-07-07 08:17

Inden du køber noget som helst, så se lige

http://www.alexanderband.dk/

Klik på breve og derefter på forbrugerrådet - den er lidt langt nede på
listen.
Jeg håber ikke du havner i samme situation - held og lykke med dine indkøb.

vh
Lau

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-07-07 11:40

Fister Løgsovs tastede følgende:
> [...]
> bunken er fjernet.
> 3. Som nr. 2, men leveret i bigbags.
>
> Kan i komme på andre muligheder, og steder at købe, så vil jeg være

Jeg takker for jeres svar, endte med at bestille via det link jeg selv
har postet i et andet indlæg.
Et tillægsspørgsmål: Jeg har læst og læst, alt hvad jeg har kunnet
finde siger fald skal være 2%.
Det er en teresse på 5x6m jeg er ved at lave, som samtidig skal hjælpe
lidt vand væk huset.
Min kære moder mener at 12cm på den længde vil gøre hende søsyg, er der
noget om det, kan jeg reducere faldet en smule?
Kai

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-07-07 13:33

On Sat, 21 Jul 2007 12:39:43 +0200, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

>Et tillægsspørgsmål: Jeg har læst og læst, alt hvad jeg har kunnet
>finde siger fald skal være 2%.

Da jeg lærte at lægge fliser hed det 10 promille = 1% ...

>Det er en teresse på 5x6m jeg er ved at lave, som samtidig skal hjælpe
>lidt vand væk huset.

....men hvis du har meget vand, så kunne 2% måske nok være en god ide.

>Min kære moder mener at 12cm på den længde vil gøre hende søsyg, er der
>noget om det, kan jeg reducere faldet en smule?

Jeg tvivler på hun overhovedet vil kunne mærke det. Og dårligt nok se
det. Og dog, hvis der er noget vandret at sammenligne med, så kan det
måske godt ses.

Ellers må du jo ud med et vatterpas på vejen, finde et sted det
falder/stiger med 2%, tegne 6 meter op og lade fruen se og gå på det
stykke
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Esben I.

Dato : 21-07-07 20:57

Fister Løgsovs
>har læst og læst, alt hvad jeg har kunnet finde
> siger fald skal være 2%.
Udmærket udgangspunkt

> Det er en teresse på 5x6m jeg er ved at lave, som samtidig skal hjælpe
> lidt vand væk huset.
Afhængig af hvor nøjagtigt du kan rette af, og hvor store fliserne er
Jeg ville turde lægge 50x50 fliser med 1/2% fald, hvis det kun er over 5-6 m.
(men jeg er faglært anlægsgartner, og kan rette mine fejl

mvh
Esben I.

Fra : Armand

Dato : 23-07-07 21:56

> [...]
> lidt vand væk huset.
> Min kære moder mener at 12cm på den længde vil gøre hende søsyg,
Dér er da fordi hun overhovedet ikke kan overskue hvor meget dét er i
praksis :-|
Jeg arbejder med stål, der leveres i std.længder á 6 meter og en håndsbredde
over en 6-meters længde er en bagatel som mange gader og veje stiger/falder
med uden at hun bliver søsyg af den grund

--
Armand.

Fra : J W Nielsen

Dato : 20-07-07 18:50

Hej...

> [...]
> 1. Lej en 1000kg trailer, hent en halv m3 af gangen, så kan den køres
> lige hen til hullet og tippes i, ganske lidt arbejde, men måske er

Ovenstående metode bruger jeg selv, men efter min mening kræver den, at man
bor tæt på "grusgraven" (jeg bor en lille kilometer fra havnen i Gilleleje).
Her foregår det på den måde, at man fået pålæsset af en stor gravko - kører
hen over vægten - hjem med læsset - og på den igen!!!
Grus/sand er ikke ikke dyrere. De lægger bare vejningerne sammen og man
afregner efter sidste læs... Måske har andre et "ekspeditionsgebyr".
Jeg forsøger altid at komme på tidspunkter, hvor vognmændene ikke skal køre
materialer - privattrailere er gennemgående ikke så populære mellem alle
erhvervsbilerne...
Og pas så på med overlæs - både for medtrafikanternes- trailerens- og
kørekortets skyld.

Mvh Jørgen

Fra : Danny Nielsen

Dato : 21-07-07 15:22

On 21 Jul., 14:33, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:

> [...]
>
> Ellers må du jo ud med et vatterpas på vejen, finde et sted det
> falder/stiger med 2%, tegne 6 meter op og lade fruen se og gå på det

hej

er der nogen som har erfaring med at købe skærver fra sandmanden.com ?

mvh Danny

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-07-07 19:34

Danny Nielsen wrote:

> er der nogen som har erfaring med at købe skærver fra sandmanden.com ?

Jeg har købt 2 m3 flisesand og nogle 40 kgs sække med stenmel hos dem
Det blev leveret uden de store problemer

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 22-07-07 16:14

Fister Løgsovs wrote:

> 2. Få leveret en bunke ved kantsten, skovle det hele i trillebør eller
> trailer og tip det af ved hullet. Meget arbejde, og noget rengøring
> efter bunken er fjernet.

En stor presenning (ca 3 * 5 m) på jorden inden læsset tippes af kan
spare dig for rengøringen men koster til gengæld noget i
størrelsesordenen en halvtredser hos Harald Nyborg eller Jem & Fix.
Hvis du ikke hugger skovlen igennem den kan den bruges mange gange.

/Lars

Fra : Armand

Dato : 23-07-07 21:44

> [...]
> hen til hullet og tippes i, ganske lidt arbejde, men måske er gruset dyrt

Jég henter det på dén måde på havnen til en 50'er pr. læs. Der har man dog
dårlige erfaringer med maskinel læsning af private trailere og gør derfor
ikke dette længere for at slippe for diskussionerne ved trailer-sammenbrud,
så det er med hånd-dozeren at det foregår
Men med gode venner/naboers hjælp er selv 6M² á 12 læs dog ganske
overskuelig, og en gunstig lejlighed til at dele en posefuld øl sammen
Udenfor lukketid kan jeg alternativt hente ved en større lokal vognmand der
har et alsidigt depot og en postkasse til "50,- for alm. trailere hhv, 70
for Boogie-trailere" (min er ikke en boogietrailer men læsser det samme som
dém ) men dér også á selv-læsning!

> 2. Få leveret en bunke ved kantsten, skovle det hele i trillebør eller
> trailer og tip det af ved hullet. Meget arbejde, og noget rengøring efter
> bunken er fjernet.

Dén mulighed har jeg for nyligt brugt; men kun fordi det drejede sig om 25M²
stabilgrus. Til flytningen lejede jeg af samme grund en Bobcat og kun den
sidste M² ,á sammenfejningen efter Bobcat'ens aflevering, blev v.h.a.
trillebør!

> 3. Som nr. 2, men leveret i bigbags.

Dét er alt for dyrt, og kan kun begrundes i de situationer hvor man kan få
sagerne kranet ind over hækken og klods op ad brugsstedet - Men igen: Dyrt
købt fordel :-|

> Kan i komme på andre muligheder, og steder at købe, så vil jeg være
> taknemmelig.

Leveret af en vognmand der har muligheden for at krane sagerne ind i haven
med grab? Han vil naturligvis tage sig betalt for aflæsse-tiden; men det kan
måske være let købt arbejds-besparelse, og måske ændre slut-flytningen til
at være trillebør-mulig frem for at skulle leje en Bobcat :-/

--
Armand.
Han

Fra : Armand

Dato : 23-07-07 22:00

> Men med gode venner/naboers hjælp er selv 6M² á 12 læs .....
> Dén mulighed har jeg for nyligt brugt; men kun fordi det drejede sig om
> 25M² stabilgrus. .... og kun den sidste M² blev v.h.a. trillebør!

M²??
M³ naturligvis!

--
Armand.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-07-07 22:36

Armand wrote:

> M²??
> M³ naturligvis!

Bagatel - det er jo 25M² bare i een meters højde :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!