Effektiv mygge lokker/dræber ?
Fra : Autocadster

Dato : 19-07-07 22:18

Findes der sådan en af de elektriske der virker ? gerne en der kan
købes i storkbh.

Alternative råd til at holde myg væk ? (uden lugtgener for mennesker
)

Har fået max invasion af myg her til aften andre med samme problem
?

Autocadster / 2620

Fra : .J.S...

Dato : 19-07-07 23:09

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Alternative råd til at holde myg væk ? (uden lugtgener for mennesker )
>
> Har fået max invasion af myg her til aften andre med samme problem ?

De blålige lamper virker ikke på myg, har selv spildt penge på sådan en
lampe..
Myg bryder sig ikke om lys, og venter helst til der er mørkt, så går de
efter lugten af vores udånding.

Myggenet for vinduer og døre er det eneste som rigtigt duer

http://www.fluenet.dk/

mvh/JS

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-07-07 13:58

Autocadster wrote:
> Findes der sådan en af de elektriske der virker ? gerne en der kan
> købes i storkbh.
>
> Alternative råd til at holde myg væk ? (uden lugtgener for mennesker
> )

Vi bruger myggespiraler:

http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=oc_07021&k_id=1103&hot=0

og har sådan en her til at have dem i når de brænder:

http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=oc_07005&k_id=1103&hot=0

Jeg ved faktisk ikke om de kan fås i DK-land.

Ebbe

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-07-07 14:38

In news:46a0b15b$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Ebbe Kristensen <ebbe@ekologic.dk> typed:

> [...]
>
> http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=oc_07005&k_id=1103&hot=0
>
> Jeg ved faktisk ikke om de kan fås i DK-land.

Det kan de sagtens. Dette er blot ét af de steder de sælges:

http://www.spejder-sport.dk/templates/1product_variants.asp?ProductGuid=383466&indgang=gruppe

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-07 23:12

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har fået max invasion af myg her til aften andre med samme problem ?

Nope- her er det myrer + nu også flyvemyrer, der er problemet.

Vi plejer, at bruge levende lys, når der har været mange myg. De flyver ind
i lysene og svitser sig selv.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : myicq

Dato : 22-07-07 18:43

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote in news:mn.9d757d77bdc5d745.76161
@gmail.com:

> Findes der sådan en af de elektriske der virker ? gerne en der kan
> købes i storkbh.

Jeg har ikke fået nogen myg til at gå i den.. men når / hvis det engang
bliver sommer skal jeg prøve dette:

http://www.diyhappy.com/quick-and-dirty-mosquito-trap/

(teksten på kinesisk forklares på sitet)

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-07-07 20:07

In news:Xns9975C88114C0myicqgmxnet@62.243.74.162,
myicq <myicq2@3gmx.net4> typed:
> [...]
> engang bliver sommer skal jeg prøve dette:
>
> http://www.diyhappy.com/quick-and-dirty-mosquito-trap/
>
> (teksten på kinesisk forklares på sitet)

Den ser da rigtig effektiv ud. Det tror jeg da nok at jeg vil prøve.
Gad vide om de med brown sugar mener brun farin eller rørsukker som
også er lettere brunt. Jeg kunne også godt tænke mig at vide om det
virkelig *kun* er 1 gram gær. Det bliver svært at veje af