Hjælp til valg af spots / LED belysning
Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-07-07 10:18

Hej,

jeg vil gerne høre om erfaringer med LED belysning og valg af spots til
dette...
jeg har brug for nogle spots til indbygning i en murstens-buer (jyde-buer) -
dvs. sådan at spottene er placeret i selve buen og lyser direkte ned.

Hvad gør man, hvilke produkter kan anbefales og kan man overhovedet få
dette?

håber nogen vil øse ud af deres erfaringer - bare husk - det skal IKKE være
halogen!

På forhånd tak.

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre ointeret
propoganda "

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 20-07-07 09:05

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
> "jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre

Du kan da få en masse forskellige ting med dioder.
http://www.el-netsalg.dk/product.asp?product=4790 Her er nogen man bygger
ind i stedet for sin halogenspot. 220v, 1,5 w og lyser som en 40 w halogen.

Det er næsten smag og behag. Søg på "dioder" på en søgemaskine, så kommer
der en masse forskellige.

Mvh
Mads

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 20-07-07 10:14

Mads Kristiansen wrote:

> [...]
> 40 w halogen.
> Det er næsten smag og behag. Søg på "dioder" på en søgemaskine, så

Hej Mads,

ja det var nok ikke så meget selve pærerne jeg efterspurgte men selve
indbygningsspottene...
men det kunne godt ende med at blive løsningen at benytte de der du linker
til...
men hvor finder man spots til direkte indmuring så??

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Bob :-\)

Dato : 20-07-07 11:35

"Rasmus M. Jensen" <> skrev i en meddelelse ...
> [...]
> Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
> "jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre

Jeg har sat lys (Dioder) i udhænget hele vejen rundt om huset gu10
diodelamper (16 dioder)
du kan købe ved superlygter.dk tror det er det allerbilligste sted .
Så i dem buer du skal have sat spots i , køber du da bare alm . gu10 spot
inmuringslampefatninger
og skifter halogenpæren ud med en diodepære.

Hilsen Robert
p.s hvis det er fordi du er i tvivl hvordan diodelyset er og ser ud så sig
til ,
jeg kan tage nogle billeder af huset når dioderne er tændt og uploade i
binear.
p.s har og diode pære til at lyse ned af 2 glassvingdøre indenfor

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 20-07-07 13:13

Bob wrote:

> [...]
> i binear.
> p.s har og diode pære til at lyse ned af 2 glassvingdøre indenfor

det må du gerne... tak... så kommer mit tillægsspørgsmål...
du skriver indmuringslampefatninger - hvor fåes de henne??
det er nok mest dem jeg søger nu...

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 21-07-07 12:18

Jeg ved ikke om denne kan mures ind? Det er måske kun til indbygning?
http://halogen-belysning.dk/product.asp?product=29

/Mads K

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 23-07-07 03:46

Mads Kristiansen wrote:
> Jeg ved ikke om denne kan mures ind? Det er måske kun til indbygning?
> http://halogen-belysning.dk/product.asp?product=29
>
> /Mads K

er ret sikker på det kun er til indbygning..

i øvrigt - så svar venligst UNDER det du vil svare på...
læs evt. mere på www.usenet.dk/netikette

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 23-07-07 10:49

> er ret sikker på det kun er til indbygning..
>
> i øvrigt - så svar venligst UNDER det du vil svare på...
> [...]

Hej Rasmus
Det er jeg udemærket klar over. Nogen gange er det bare enormt træls at
skulle scrolle hele vejen ned i en tråd, når man udemærket godt ved hvad der
står. Og det er ikke altid at jeg gider gå ind og lave *snip*.

/Mads

Fra : Mort1s1

Dato : 22-07-07 11:47

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
> "jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre

Her finder du, efter min mening, den allerbedste vejledning, når det gælder
lys i hjemmet
http://www.osram.dk/

Mvh
mort1s1

Fra : www.trenden.dk

Dato : 04-08-07 15:30

On 22 Jul., 12:47, "Mort1s1" <w...@mail.dk> wrote:

> Her finder du, efter min mening, den allerbedste vejledning, når det gælder
> [...]

Hej Mads

Hvad er det for en sokkel du har i dine spots holdere?

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 05-08-07 18:31

www.trenden.dk wrote:

> Hej Mads
>
> Hvad er det for en sokkel du har i dine spots holdere?

øhh... har du drukket af potten?