Fugemasse bliver opløst af vand?
Fra : CAH

Dato : 19-07-07 00:08

Hej

Jeg har købt noget fugemasse, og brugt i forbindelse med opsætning af
fliser på badeværelse. Massen bliver opløst af vand! Kan det skyldes
noget som jeg har gjort forkert?

Mvh
Cah

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 19-07-07 00:46

"CAH" <madsgormlarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej

<Jeg har købt noget fugemasse, og brugt i forbindelse med opsætning af
<fliser på badeværelse. Massen bliver opløst af vand! Kan det skyldes
<noget som jeg har gjort forkert?

Det er jo svært at sige med de sparsomme oplysninger, vi ved jo ikke
hvad du har brugt og gjort ? Er det en vandopløselig fugemasse er
der vel ikke noget at sige til det :)

Fra : CAH

Dato : 20-07-07 19:10

On Jul 19, 1:46 am, Jørgen Andersen <joergen_i...@hotmailFJERN.com>
wrote:
> [...]
>
> Det er jo svært at sige med de sparsomme oplysninger, vi ved jo ikke
> hvad du har brugt og gjort ? Er det en vandopløselig fugemasse er

tja, der står ikke at den ikke er vandopløslig, men den er til inde og
ude? Det er en som hedder cerafill fra jem og fix?

Mvh
Mads

Fra : Kåre

Dato : 21-07-07 20:50

>tja, der står ikke at den ikke er vandopløslig, men den er til inde og
>ude? Det er en som hedder cerafill fra jem og fix?
>
>Mvh
>Mads

Nu ved jeg ikke lige hvad Cerafill er for en fuge, men jeg er holdt op med
at købe den billige til 6,95...
Det er noget forfærdeligt snaskegrat som ikke hæfter ordentligt, og er svær
at styre ( = fuge masse op til under armene...). Og den har tendens til
altid at revne og se træls ud efter få dage. At den ligefrem skulle opløses
i vand har jeg så ikke oplevet.
Jeg køber altid de dyre slags nu. F.eks. Dana's. De koster omkring 50-70 kr.
tuben, og det er givet godt ud.
Har lige fuget et helt badeværelse, og ikke een fuge er jeg bare det mindste
utilfreds med! Og jeg er ikke fugemand til daglig
Forskellen skal virkelig prøves!

mvh
Kåre

Fra : Kåre

Dato : 22-07-07 20:46

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har lige fuget et helt badeværelse, og ikke een fuge er jeg bare det
> mindste utilfreds med! Og jeg er ikke fugemand til daglig

Ahh OK, bare glem det...
Jeg opdagede at det er cementfugen du snakker om...

mvh
Kåre

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 22-07-07 06:32

On Fri, 20 Jul 2007 18:10:14 -0000, CAH <madsgormlarsen@gmail.com> wrote:

>tja, der står ikke at den ikke er vandopløslig, men den er til inde og
>ude? Det er en som hedder cerafill fra jem og fix?
>
>Mvh
>Mads

Hmm det lyder mærkeligt

Er det efter det er blevet helt tørt, det bliver opløst?

Se evt her:

http://www.alfix.dk/dk/ramme_montering_dk.htm under "Fugning (cement)", går ud
fra det er det du har brugt..

--
Henrik

Fra : CAH

Dato : 22-07-07 16:33

On Jul 22, 7:31 am, Henrik Villadsen <vi...@mail.dk> wrote:

> Hmm det lyder mærkeligt
>
> Er det efter det er blevet helt tørt, det bliver opløst?

> [...]

Hej

Ja, det er fugning cement baseret, og jeg mener jeg har fuldt
anvisningen. Det er vel nærmest svært at lade være. Jeg har to
forslag, jeg har blandet fugemassen med for meget vand, eller jeg har
taget brusekabinen for tidligt i brug efter at have fuget det op
(efter 24 timer).

Mvh
Mads

Fra : CAH

Dato : 22-07-07 21:11

> Ahh OK, bare glem det...
> Jeg opdagede at det er cementfugen du snakker om...

Hej Kåre
Ja, det skulle jeg have skrevet. Men tak for deltagelsen, der er nok
andre der kan bruge dit tip.
Cah