Afblomstrede bambus
Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 18-07-07 17:42

Man har altid fortalt, at når bambus har blomstret - og det gjorde min i
foråret - så dør de.
Efter blomstringen klippede jeg min bambus ned, men nu er der begyndt at
komme nye kraftige skud fra rødderne.

Er det en skrøne det med at de dør efter blomstring?

--
Poul Erik Jørgensen

Erstat "invalid" med dk hvis du svarer per e-mail.
Replace "invalid" with dk when replying by e-mail.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-07 17:57

Poul Erik Jørgensen skrev:

> Er det en skrøne det med at de dør efter blomstring?

Åbenbart.

Det har lige været diskuteret hér (mener jeg).

Vores bliver også ved med at skyde.
Hans

Fra : Holst

Dato : 18-07-07 17:58

Poul Erik Jørgensen wrote:

> [...]
> komme nye kraftige skud fra rødderne.
>
> Er det en skrøne det med at de dør efter blomstring?

Min blomstrede for to år siden. Sidste år kom der også nogle nye skud,
og jeg håbede så på, at det kunne blive til noget. Men her i foråret var
alt dog helt dødt, så den blev klippet ned og gravet op.

Jeg så det lidt som dens sidste krampetrækning

Men hvem ved. Du kan se jo, hvad der sker fremover.

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 18-07-07 19:49

> Min blomstrede for to år siden. Sidste år kom der også nogle nye skud, og
> jeg håbede så på, at det kunne blive til noget. Men her i foråret var alt
> dog helt dødt, så den blev klippet ned og gravet op.

Jeg oplevede det samme... ingen liv.

-Leon

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 18-07-07 20:21

> [...]
> var alt dog helt dødt, så den blev klippet ned og gravet op.
> Jeg så det lidt som dens sidste krampetrækning

Den mulighed har jeg også vurderet. Så jeg ser tiden an.

PS: Jeg fatter ikke at folk gider at grave rødderne op. Min erfaring er at
de hurtigt går til.

Fra : Steffan

Dato : 18-07-07 20:45

> Er det en skrøne det med at de dør efter blomstring?

Nej, jeg mener også at de "burde" dø når de bliver ca. 100 år /
blomstre..

--
Via: http://www.jumlers.com/dk.fritid.hus-og-have/