Aloe Vera olante - hvilken og hvor?
Fra : Marianne

Dato : 14-07-07 19:06

Hej

Jeg vil gerne skaffe mig en aloe vera-plante, men hvilken type skal man gå
efter, når det skal være den, som kan bruges medicinsk? Er der nogen, der
kan hjælpe mig med, hvad den hedder og hvor jeg kan få/købe den?

mvh
Marianne

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-07-07 22:12

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter, når det skal være den, som kan bruges medicinsk? Er der nogen, der
> kan hjælpe mig med, hvad den hedder og hvor jeg kan få/købe den?

Jeg har en du må få (Esbjerg) men det medicinske kan jeg ikke stille dig i
garanti (heller ikke hvis det er den rigtige). Trives godt i sparsomme
lysforhold.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-07-07 22:51

In news:46993c0e$0$5013$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> typed:

> Jeg har en du må få (Esbjerg) men det medicinske kan jeg ikke
> stille dig i garanti (heller ikke hvis det er den rigtige). Trives
> godt i sparsomme lysforhold.

Jeg tror at den du efterlyser er Aloe Vera Barbadensis Miller. Den
gror vist kun i subtropisk klima så vidt jeg ved. Der er jo
adskillige Aloe Vera arter. Jeg har selv én, men den er ikke
medicinsk. Den førstnævnte er den man fremstiller drikke-Aloe Vera
af.
Det har jeg drukket i flere år, og der virker faktisk godt. Jeg
køber det gennem min datter, som er forhandler af "Forever Living's"
produkter.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-07-07 00:04

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev
...... "Forever Living's"
> produkter.

Der er noget der siger mig, at den butiks varer i ringe grad lever op til
produktgarantien

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-07-07 09:29

Tove Krieger wrote:
> Det har jeg drukket i flere år, og der virker faktisk godt. Jeg
> køber det gennem min datter, som er forhandler af "Forever Living's"
> produkter.

det gør 1 liter vand og en ½ times motion også...
det er "tankens kraft" der gør det...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Marianne

Dato : 15-07-07 15:36

> [...]
> Vera arter. Jeg har selv én, men den er ikke medicinsk. Den førstnævnte er
> den man fremstiller drikke-Aloe Vera af.

Men så er det måske ikke den, jeg søger. Jeg skal bare bruge den til eksem
og solskoldning (etc.) - min veninde havde een, og den virkede fint til de
formål. Man brækkede en stump blad af, og brugte geleen i bladet.

mvh
Marianne

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-07-07 16:57

In news:469a30d1$0$22901$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Marianne <handel@fjerndettelundbak.dk> typed:

> [...]
> til eksem og solskoldning (etc.) - min veninde havde een, og den
> virkede fint til de formål. Man brækkede en stump blad af, og

Jeg har i mange tilfælde kunnet lindre både solskoldning og
forbrænding med et Aloe Vera blad. Jeg tror sagtens at den
almindelige plante som også fåes her hjemme, kan bruges. Det er i
hvert fald sådan én jeg har, og den virker udmærket.

Om det virker på eksem skal jeg ikke kunne udtale mig om. Det har
jeg aldrig prøvet. Man kan også købe Aloe Vera gel mange steder. Det
skal være den er er 98% "ren". Den virker også fortrinligt på de
samme skader.

Fra : Thomas

Dato : 14-07-07 22:40

On 14 Jul., 20:05, "Marianne" <han...@fjerndettelundbak.dk> wrote:
> [...]
> efter, når det skal være den, som kan bruges medicinsk? Er der nogen, der
> kan hjælpe mig med, hvad den hedder og hvor jeg kan få/købe den?

Gå ind et sted hvor de handler med planter og bed om en Læge Aloe Vera

VH

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 15-07-07 10:41

On 15 Jul., 10:29, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk>
wrote:

> [...]
> Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
> "jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre

Min kone er holdt med at drikke det. Hendes forever living Aloe Vera
forhandler døde af kræft !!!

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-07-07 15:32

In news:1184492487.593932.251730@d55g2000hsg.googlegroups.com,
Thomas <Thomas.Haugaard@gmail.com> typed:

> Min kone er holdt med at drikke det. Hendes forever living Aloe
> Vera
> forhandler døde af kræft !!!

Man vil da være ualmindelig naiv, hvis man tror at Aloe Vera kan
kurere cancer, så det er nok ligegyldigt om din kones forhandler
selv brugte det eller ej.

Jeg har drukket det p.g.a. perioder med en smule inkontinens. Jeg
drak den der er Tranebær i, og det var bestemt ikke tankens kraft
der hjalp. Det er stoppet nu, så jeg holder en pause med
"drikkeriet". Det kan selvfølgelig også være, at ren tranebærsaft
havde hjulpet lige så godt (det er i hvert fald billigere). Det
skal jeg lade være usagt.

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-07-07 13:20

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> wrote in message
> [...]
> efter, når det skal være den, som kan bruges medicinsk? Er der nogen, der
> kan hjælpe mig med, hvad den hedder og hvor jeg kan få/købe den?

Ved ikke om det er den rigtige sort. Men lidl har en "stor aloe vera" i
denne uge til 25 dask.

Kan findes via tilbudsugen.dk (som jeg ikke har noget med at gøre)

Bjarne K.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 21-07-07 23:41

> [...]
>Hej
>
>Jeg vil gerne skaffe mig en aloe
>vera-plante, men hvilken type skal man gå

Jeg må kraftigt anbefale dig at købe Aloe vera Gel, som er
effektivt mod kløe og svie. Planten er også glimrende, men glem
alt om de mange øvrige udokumenterede fantastiske virkninger,
planten skulle have. Og lad være med at æde den i håb om at leve
evigt.

JIB