Vådrumssikring i hus fra 1999
Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 15:47

Hej,

Er der nogen som kender reglerne for vådrum - nærmere betegnet for
brusekabine i badeværelse i hus bygget i 1999.

Sagen er den, at tilstandsrapporten angiver enkelte revnede fliser i
brusekabinen - og forsikringsselskabet vil ikke forsikre mod skjult
rørskade, førend fliserne er skifte.

Hvis nu brusekabinen har en god vådrumssikring, så er der vel næppe risiko
for vandskade ved små revner i fliserne? Derfor kan de vel næppe nægte at
forsikre?

Men jeg er som nævnt i tvivl om, hvad der var gældende lovgivning i 1999.

Mvh
Frank Petersen
Odense SV

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-07-07 09:30

F. Petersen wrote:

> Sagen er den, at tilstandsrapporten angiver enkelte revnede fliser i
> brusekabinen - og forsikringsselskabet vil ikke forsikre mod skjult
> rørskade, førend fliserne er skifte.

alternativt: forhør dig hos et andet forsikringsselskab...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 15-07-07 17:32

"F. Petersen" <fpo_at_surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsikringsselskabet vil ikke forsikre mod skjult rørskade, førend fliserne er skifte.

Det siger jo bare lidt hvilket kendskab - eller mangel på samme, de
har til det, da fuger ikke er vandtætte heller.

Fra : CC

Dato : 18-07-07 14:18

"F. Petersen" skrev i en meddelelse
> [...]
> for vandskade ved små revner i fliserne? Derfor kan de vel næppe nægte at

Er det enkelte revnet fliser så skift dem evt. med "motiv" fliser hvis du
ikke kanfå de samme fliser igen.

Er det hele brusekabinen der skal have skifte fliser holder vådrumssikringen
sikker ikke og den skal fornyes.

Snak med en byggesagkyndig i forsikringsselskabet, og få helt præcis at vide
hvad det er de vil have.
Jeg kan ikke rigtig se sammenhænget mellem "skjult rørskade" og "knækkede
fliser"