Fjerne rester af tæppegummibagside fra spå~
Fra : Leif Neland

Dato : 13-07-07 07:02

Det gamle væg-til-væg tæppe har åbenbart været klistret på gulvet i
samlingerne, så nu er der 40 cm brede striber med rester af gummibagsiden,
der sidder fast på spånpladegulvet, hvor vi vil lægge laminat eller lignende
trægulv på.

Hvordan fjerner man nemmest det gummi?

Leif

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-07-07 07:26

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samlingerne, så nu er der 40 cm brede striber med rester af gummibagsiden,
> der sidder fast på spånpladegulvet, hvor vi vil lægge laminat eller

Spartel. Evt. båndpudser.

- Martin

Fra : Max

Dato : 13-07-07 09:37

Hej Leif

> Hvordan fjerner man nemmest det gummi?

Prøv med en lille jernsneskraber.

--
Mvh Max

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 13-07-07 10:26

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message
> [...]
> samlingerne, så nu er der 40 cm brede striber med rester af gummibagsiden,
> der sidder fast på spånpladegulvet, hvor vi vil lægge laminat eller

Som før sagt: en spartel eller en jernsneskraber, hvis du kombinerer de 2
ting, så har du et skuffejern, du skal lige slibe det først, hvis det er
godt brugt. Jeg har prøvet det, det går ret let, og du har stadig dine
knæskaller bagefter.

/Ole

Fra : Leif Neland

Dato : 07-10-07 00:02

Leif Neland skrev:
> [...]
> der sidder fast på spånpladegulvet, hvor vi vil lægge laminat eller lignende

Hej mig selv

Jeg endte med at bruge en roterende stålbørste på boremaskinen.
Udemærket resultat.

Leif