Hvordan maler man udhængsbrædder på kviste~
Fra : Tom

Dato : 12-07-07 22:25

Hej,

Vi er i gang med at renovere vores hus og tømererne er idag blevet færdig
med kvistene. Nu er spørgsmålet, hvordan får vi malet kvistene, nu når
stilladserne er væk?
Kvistene kan ses på www.vicki-thomas.dk (tror jeg nok

Findes der en eller anden fiks løsning til det? Stiger er ikke en brugbar
løsning

Med venlig hilsen
ThomasT

Fra : Max

Dato : 12-07-07 22:38

Hej Tom

> Findes der en eller anden fiks løsning til det? Stiger er ikke en
> brugbar løsning

Du lejer bare en lift.

--
Mvh Max

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 12-07-07 23:59

"Tom" <t@flabs.dk> skrev i en meddelelse news:f7667p$rnm$1@newsbin.cybercity.dk...

> Findes der en eller anden fiks løsning til det? Stiger er ikke en brugbar løsning

Jo... Sikkert den eneste forsvarlige. Du tager en gammeldags træstige og forsyner en
med hager der passer til taghældning og ryggen på taget. Så smækker du den op over
tagryggen og maler din kvist. Murerene bruger sådan en stige når de lægger tagsten.
Ellers lejer du en lift. I det område hvor jeg bor koster det 2850 pr. dag at leje en
såkaldt "edderkop". Personligt ville jeg foretrække fast stige frem for en
"dinglende" lift.

Peter

PS. Har du problemer med balancen, så ring efter en maler. Det er sikkert også
billigere end at leje en lift.

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-07-07 07:30

> [...]
> Kvistene kan ses på www.vicki-thomas.dk (tror jeg nok
>
> Findes der en eller anden fiks løsning til det? Stiger er ikke en brugbar

Noget helt andet.. Skal du have tungt tag på? Så er de 3x6" spær da vist
ikke store nok.

- Martin

Fra : TT

Dato : 13-07-07 10:19

> Noget helt andet.. Skal du have tungt tag på? Så er de 3x6" spær da vist
> ikke store nok.
>
> - Martin

Hmm. det ser da ud til at holde på de efterfølgende billeder, hvor man kan
se de sortglaserede lertegl lagt op...

-TT

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-07-07 10:52

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm. det ser da ud til at holde på de efterfølgende billeder, hvor man kan
> se de sortglaserede lertegl lagt op...

Spørgsmålet er hvor lang tid... Hvis Tom kommer med spændvidden kan jeg lige
slå op i bogen..

Bortset fra det regner jeg da med at der er foretaget beregning på det.
Undrede mig blot da vi før har forstærket spær i den dimension.

- Martin

Fra : TT

Dato : 13-07-07 11:20

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bortset fra det regner jeg da med at der er foretaget beregning på det.
> Undrede mig blot da vi før har forstærket spær i den dimension.

Det har jeg også, men har du set der er sat op med hanebånd, og spændvidden
ser ikke stor ud, på billederne indefra...

-TT

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-07-07 13:07

> "Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg også, men har du set der er sat op med hanebånd, og
> spændvidden ser ikke stor ud, på billederne indefra...

Tænker du på påforingen med regler? Det er vist næppe for styrke, men for at
overholde isoleringskravet.

Ang. spændvidden er der alligevel et pænt stykke da der ingen skunkstolper
er.

Men det er svært at gisne om uden mere info fra Tom.

Det kan selvfølgelig også være de nye letvægtstegl de har brugt.

- Martin

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 13-07-07 10:37

Tom wrote:

> Findes der en eller anden fiks løsning til det? Stiger er ikke en
> brugbar løsning

hvad er problemet med stiger??
det er bare op på hesten og så i gang...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : LH

Dato : 13-07-07 13:52

Hold da kæft et slot, det må jeg sige, mon ikke naboerne er glade for
at få ryddet den gamle rønde.

Hvor i landet ligger sådan et hus

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 13-07-07 15:40

LH wrote:
> Hold da kæft et slot, det må jeg sige, mon ikke naboerne er glade for
> at få ryddet den gamle rønde.
>
> Hvor i landet ligger sådan et hus

det ved jeg da ikke noget om...
lige nu er min nabo en byggeplads...

(hint: husk at svare den *rigtige* i tråden)