Varmeforbrug i byggeperiode
Fra : Morten Snedker

Dato : 12-07-07 22:22

Vi overtog vores nybyggede hus den 16. februar måned i år. For
perioden 01-12-2006 til 18-05-2007 har der været et varmeforbrug på
ca. 30 MWh á kr. 400 + moms - altså kr. 15.000.

Det er mere end vores forventede årsforbrug. Er det rimeligt i
forbindelse med byggeriet?

mvh /Snedker
--
Databaseudvikling
www.dbconsult.dk

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 13-07-07 08:15

> [...]
> ca. 30 MWh á kr. 400 + moms - altså kr. 15.000.
>
> Det er mere end vores forventede årsforbrug. Er det rimeligt i

I har bygget i den kolde og våde periode, så der skal jo lidt til.
Men det er ikke kun gået til varme, der har med sikkerhed også kørt en
vandudskiller.
En vandudskiller bruger ca 1kw og den lille varmeblæser bruger ca 2kw. Så er
det jo bare at regne på timerne for at se om det er skudt helt vildt ved
siden af.

20 dage x 6md x 8 timer x 3kw = 2880kw
+ det løse til lys (500w pr lampe), kompressor, accu lader, radio,
tvangsblander osv...

Så 30MWh er nok ikke helt ved siden af... hvad har i brugt i vand ??? Det er
sikkert heller ikke småting.

-Leon

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 13-07-07 09:13

Morten Snedker wrote:
> [...]
> ca. 30 MWh á kr. 400 + moms - altså kr. 15.000.
>
> Det er mere end vores forventede årsforbrug. Er det rimeligt i

Har haft samme oplevelse. Til gengæld koster det under 500,-/måneden at
holde huset varmt og tørt, selv om det ligger en spytklat fra havet.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : TT

Dato : 13-07-07 10:20

"Morten Snedker" <no@eamailz.ug> skrev i en meddelelse
> [...]
> ca. 30 MWh á kr. 400 + moms - altså kr. 15.000.
>
> Det er mere end vores forventede årsforbrug. Er det rimeligt i

Sådan en oplevelse havde jeg også ....

-TT

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 13-07-07 10:35

Morten Snedker wrote:
> [...]
> ca. 30 MWh á kr. 400 + moms - altså kr. 15.000.
>
> Det er mere end vores forventede årsforbrug. Er det rimeligt i

det skal du da være glad for... så kan du håbe på at huset bare er tørret en
lille smule inden i flyttede ind...
mange huse der bliver bygget i dag kan gulvet jo knap nok få lov til at
blive tørt før møblerne er sat ind...
det er virkelig noget skidt og i flere tilfælde det der er med til at sætte
kimen til skimmel osv...
derfor er det godt at der er blevet brugt masser af varme så huset er blevet
tørret...

som antennemand har jeg masser af gange været med til at trække kabler i
huse hvor vandet drev ud af rørene pga. det hele skulle gå så forbandet
stærkt...

jeg vil mene at når man vælger at få bygget i vinterperioden er det en
udgift man gladeligt skal betale...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Grev Dracula

Dato : 13-07-07 14:12

On Thu, 12 Jul 2007 23:22:06 +0200, Morten Snedker <no@eamailz.ug>
wrote:

> [...]
>ca. 30 MWh á kr. 400 + moms - altså kr. 15.000.
>
>Det er mere end vores forventede årsforbrug. Er det rimeligt i

Jeg fik bygget nyt sommerhus forrige efterår/vinter/forår.

Ud over strøm til maskiner mv. blev der også brugt en hel del strøm
til opvarmning, affugtning, og el-regningen lød herefter på ca. 12.000
mere end normalt.

Så din udgift ligger vist inden for det, man kan forvente.