Lækage søgning?
Fra : Filip

Dato : 10-07-07 19:16

Hej

Vores køkkenvask har en lækage et eller andet sted, men problemet er at
finde hvor det lige sker. Det er nemlig ikke en lækage som drypper hele
tiden, og ofte går der dage imellem lækagerne. Hvilke metoder kan bruges til
at finde ud af hvorhenne hullet er. Jeg tænkte på om man kunne vikle WCpapir
omkring rørene, og derudfra se hvor papiret har været vådt, men jeg syns
ikke det er særligt nemt at finde på andre og måske lidt smartere ideer.

Filip

Fra : Max

Dato : 10-07-07 19:47

Hej Filip

> har været vådt, men jeg syns ikke det er særligt nemt at finde på
> andre og måske lidt smartere ideer.

Hvis det virker, hvad kan så være smartere, prøv.

--
Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-07-07 21:37

"Filip" <filipran@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> omkring rørene, og derudfra se hvor papiret har været vådt, men jeg syns
> ikke det er særligt nemt at finde på andre og måske lidt smartere ideer.

Som du beskriver det, er det nok overløbet der ikke er tæt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-07 22:00

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> "Filip" <filipran@gmail.com> skrev i en meddelelse

> til
> WCpapir
>
> Som du beskriver det, er det nok overløbet der ikke er tæt.

Også min tanke pga det ikke er hele tiden.

--
/HB

Fra : Filip

Dato : 11-07-07 11:46

> Også min tanke pga det ikke er hele tiden.

Hej igen. go ide med overløbet, men det var ikke der fejlen var. Mit
køkkenamatur var utæt i et af drejeledene, så nu har jeg skiftet amaturet ud
til et lidt mere kvalitetsmærke i håb om at det holder længre. Lidt ærgeligt
at jeg har brugt så meget tid på at skifte amaturer - de sidste tre holdte
kun eet år inden de blev så utætte at en ny pakning ikke kunne klare det

De har åbenbart været for billige.

Filip

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-07-07 12:53

> De har åbenbart været for billige.

Ikke nødvendigvis. Hos os har vi ind i mellem meget snask i vandet, hvilket
skyldes at vandværket ligger stille - så får vi vand fra kommunen, men det
løber modsat i rørene = snask og utætte pakninger.

Mvh Maria