Humlebier
Fra : Winther

Dato : 10-07-07 14:27

Vi har humlebier i en hulmur. Skader de murværket?

Fra : Inger Pedersen

Dato : 10-07-07 15:43

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har humlebier i en hulmur. Skader de murværket?

Er du sikker på, det er humlebier og ikke murbier?

Hilsen Inger

Fra : Winther

Dato : 11-07-07 17:43

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er du sikker på, det er humlebier og ikke murbier?
>
> Hilsen Inger

Ja, helt sikker

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-07 17:53

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har humlebier i en hulmur. Skader de murværket?

De bruger din isolering til at bygge med, så de skal væk...

Fra : Winther

Dato : 11-07-07 17:42

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> "Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse
>
> De bruger din isolering til at bygge med, så de skal væk...

tror nu ikke der er isoleret, det er en bygning der ikke kan opvarmes. Men,-
ødelægger de fuger osv?

Fra : Peter

Dato : 12-07-07 21:37

Måske virker metoden som med bier og hvepse
Lad humlemanden være i muren - dæk hullet til med en benzin-fugtige klud
Peter

Fra : Winther

Dato : 13-07-07 13:26

"Peter" <noreply@dk> skrev i en meddelelse
> Måske virker metoden som med bier og hvepse
> Lad humlemanden være i muren - dæk hullet til med en benzin-fugtige klud
> Peter

For min skyld må de gerne blive, men vil selvfølgelig ikke have mur og fuger
ødelagt, så nogen der ved om de ødelægger andet end isolering?

Fra : Peter C:

Dato : 17-07-07 09:21

> For min skyld må de gerne blive, men vil selvfølgelig ikke have mur og
> fuger ødelagt, så nogen der ved om de ødelægger andet end isolering?

Vi har fået besøg af en bisværm i gavlen på hovedhuset.
Jeg ringede til en venlig bi-avler og spurgte hvad jeg kunne gøre.
Han sagde "Lad dem blive boende hvis de ikke ligefrem generer ... de
ødelægger ikke noget, og der er en rovmide som udrydder de sværme der ikke
har en biavler der tager sig af dem, så til foråret vil de være væk
alligevel"

.... så det gør jeg så.

Ellers skulle sprayen "Kill-it" eller noget såkaldt "Insektlak" kunne gøre
det af med dem, sagde han

MVH Peter C:

Fra : x Vuf x

Dato : 17-07-07 13:48

On Tue, 17 Jul 2007 10:21:23 +0200, "Peter C:" wrote:

> [...]
>... så det gør jeg så.
>Ellers skulle sprayen "Kill-it" eller noget såkaldt "Insektlak" kunne gøre

Ring til en fornuftigere biavler! Ham dér lyder noget ligeglad!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan ses på http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Fra : Peter C:

Dato : 19-07-07 14:41

> Ring til en fornuftigere biavler! Ham dér lyder noget ligeglad!

Så har jeg nok formuleret mig mangelfuldt, for han virkede skam ikke
ligeglad
Problemet er - sagde han - at de bor i hulmuren, og de er praktisk talt
umulige at få ud.
Man kan ikke hente/flytte en sværm hvis man ikke kan få fat i dronningen.

.... og SÅ var det han sagde ... lad dem være hvis de ikke generer og VIL du
af med dem så "Kill-It" på spray eller "Insektlak"

MVH Peter C:

Fra : bubu

Dato : 11-07-07 10:57

On Jul 10, 6:52 pm, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:

> De bruger din isolering til at bygge med, så de skal væk...

Ja..Men hvordan? jeg har købt en dåse CHOK fluespray mod fluer og
hvepse men mine "humlebier" som er kæmpestore bliver bare en smule
forvirrede. Jeg har ikke meget lyst til at møde dem hvor der ikke er
plads til at komme væk. Efterlyser andre råd

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 11-07-07 13:47

"bubu" <mail.bjarne@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

forvirrede. Jeg har ikke meget lyst til at møde dem hvor der ikke er
plads til at komme væk. Efterlyser andre råd

He he.

Køb en dåse PU skum.- Find et hul og skum det op. - Gerne mens der er bier
i. Så kommer de da ikke derind igen.

Mvh
Mads